2008-06-10, 18:43
Medlem
Torins_sons avatar
Som topic lyder, min dator "fryser" när jag har uppe t ex. ett spel eller något annat som drar mycket processorkraft, dock inte när jag använder internet eller liknande. Det brukar gå att spela i ungefär en kvart, sedan fryser allting fast och jag måste starta om datorn på knappen.

Någon som har varit med om något liknande eller vet vad som kan vara fel?
Citera
2008-06-10, 19:23
Medlem
Jag är synsk. Jag ser att en hel flock med damråttor har byggt bo i processorfläkten samt i alla andra fläktar oxo... gör ett besök hos dom med deras värsta fiende; DAMMSUGAREN... skaffa gärna en burk med trycklyft och tar ur komponenterna och ge dammråttorna en riktig blåsning om det inte hjälper med dammsugaren...
Citera
2008-06-10, 19:26
Medlem
MowCows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thiesen
Jag är synsk. Jag ser att en hel flock med damråttor har byggt bo i processorfläkten samt i alla andra fläktar oxo... gör ett besök hos dom med deras värsta fiende; DAMMSUGAREN... skaffa gärna en burk med trycklyft och tar ur komponenterna och ge dammråttorna en riktig blåsning om det inte hjälper med dammsugaren...

Jag är också synsk och snart så kommer det att komma en hög med poster som säger "ANVÄND ALDRIG DAMMSUGARE pga statisk elektircitet"
Citera
2008-06-10, 23:14
Medlem
Kristjans avatar
Låter mer som om man borde felsöka både grafikkort och processor.
Se till så att de får bra med luft.
Citera
2008-06-10, 23:44
Medlem
Torins_sons avatar
Jag ska ge dom jävlarna syrgas så ska dom få smaka luft!

Nej, men tack för hjälpen, får bli ett besök med ficklampan för att se var felet ligger.
Citera
2008-06-10, 23:49
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Är man rädd för statisk elektricitet så är det ju bara att lägga upp åbäket på ett bord eller nått som inte för ström. Se bara till att maskinen inte har varit på på ett bra tag och stänga av nätdelen. Tryckluft funkar att använda på plats dock utan eventuell risk för statisk elektricitet.
Citera
2008-06-11, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Är man rädd för statisk elektricitet så är det ju bara att lägga upp åbäket på ett bord eller nått som inte för ström. Se bara till att maskinen inte har varit på på ett bra tag och stänga av nätdelen. Tryckluft funkar att använda på plats dock utan eventuell risk för statisk elektricitet.

Jag kan lova dig att börjar du blåsa på med tryckluft mot en igenkorkad processorfläkt så kommer du få uppleva ett dammmoln utan dess like... jag rekommenderar att plocka ur komponenterna ur chassiet och gå utomhus för att blåsa rent med tryckluft...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in