BÄSTA!?
Ok Span. Här är en HBWS genomgång:
HBSW står för Hawaiian Baby Woodrose Seed. Kommer från växten Argyreia nervosa (en vinranka med en massa stora blad och snygga blommor, 3m hög typ).
HBWS innehåller LSA (liknande LSD hallucinogen).
LSA finnes även bl a i Morning Glory (Ipomea Volacea).
HBWS och Morning Glory innehåller mucho fiber, så mycket att magen inte mår bra (mer än några jävla bran-flakes alltså). Man måste då extrahetera fröna.
Extrahering är en metod (nu alltså inte den medicinska definitionen) att utvinna alkaloiden LSA ur själva fröet, för det är ju den man vill åt. En enkel och för mig en minst sagt välprövad metod på extrahering:
Mal fröna till ett fin fin pulver (man får fan ta i med morteln alltså). Lägg över allt i en burk med tättslutande lock.
Häll i några cl vodka, man kan använda de flesta andra medel här också (typ metanol), men jag föredrar att använda produkter som inte är giftiga för säkerhets skull.
Låt stå över natten.
Filtrera sedan allt genom ett kaffefilter (för att få bort frömoset, alltså fiberna).
Nu borde man få en brun/gul alkoholdryck. Ca 5 cl.
Blanda detta med vad som helst och avnjut!
(Etanolen gör även så att LSAn lättare kan tas upp av blodet)
Extrahering är alltså (enligt mig) endast till för att minska fibermängden, och på köpet tas LSAn lättare upp av blodet.
LSA är enligt min vetskap inte värmekänsligt, har hört att folk bakat "effekt-fulla" muffins på det ;-)
Så låt säga att man maler ner fröna och kör pulvret i en vaporizer så borde det funkgera att röka. Har som sagt inte prövat, men ska göra det när jag får tag på en bra vapo.
Kan själv bara säga att doseringarna enligt Smartbar suger rejält. Där rekommenderar de mellan 4-8 frön för att få en hallucinerande effekt, vilket är helt omöjligt enligt mig. Som jag ser det så förhåller det så här:
0-4 frön, ganska avslappnad effekt. (gött)
5-10 frön, rejält avslappnade effekt. (man vill typ inte röra på sig om man inte måste)
11-15 frön, något hallucinerande effekt (man börjar hitta roliga mönster i tapeter etc.)
16-25 frön, starkare hallucinerande effekt (nu lägger man man märke till en jävla massa roliga "element", svårt att förklara faktiskt. Även tidsuppfattningen kan förändras rejält. Ett exempel var en gång då det kändes att 4 timmar passerat mig, när det i själva verket endast gått 45 min. hehe.)
Jag har ej tagit fler än 25 frön på en gång (även om jag känner att jag beprövat LSA mycket väl, det är min absoluta favorit hallucinogen).
Det var det "lilla" jag hade att säga.
Om det är någon annan kunning på LSA berikade produkter, kommentera gärna mitt inlägg.