Börjar bli trött på Carbonara nu. Vill ha något annat.
Jag har tänkt servera detta med pasta och vill att det ska vara ganska starkt.
Jag har bacon, gul lök, krossade tomater, burk championer, chilisås tror jag, ägg, matlagningsgrädde, tomatpuré, tabasco och självklart har jag annat också men detta var det som lät intressant i kylskåpet. Även vanliga kryddor finns att tillgå.
Det får gärna påminna om carbonara eller köttfärssås!
Tackar så mycket på förhand och ber om ursäkt om det ligger fel.
Edit: Det är tänkt för en person men det får gärna bli över!
Senast redigerad av Sandb3rg__ 2008-06-11 kl. 17:33.
Börjar bli trött på Carbonara nu. Vill ha något annat.
Jag har tänkt servera detta med pasta och vill att det ska vara ganska starkt.
Jag har bacon, gul lök, krossade tomater, burk championer, chilisås tror jag, ägg, matlagningsgrädde, tomatpuré, tabasco och självklart har jag annat också men detta var det som lät intressant i kylskåpet. Även vanliga kryddor finns att tillgå.
Det får gärna påminna om carbonara eller köttfärssås!
Tackar så mycket på förhand och ber om ursäkt om det ligger fel.
Edit: Det är tänkt för en person men det får gärna bli över!
Om jag har fattat det rätt så har du ingen köttfärs alls?
Det måste prövas, kanske imorgon? Dock så söker jag något till ikväll.
Jag har även en burk vita bönor i tomatsås. Borde väl gå och göra något köttfärsliknande av detta? Du är ju kungen inom mat här på FB, har du inget tips? Baka och sånt har jag inte lust med ikväll.
Stek bacon, lök och champinjoner. Rikligt med svartpeppar.
Koka massiv pasta, typ gnocchi. När pastan är klar rör du ned lite riven ost och det du stekt. dra gärna i lite creme fraiche för syra..
Det måste prövas, kanske imorgon? Dock så söker jag något till ikväll.
Jag har även en burk vita bönor i tomatsås. Borde väl gå och göra något köttfärsliknande av detta? Du är ju kungen inom mat här på FB, har du inget tips? Baka och sånt har jag inte lust med ikväll.
I så fall föreslår jag den klassiska vita bönor på toast eller som det heter på originalspråket, Baked Beans on Toast.
Improvisera! Vem vet det kanska blir jättegott. Om inte , så vet du att det ska du aldrig göra igen. Man måste våga misslyckas i köket (nåja vid rätt tillfälle), för att hitta något som är riktigt bra.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!