Ja, det finns idioter bland veganer också! Tack så mycket för att du visade på det med hjälp av kvalitetstidningen ekstra bladet (artikel avskriven och snabböversatt från sunday times?).
De må se hyfsade ut från utsidan, men insidan är nog inte särskilt trevlig.
(Jag syftar naturligtvis på de många kemiska produkterna de måste klämma i sig för att tillgodose behovet av näring)
(Jag syftar naturligtvis på de många kemiska produkterna de måste klämma i sig för att tillgodose behovet av näring)
Visst, det hade varit intressant att se långtidsstudier på det. Finns ju tyvärr inte så mycket dokumentation kring folk i västvärlden som levt som veganer hela sina liv.
Ville mest visa på att det inte tjänar så mycket till att plocka fram ett extremexempel och med det peka på att en mathållning är fel. Det finns trots allt tusentals veganer som aldrig hamnar i tidningen.
Släng dom i fängelse för vanvård, helt uppenbart att det inte står rätt till med dom.
Tycker det säger sig självt att kött är nått som bör konsumeras med tanke på att barn i så sällan inte pallar med att äta bara vegetariskt utan att riskera men för livet.
Som denna stackarn får nu, skulle säga upp bekantskapen med föräldrarna permanent.
Detta är ju näst intill samma som dom hade kört kniven i ungen ju
Vilka kemiska produkter är det du tänker på? D-vitamin och B12 kan visst vara lite klurigt att få i sig (i fallet ovan var det väl just d-vitaminintaget som hade brustit.) Men om kosttillskott som vitaminpiller är så hemska så att de totalt förstör insidan vet jag inte...
Nja, skillnaden ligger i att dessa personer måste få i sig en del produkter för att bara kunna se "normala" ut.
Om de sedan vill se ut som Arnold måste de pressa i sig sjuka mängder kemikalier, till skillnad från vanliga builders som får i sig större delen av näringen genom en välbalanserad kost.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!