• 1
  • 2
2008-06-11, 21:08
Medlem
Skrt^s avatar
Hoppas det inte finns en sån här tråd nu redan. Använde sök men hittade inte vad jag sökte efter.

Jag skulle vilja ha lite tips på mat med lite udda smaker. Ett exempel är starka ostar. Många avskyr dessa medan andra fullkomligt avgudar dom. Det vore även trevligt om man inte bara listade upp råvaror utan kom med färdiga maträtter som förslag. Recept godtagas även med nöje då jag gärna testar mig fram
Citera
2008-06-11, 21:11
Medlem
Saucy.Jacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrt^
Hoppas det inte finns en sån här tråd nu redan. Använde sök men hittade inte vad jag sökte efter.

Jag skulle vilja ha lite tips på mat med lite udda smaker. Ett exempel är starka ostar. Många avskyr dessa medan andra fullkomligt avgudar dom. Det vore även trevligt om man inte bara listade upp råvaror utan kom med färdiga maträtter som förslag. Recept godtagas även med nöje då jag gärna testar mig fram

Kalles kaviar. Jag avskyr skiten medans vissa kompisar tycker att det är jättegott. Känner ingen som bara äter det ibland.
Citera
2008-06-11, 21:14
Medlem
Skrt^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saucy.Jack
Kalles kaviar. Jag avskyr skiten medans vissa kompisar tycker att det är jättegott. Känner ingen som bara äter det ibland.

Hehe. Där är jag en sån som just äter det ibland. Enbart till kokta ägg. Jag skulle aldrig få för mig att ha det på mackan.
Citera
2008-06-11, 21:21
Medlem
Funcadelics avatar
Norsk Mesost har jag inte träffat någon än som tyckt den var "ok". Antingen var den god eller så har den smakat skit.
Citera
2008-06-11, 21:38
Medlem
Riddarens avatar
Komage.
Citera
2008-06-11, 21:42
Medlem
-Metal-s avatar
Blodpudding,surströmming och sushi är mat jag gillar/älskar men är hatade av alla andra jag känner.
Citera
2008-06-11, 21:48
Medlem
Järvs avatar
Leverlåda är väl en maträtt som folk antingen älskar eller hatar.
Citera
2008-06-11, 23:17
Medlem
Koriander får man ofta höra vitt skilda åsikter om, tycker jag mig ha märkt.
Citera
2008-06-11, 23:20
Medlem
Jim Divines avatar
Hm, oliver tänker jag på direkt.
Men det kanske är en sån där grej som man lär sig gilla som "vuxen"?
Citera
2008-06-11, 23:22
Medlem
Quimbys avatar
MIn första tanke var spenat, för egen del så älskar jag det
Citera
2008-06-11, 23:25
Medlem
Som barn är man ju känslig för lukter. När jag var liten hatade jag när mamma kokade blomkål. En klassisk odör var lutfisklukten.Värst var, som jag kallade det, hennes stinkostar (starka ostar) i kylskåpet. De hade ingen given säsong, utan fanns där hela tiden. Nu som vuxen kan jag bara äta blomkål av detta.
Citera
2008-06-11, 23:31
Medlem
Broccolli, leverpastej
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem