Citat:
Ursprungligen postat av Gyro Gearloose
God Afton!
Har sökt efter liknande frågor men hittar ärligt talat ingenting vettigt.
Så nu till min fråga som lyder: Hur svårt är det egentligen att sätta ihop datorn? när man köper ett paket med lösa delar. Jag har ingen direkt erfarenhet av det heller. Läste någonstans att man ska ha något spec. armband för att inte kortsluta eller bränna kretsar? (nåt i den stilen i alla fall)
Men vågar man köpa en PC i delar för att försöka sätta ihop den själv?
har tänkt köpa denna ->
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=351923
(om det är till någon hjälp?)
Tack på förhand
// Gyro
Personligen tycker jag det är svårare att skruva ihop en IKEA-garderob än en dator, låt gå för att det är något lite lättare att förstöra delarna i datorn än i garderoben. Det finns många guider på nätet om du är lässugen.
Det folk verkar lyckas med att misslyckas med är oftast att få dit processorkylningen ordentligt, eller att inte ens få dit processorn ordentligt. Inget av momenten är direkt komplicerat, så ta det bara lugnt så ska det nog gå bra. Blir man osäker på nåt delmoment kan det vara klokt att ha en backupdator med internetuppkoppling och en digitalkamera, och slänga in en fråga här eller på nåt liknande ställe.
Man bör ha antistatarmband. Fuskar själv med det, och det är nog dumt. Hittills har jag mig veterligen inte pajjat nåt, men...
/Hast