2009-03-26, 23:25
Medlem
flipsters avatar
Järpar... får spykänslor bara jag tänker på det. Fast det var länge sedan jag åt skolmat
Citera
2009-03-26, 23:28
Medlem
Dougs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LpE
Inte så konstigt när de serverar den maten vi får, jag har nog inte ätit i skolan på säkert 1½ år. Lagar mat hemma hellre.

Då har jag nog haft tur med maten i de skolor jag gått i.
Citera
2009-03-26, 23:40
Medlem
mx_s avatar
Fick en gång i gymnasiet en maträtt som kallades Pizzafisk. Var alltså någon dåligt tillagad vit fisk med "pizzasmakande" panering.
Konsistensen hos denna var minst sagt speciell. Fastnade i gommen och var mycket svårt att få bort.
Citera
2009-03-27, 00:28
Medlem
Planetarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mx_
Fick en gång i gymnasiet en maträtt som kallades Pizzafisk. Var alltså någon dåligt tillagad vit fisk med "pizzasmakande" panering.
Konsistensen hos denna var minst sagt speciell. Fastnade i gommen och var mycket svårt att få bort.

De ska alltid komma med sina patetiska försök att piffa till rätter genom att slänga i lite grillkrydda och en vissen kvist timjan och kalla det för pizza-xx , thai-xx osv osv, störde mig alltid på den gräsliga "Italienska korvgrytan" som bestod utav prinskorvar, kokta i en ketchupliknande sås, var riktigt äcklig. Sen att de hade en skylt vid skolmatsals-ingången som löd "Resturang [Våran skolas namn]" var skrattretande
Citera
2009-03-27, 00:44
Medlem
vafan...jag åt som jättemycket i skolan tyckte maten helt ok. Iofs var man jättehungrig hela tiden i tonåren spelade ingen roll vad man åt bara man fick mat. Det som var riktigt keff va när man bara fick filmjölk och cornflakes till lunch elr gröt men flera har hatat på hönscurryn den var god ju
Det äckliga va när folk lyfte på vatten/saft locket och spottade i
Citera
2009-03-27, 15:26
Medlem
flipsters avatar
Citat:

Pizzafisk? Shit. Hur smakade det?
Citera
2009-03-27, 18:03
Medlem
mx_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipster
Pizzafisk? Shit. Hur smakade det?

Var ingen höjdare direkt Fisken i sig gick väll an. Men som sagt konsistensen och smaken på pizzapaneringen var riktigt hemsk. Påminde lite om att äta mjöl med dåligt utvalda kryddor.

Får ändå ge personen bakom maträtten lite creds för kreativiteten
Citera
2009-03-27, 18:34
Medlem
Krösus Sorks avatar
Citat:
Hade en liknande variant på mitt gymnasiumm, nämligen Tacofisk!
Med skillnad att den hade ett hårt skal av nachos och lite tacokrydda på det så verkar den vara en kopia av pizzafisken... Äckligt var det iaf, ska tilläggas att det mesta vara oätbart på min skola. Inte ens korv med bröd lyckades de göra ätbart, sen tog de 15 kr/lunchen för det också, så man hittade andra alternativ efter ett par månader i den skolan.
Citera
2009-03-27, 19:07
Medlem
Fickludds avatar
Vi fick puré gjord på gröna ärtor och till det stekt falukorv i skolan. Det kan inte ha varit något vidare eftersom jag aldrig har tänkt tanken att laga det själv.

Enda gångerna jag får gröna ärtpuré idag som vuxen är när man ibland får det till fish and chips i England.
Citera
2009-07-28, 22:56
Medlem
Isterpucks avatar
Den här tråden måste återupplivas!

På låg/mellan-stadiet så var man alltid tvungen att smaka på allt, och alltid ta minst 1 sorts sallad/grönsak. Ibland (Men ändå alltför ofta ) var det stekt fläsk, något som jag hatar, och vad var det till det? Potatis, just det, den ökända skolpotatisen, "men var är såsen?" tänker ni nu, det var fucking löksås, skulle inte kalla det sås, mer en sås/gelé-hybrid. Detta var rena fucking mardrömmen! Jag som är laktosintolerant fick det ännu värre, för istället för mjölk i maten så hade dom... ingenting! Så all sås såg ut som klumpig sarre.

Någon annan gång var det hamburgare (något som jag älskade!) men den enda salladen som fanns var något i stil med rivna morötter blandade med grädde eller något.

Sen jag började högstadiet har jag aldrig rört en skolpotatis, är det potatis och köttbullar så blir det köttbullar för min del.
Citera
2009-07-28, 23:38
Medlem
Ipwns avatar
[insert random name] gryta med ris. Fyfan...
Citera
2009-07-28, 23:40
Medlem
Wie bitte?s avatar
Köttkorv. Tjocka, gråa skivor. Med halvkokt potatis med skalet på. Inte roligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in