Flashback bygger pepparkakshus!
2008-06-11, 13:17
Medlem
Johannes34s avatar
Hej!

Jag har vista 32 bit.. Jag har nog fått virus (som jag vill bli av med)..

Jag har typ 72 processer som är aktiva (om man väljer att visa processer för alla användare) trots att jag bara har ett användarkonto på datorn....

Jag trodde jag var säker med NOD 32 + AntiVir + Windowsbrandvägg.. inte fan va jag de..

Anledningen till att jag tror att jag har virus är att internet slutar fungera titt som tätt på min dator.

Hur skall jag bli av med mina virus?

Hur skall jag bli av med alla konstiga processer som startas hela tiden?

Vilka program skall jag ha för att vara säker?

Jag vill inte installera om Windows.. (Fick inte med någon Vista-skiva när jag köpte datorn från Komplett..)

Tack på förhand!
Citera
2008-06-11, 13:24
Medlem
zala's avatar
Det är antagligen inte ett virus om ditt internet slutar fungera titt som tätt. Testa ringa din bredbandsleverantörs support.
Citera
2008-06-11, 15:59
Medlem
ChristianXs avatar
ITS -> Windows

/Mod
Citera
2008-06-11, 16:00
Medlem
dole95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johannes34
Hej!

Jag har vista 32 bit.. Jag har nog fått virus (som jag vill bli av med)..

Jag har typ 72 processer som är aktiva (om man väljer att visa processer för alla användare) trots att jag bara har ett användarkonto på datorn....

Jag trodde jag var säker med NOD 32 + AntiVir + Windowsbrandvägg.. inte fan va jag de..

Anledningen till att jag tror att jag har virus är att internet slutar fungera titt som tätt på min dator.

Hur skall jag bli av med mina virus?

Hur skall jag bli av med alla konstiga processer som startas hela tiden?

Vilka program skall jag ha för att vara säker?

Jag vill inte installera om Windows.. (Fick inte med någon Vista-skiva när jag köpte datorn från Komplett..)

Tack på förhand!

Använder du dig av trådlöst nätverk? Isf är det signalen som är svag eller liknande.

Fungerar det igen om du starta om routern i 10 sekunder? Isf är det routern det är fel på (kan överbelastas om du har igång många anslutningar samtidigt, t.ex. torrent)

Sen så ska du aldrig använda dig av två (eller fler) antivirusprogram samtidigt. Avinstallera AntiVir (eller NOD32, jag hade iaf avinstallerat AntiVir).
Citera
2008-06-11, 17:46
Medlem
carbsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dole95
Använder du dig av trådlöst nätverk? Isf är det signalen som är svag eller liknande.

Fungerar det igen om du starta om routern i 10 sekunder? Isf är det routern det är fel på (kan överbelastas om du har igång många anslutningar samtidigt, t.ex. torrent)

Sen så ska du aldrig använda dig av två (eller fler) antivirusprogram samtidigt. Avinstallera AntiVir (eller NOD32, jag hade iaf avinstallerat AntiVir).

well spoken brother
Citera
2008-06-11, 22:26
Medlem
Johannes34s avatar
ok..

Citat:
Ursprungligen postat av dole95

Jag kör nätverk med sladd och de funkar bra med alla andra datorer i huset.. även de trådlösa.

Nu har avinstallerat AntiVir, men hur blir jag av med alla mina 70 processer som startar hela tiden?

Internet slutar fortfarande fungera titt som tätt..

what to do?
Citera
2008-06-12, 10:40
Medlem
NiKz0rs avatar
Citat:
Jag kör nätverk med sladd och de funkar bra med alla andra datorer i huset.. även de trådlösa.

Nu har avinstallerat AntiVir, men hur blir jag av med alla mina 70 processer som startar hela tiden?

what to do?

Dags för en liten systemåterställning av ditt vista.. borde funka.. Vid reboot av datorn trycker du på hmm F11 kanske? eller F9.. aja googla upp det.. lite olika på olika tillverkare... sedan bör du ha möjligheten att resetta ditt vista och behålla dinna gamla filer.. sen bör du även använda dig av F-secure eller typ eset som virus progg ist för det skiten du har använt nu.!

Lycka till
Citera
2008-06-12, 12:36
Medlem
jEffes avatar
Citat:

what to do?

Menar du att förutom dina processer som du alltid har igång så startas 70 ibland så datorn börjar lagga? Ifall du alltid har 70 processer igång så behöver du inte vara orolig, jag har också Vista och ligger runt 85 aktiva processer =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in