Citat:
Ursprungligen postat av wabbit
Komiskt argument tror du själv på det när det råder högkonjuktur. Skulle en arbetsgivare frysa min lön med hänvisningen till att jag ska vara glad som får behålla jobbet i en högkonjuktur skulle jag byta jobb direkt.
Citat:
Ursprungligen postat av wabbit
Komiskt argument tror du själv på det när det råder högkonjuktur. Skulle en arbetsgivare frysa min lön med hänvisningen till att jag ska vara glad som får behålla jobbet i en högkonjuktur skulle jag byta jobb direkt.
Huruvida det ar hogkonjunktur ar ju debaterat.
Svenskt naringsliv:
2008 ett forlorat ar for Sverige
2008 blir ett förlorat år för Sverige. Orsaken är inte bara den svagare internationella konjunkturen och högre importerad inflation, utan också onödigt höga skatter.
http://www.e24.se/samhallsekonomi/sverige/artikel_522421.e24
Exemplet ovan kommer faktiskt ifran glesbygden dar ett bolag stod infor ett sadant har stallningstagande. lagg ner hela fabriken eller fixa finansiering formonligt och sankta loner.
Star och faller helt med facket forstas, men det skulle ju stotas o blotas argument for att stanna och flytta och har var nagra.
Bara for att det ar hogkonjunktur behover ett bolag inte ga bra, sedan spelar mycket annat in, geografiskt lage, typ av industri, langsiktig utveckling, konkurrens etc.
Kul att jag kan gladja dig iaf
vad jag sjalv tror pa ar irrelevant da vi inte har tillrackligt med information om bolaget i fraga.