2008-06-11, 19:29
Medlem
hompzs avatar
Det är så att jag beställde ett Nikon 70-300mm som kom idag. När jag sedan kom hem och öppnade det så visade det sig att det både var damm på linsen, plus att det var antingen damm som hade letat sig in under linsen, eller om det var en repa. ( Det gick i alla fall varken bort med blåsbälg eller microfiberduk )

Jag gick då ner direkt till posten och skickade tillbaka till företaget jag beställt objektivet ifrån, och gick därefter hem för att ringa och informera dem om detta. De sa att de aldrig varit med om något liknande och att de skulle skicka det till Nikon när det hade kommit tillbaks till dem, och att de sedan fick ta hand om det.

De bad mig återkomma om 1-2 veckor för att se hur det hade gått.

Hur kommer detta sluta? Får jag ett nytt, likadant objektiv eller kommer Nikon säga att jag behandlat det fel osv? Det var nämligen sådär när jag öppnade det.

Någon som varit med om något liknande?
Citera
2008-06-11, 19:39
Medlem
sommarlovs avatar
Om damm har kommit IN i objektivet så kliar sig även Nikon i huvet och undrar vad som har hänt!
Du borde få ett annat i utbyte direkt utan att vänta på ev. utreding.
Citera
2008-06-11, 19:42
Medlem
Damm eller i värsta fall repa på ett helt nytt objektiv är solklart ett fabrikationsfel och då ska du få ett nytt enligt konsumentköplagen.
Citera
2008-06-11, 22:49
Medlem
swebarbs avatar
Du verkar ha fått ett begagnat objektiv, omöjligt att ett sånt kunde ha lämnat fabriken eller..
Citera
2008-06-11, 23:34
Medlem
DuOchDinMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Du verkar ha fått ett begagnat objektiv, omöjligt att ett sånt kunde ha lämnat fabriken eller..
Tänkte precis säga det, MÅSTE vara begagnat, men vad vet jag...
Citera
2008-06-26, 18:26
Medlem
Piglets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hompz
Det är så att jag beställde ett Nikon 70-300mm som kom idag. När jag sedan kom hem och öppnade det så visade det sig att det både var damm på linsen, plus att det var antingen damm som hade letat sig in under linsen, eller om det var en repa. ( Det gick i alla fall varken bort med blåsbälg eller microfiberduk )

Jag gick då ner direkt till posten och skickade tillbaka till företaget jag beställt objektivet ifrån, och gick därefter hem för att ringa och informera dem om detta. De sa att de aldrig varit med om något liknande och att de skulle skicka det till Nikon när det hade kommit tillbaks till dem, och att de sedan fick ta hand om det.

De bad mig återkomma om 1-2 veckor för att se hur det hade gått.

Hur kommer detta sluta? Får jag ett nytt, likadant objektiv eller kommer Nikon säga att jag behandlat det fel osv? Det var nämligen sådär när jag öppnade det.

Någon som varit med om något liknande?

Det du borde ha gjort var att kräva ett nytt objektiv direkt alternativ häva köpet enligt KKL och därefter gått och köpt kameran hos någon annan.

Om någon är "dead on arrival" är det knappast ditt fel utan något för företaget som sålt det att hålla på och nysta i. Att du ska vara utan objektiv 2 veckor tycker jag är oacceptabelt.
Citera
2008-06-28, 14:52
Medlem
Gravity2s avatar
Låter ju som att du fått någon sorts demoex eller något, helt oacceptabelt!
Nytt objektiv ska du ha, och vore företaget mån om dig som kund så borde de ge dig rabatt på ditt nästa köp.
Hoppas allt löser sig och de fanskapen inte säger att du gjort det själv bara
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in