2008-06-12, 18:44
Medlem
Lao Tzus avatar
Något skumt med det här eller är det första ärliga statliga tillsättningen i historien?
Citat:
– Det blir en extra knorr, att Angeles faktiskt sökte jobbet på annonsen, säger arbetsmarknadsminister Sven Otto Littorin (m).
http://wwwc.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,70846118___,00.html

Citat:
En "störtskön" person, sa arbetsmarknadsminister Sven-Otto Littorin på en presskonferens....1999 blev hon utsedd till Årets chef. Hon har även skrivit boken Management by love.
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=3130&a=778901

_________
Citera
2008-06-12, 19:27
Medlem
-jOE!s avatar
Känner inte till henne, men hon verkar ju lovande!
Citat:
Hon utbildade sig till tandläkare och har jobbat som chef i många år, bland annat för Folktandvården, där hon vände förlustsiffror till plus.
Mycket bättre än att någon politisk adel sätts på platsen.
Citera
2008-06-12, 20:27
Medlem
Hon är skitcool. Knapp en tumme hög men en enorm pondus och ett bra tänk kring ledarskap. Hoppas det går bra för henne.

Hon blev utsparkad från Södertälje kommun med huvudet förre knappt innan hon hade tillträtt som kommundirektör. Men i min mening är det deras förlust mer än hennes. Hon hade ett nytt jobb innan dörren stängdes bakom henne inkl avgångsvederlag ifrån Södertälje.

Jag önskar henne all lycka till
Citera
2008-06-12, 20:29
Medlem
-jOE!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olivia
Hon blev utsparkad från Södertälje kommun med huvudet förre knappt innan hon hade tillträtt som kommundirektör. Men i min mening är det deras förlust mer än hennes. Hon hade ett nytt jobb innan dörren stängdes bakom henne inkl avgångsvederlag ifrån Södertälje.
Hoppsan! Vad hände där?
Citera
2008-06-12, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -jOE!
Hoppsan! Vad hände där?
Jag kan inte detaljerna kring det hela. Har hört en historia i andra hand men kan inte verifiera det.

Bland annat tror jag att dom inte var beredda på att dom hade anställt en handlingskraftig chef som inte gick i allas ledband.

Det finns säkert andra här som har djupare kunskap i ämnet.
Citera
2008-06-13, 11:53
Medlem
Disco Moskvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olivia
Jag kan inte detaljerna kring det hela. Har hört en historia i andra hand men kan inte verifiera det.

Bland annat tror jag att dom inte var beredda på att dom hade anställt en handlingskraftig chef som inte gick i allas ledband.

Det finns säkert andra här som har djupare kunskap i ämnet.

Handlingskraftiga och driftiga personer brukar inte bli långvariga i kommun, landsting och statliga verk. Det är ett trögjobbat maskineri med osynliga maktstrukturer och onödigt invecklade beslutskedjor. Att försöka göra något snabbt och effektivt är dödfött, man gör sig bara ovänner. Min gissning är att det hände just i detta fall.
Citera
2008-06-13, 12:40
Medlem
Dear Ol Blightys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disco Moskva
Handlingskraftiga och driftiga personer brukar inte bli långvariga i kommun, landsting och statliga verk. Det är ett trögjobbat maskineri med osynliga maktstrukturer och onödigt invecklade beslutskedjor. Att försöka göra något snabbt och effektivt är dödfött, man gör sig bara ovänner. Min gissning är att det hände just i detta fall.

Ok, då lär hon väl inte bli långvarig här heller då!
Citera
2008-06-13, 12:50
Medlem
NorrMoppens avatar
Citat:
Måhända det var så då.

Däremot stämmer detta inte då ABS var chef för Folktandvården i Stockholm:
Citat:
de senaste tre som vd för Folktandvården. När hon tillträdde gick det landstingsägda bolaget med 90 miljoner kronor i förlust, på en omsättning på runt 1,2 miljarder. Ett antal åtgärder senare blir siffran på sista raden i år cirka 55 miljoner kronor plus.
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1159&a=356979&previousRenderType=1
Citera
2008-06-13, 14:19
Medlem
Tuesdays avatar
Jag tycker att hon gav ett tufft intryck i P1-intervjun igår eftermiddag. Flamenco var ledordet.
Citera
2008-06-13, 14:29
Medlem
Heh! Googlade bilder..

Hon ser ut som en colaburk! En liten tunna..

Små människor är farliga människor som står på tå och skriker för att hävda sig..

Citera
2008-06-13, 16:06
Medlem
Hunnerkungens avatar
I går var första dagen jag kunde andas en viss optimist när
det gäller Arbetsförmedlingen. Den här kvinnan går inte att
jämföra med Bylund på samma dag. Det kan bara bli bättre.

Hon har ju verkligen bevisat vad hon går för tidigare.

Nu hoppas jag att de kan leva upp till sitt namn och inte bara
sitta på rumpan och läsa paragrafer.

Hur skall alla långtidssjukskriva, arbetslösa kunna komma tillbaka
till jobb om de inte får kvalificerad hjälp? Personalen och direktiven
idag duger inte.

Har flera i bekantskapskretsen som tvingats ha kontakt med denna
myndighet. Ineffektivt var ordet sa Bull.
Citera
2008-06-13, 17:36
Medlem
Citat:
jodå, det finns friska offentliga organisationer också.
Vad jag förstod så fanns det andra i organisationen som ansågs vara nyckelpersoner som kände sig hotade och dom gjorde ett val.

Men jag vet många driftiga och handlingskraftiga personer inom offentlig sektor som klarar sig galant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in