• 1
  • 2
2001-07-12, 03:44
Medlem
Tänkte höra vad som är det BÄSTA alternativet att "lugna nerverna" med i t.e.x väntan på "riktiga" godsaker!?

Självklart är det väl olika från person till person med vad som rekommenderas men huvudsaken att det verkligen funkar om än det ej går gämföra med t.e.x t.h.c!

Gärna rökbart med...=)

Simma lungt/Span
Citera
2001-07-12, 12:12
Medlem
BÄSTA!?

kava; inte rökbart men ack så sooooft
Citera
2001-07-12, 16:02
Medlem
BÄSTA!?

Mindre doser av morning glory eller HBWS är även dom ack så avkopplande.
Citera
2001-07-13, 22:21
Medlem
BÄSTA!?

Tack för svaren!
Vad är mest prisvärt, godast o.s.v?=)

Simma lungt/Span
Citera
2001-07-14, 01:14
Medlem
BÄSTA!?

Om du bara ska ha en avslappnade effekt på HBWS går ca 3st frön bra. 10 frön kostar 38:- på smartbar. Typ 12:- per gång så att säga.

Du kan även skippa extraheringen vid sådana små mängder. HBWS frönen smakar i o för sig inte så gott, men det är inte så farligt att skölja ner dom med någon god dryck.

Jag och en polare tog faktiskt och delade på ett extrakt från 5 frön för ett par dagar sedan, just för den lungnade effekten, och det fungerar mycket bra även i sådana små mängder. Effekten håller i sig i typ 4-5 timmar.

Men räkna inte med att börja hallucinera... då får du i alla fall multiplicera antalet frön med 5, och då krävs även en snabb extrahering för att undvika magont.
Citera
2001-07-14, 01:49
Medlem
BÄSTA!?

Några frågor till av lata okunniga jag=)
Jag vet att svaren finns men ids inte kolla igenom allt...

1.Vad är HBWS till för igentligen, kommer från?

2.Vad är extraheting, varför?
Bara för att slippa magont?

3.Ger det effekt om man röker dom?

4.Kava smakar?Bra till te bjudning eller?

Simma lungt/Span

Citera
2001-07-14, 12:42
Medlem
BÄSTA!?

Ok Span. Här är en HBWS genomgång:

HBSW står för Hawaiian Baby Woodrose Seed. Kommer från växten Argyreia nervosa (en vinranka med en massa stora blad och snygga blommor, 3m hög typ).
HBWS innehåller LSA (liknande LSD hallucinogen).
LSA finnes även bl a i Morning Glory (Ipomea Volacea).

HBWS och Morning Glory innehåller mucho fiber, så mycket att magen inte mår bra (mer än några jävla bran-flakes alltså). Man måste då extrahetera fröna.

Extrahering är en metod (nu alltså inte den medicinska definitionen) att utvinna alkaloiden LSA ur själva fröet, för det är ju den man vill åt. En enkel och för mig en minst sagt välprövad metod på extrahering:

Mal fröna till ett fin fin pulver (man får fan ta i med morteln alltså). Lägg över allt i en burk med tättslutande lock.

Häll i några cl vodka, man kan använda de flesta andra medel här också (typ metanol), men jag föredrar att använda produkter som inte är giftiga för säkerhets skull.

Låt stå över natten.

Filtrera sedan allt genom ett kaffefilter (för att få bort frömoset, alltså fiberna).

Nu borde man få en brun/gul alkoholdryck. Ca 5 cl.
Blanda detta med vad som helst och avnjut!

(Etanolen gör även så att LSAn lättare kan tas upp av blodet)

Extrahering är alltså (enligt mig) endast till för att minska fibermängden, och på köpet tas LSAn lättare upp av blodet.

LSA är enligt min vetskap inte värmekänsligt, har hört att folk bakat "effekt-fulla" muffins på det ;-)

Så låt säga att man maler ner fröna och kör pulvret i en vaporizer så borde det funkgera att röka. Har som sagt inte prövat, men ska göra det när jag får tag på en bra vapo.

Kan själv bara säga att doseringarna enligt Smartbar suger rejält. Där rekommenderar de mellan 4-8 frön för att få en hallucinerande effekt, vilket är helt omöjligt enligt mig. Som jag ser det så förhåller det så här:

0-4 frön, ganska avslappnad effekt. (gött)
5-10 frön, rejält avslappnade effekt. (man vill typ inte röra på sig om man inte måste)
11-15 frön, något hallucinerande effekt (man börjar hitta roliga mönster i tapeter etc.)
16-25 frön, starkare hallucinerande effekt (nu lägger man man märke till en jävla massa roliga "element", svårt att förklara faktiskt. Även tidsuppfattningen kan förändras rejält. Ett exempel var en gång då det kändes att 4 timmar passerat mig, när det i själva verket endast gått 45 min. hehe.)

Jag har ej tagit fler än 25 frön på en gång (även om jag känner att jag beprövat LSA mycket väl, det är min absoluta favorit hallucinogen).

Det var det "lilla" jag hade att säga.
Om det är någon annan kunning på LSA berikade produkter, kommentera gärna mitt inlägg.

Citera
2001-07-16, 09:17
Medlem
BÄSTA!?

Kommer ihåg att jag läst det där i nåt annat inlägg, är lite glömsk ibland haha=)

Shyst iallaf Hast!

Självklart ska jag testa HBWS men när det blir exakt vet jag inte...
Åter kommer med rapport hehe!

Simma lungt/Span
Citera
2001-07-16, 11:04
Medlem
BÄSTA!?

Har dom slutat med HBWS på S-bar?

Det är ju fan dyrare med HBWS frön på N-droger än braj på illegala gatan hehe!

Simma lungt/Span
Citera
2001-07-16, 13:35
Medlem
BÄSTA!?

Nej. Smartbar har HBWS. Definitivt.
Gå till Smartbar/Sinnesförändrande så hittar du HBWS.
Naturensdroger suger fett. Dom tar väl ca 100:- för 10 frön. Jävla svindyrt.
Citera
2001-07-16, 14:05
Medlem
BÄSTA!?

Ok men det ordnar sig nog för mig Hast!
Tack för hjälpen shyst!

Sen borde du typ få pris för smyger runt här så ofta och hållr upp stämningen haha=)))...

Simma lungt/Span
Citera
2001-07-16, 21:41
Medlem
BÄSTA!?

Jag har igentligen MYCKET annat för mig Hast men fastän jag har söta shysta brudar här så råkar jag liksom inte kunna slita mig från dom här sidorna alltså, speciellt om jag är fjuttad eller stukad då fastnar jag totalt!

Tycker iallaf att det är hel skoj att läsa och skrkiva lite shitt o fakta!=)

Hur gammal är du Hast igentligen och ni andra?
Måste ju vara en verkligen stort varrierande ålder här inne!?
Själv är jag 21 men vill hellst va 15 igen hehe, tur att man inte "blir" äldre än vad man gör sig!

Simma lungt/Span
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in