2008-06-12, 15:45
Medlem
kamikaze_kids avatar
Som ni flesta vet så har Phoenix landat på mars och nu börjar ufologerna gorma om liv på mars.

Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbladet
De som tror på liv i rymden får nytt hopp nu när marslandaren Phoenix fotograferat en vit fläck på planeten. Många tror att NASA retuscherat något annat bakom fläcken.

– Det skulle vara en väldigt klumpig retuschering i så fall. Men det ska bli spännande att se vad fläcken är, säger Clas Svahn, ordförande i Ufo-Sverige.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2668305.ab

Personligen har jag svårt att tro att nasa skulle tjäna något på att dölja eventuellt liv på mars, då det är dels det dom letar efter. Förvisso primitivt då.
Så vad tror ni?
Citera
2008-06-12, 15:52
Medlem
langaocbs avatar
Total idioti givetvis. Varför i hela fridens namn skulle man publicera en klumpigt retuscherad bild? Idioter...
Citera
2008-06-12, 16:10
Medlem
Cryxs avatar
http://data.fuskbugg.se/skalman01/1213181482941.jpg

Där är ju ett bevis att det iaf finns vatten.

Förresten så har jag sett den där bilden redan, och den blev förklarad som antingen en bit av en fallskärm från Phoenix, eller en slags pinne som lossnat.
Citera
2008-06-12, 16:11
Medlem
StefanD13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Total idioti givetvis. Varför i hela fridens namn skulle man publicera en klumpigt retuscherad bild? Idioter...

Vad är det på bilden då?
Citera
2008-06-12, 16:42
Medlem
TEOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanD13
Vad är det på bilden då?

Det får vi kanske reda på när de tar mer högupplösta bilder på "saken" vilket tydligen är planerat.
Citera
2008-06-12, 17:45
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanD13
Vad är det på bilden då?

Jimmy Hoffas grav förmodligen...
Citera
2008-06-12, 18:13
Medlem
Det känns långsökt att de skulle ha kommit till Mars och håller på att utforska den planeten när de inte ens har återvänt till månen för att utforska den klart.
Vad jag tror så har amerikanarna inte ens kommit till månen.

Då kan man ju fråga sig varför de ska gå vidare till Mars bara så där...?
För att man har aldrig varit på månen men för att inte bli "busted" på hela bluffen av den så kallade "månlandningen" när den väl uppdagas så får man spela vidare på att man har "landat" på Mars.

Skulle de ha kommit till månen så borde de väl ha byggt någon station eller satt ut sändare osv.
Upptäcker vi något nytt här på hemmaplan (jorden) så utforskar vi sönder det i minsta detalj. Men när vi stöter på en måne så tar vi en snabbis, säger att det är ett stort steg förmänskligheten och smäller ner en stoltserande amerikansk flagga i marken och återvänder hem för att aldrig komma tillbaka och gå direkt på större saker... som Mars.

Men äää, detta är ju bara min teori.
Citera
2008-06-12, 18:40
Medlem
Cryxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlGustav
Det känns långsökt att de skulle ha kommit till Mars och håller på att utforska den planeten när de inte ens har återvänt till månen för att utforska den klart.
Vad jag tror så har amerikanarna inte ens kommit till månen.

Då kan man ju fråga sig varför de ska gå vidare till Mars bara så där...?
För att man har aldrig varit på månen men för att inte bli "busted" på hela bluffen av den så kallade "månlandningen" när den väl uppdagas så får man spela vidare på att man har "landat" på Mars.

Skulle de ha kommit till månen så borde de väl ha byggt någon station eller satt ut sändare osv.
Upptäcker vi något nytt här på hemmaplan (jorden) så utforskar vi sönder det i minsta detalj. Men när vi stöter på en måne så tar vi en snabbis, säger att det är ett stort steg förmänskligheten och smäller ner en stoltserande amerikansk flagga i marken och återvänder hem för att aldrig komma tillbaka och gå direkt på större saker... som Mars.

Men äää, detta är ju bara min teori.

Men snälla nån. Här hör du hemma:

http://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=40
Citera
2008-06-12, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cryx
Men snälla nån. Här hör du hemma:

http://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=40
Nej, jag "tror" på att de finns liv någonstans i vårat universum men när det kommer till saker som har med NASA att göra så tror jag inte på det de har att säga till allmänheten.
Det är USA vi har att göra med, de vill ha publicetet, olja och pengar. Skulle skynket falla nu med månlandningen så skulle de aldrig få förtroende igen på denna planeten.
Även på den tiden kunde man förfalska TV.

Visst är jag lite av stuket du länkar till men samtidigt tror jag ju på att det finns något där.
Men just i detta fallet, nej. Tyvärr.

Det intressanta med denna händelsen är dock vem de var som tabba sig och vad det är vi ser som du "glömde" att retuschera.
Citera
2008-06-12, 19:18
Medlem
Jiiimboohs avatar
Någon nu levande civilisation av intelligenta varelser tror jag knappast man kommer hitta på mars, av uppenbara skäl, men man ska inte utesluta att rester från mer avancerat liv än bakterier existerar någonstans på planeten. Visst vore det vore coolt om de undersöker fenomenet de hittat närmare och det är toppen på någon gammal byggnad men chansen för det är liten. Bara man hittar is (lovande bilder finns på hemsidan) skulle NASA bli väldigt nöjda. Jag skulle bli mkt förvånad om man hittar bevis för något annat än möjligtvis mikroorganismer i detta projektet. Om det finns bevis för mer avancerade livsformer kanske man hittar det när man väl fått iväg den bemannade rymdfarkosten det pratas om.

Och någon retuschering rör det sig nog inte om. Då är de ju verkligen klumpiga. Det är troligtvis en ljusreflektering skulle jag säga.
Senast redigerad av Jiiimbooh 2008-06-12 kl. 19:24.
Citera
2008-06-12, 21:18
Medlem
trickydicks avatar
Liknande uppståndelse blev det när dom första bilderna av Mars Pathfinder 1997 kom.. Man såg saker som inte såg naturliga ut, det var dom inte heller. Det visade sig vara skrot från landnings-farkosten.

Dom enda som skräpat ner Mars är vi…
Citera
2008-06-12, 21:20
Medlem
trickydicks avatar
Någon som har en länk till en mer högupplöst bild?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in