2008-06-10, 15:34
Medlem
Budget: 2000kr - Gärna någon hundralapp under.

Hur snart behöver du datorn: Ingen brådska, tänkte börja bygga den någon gång under sommaren.

Användandet av datorn
-Kontorsarbete/surfande: Nej
-Bildredigering: Nej
-Videoredigering: Nej
-Musikproduktion: Nej
-Annat: Server, den ska hosta en ventrilo- och csserver. Samt även användas som filserver i nätverket och kanske även för att spela upp filmer på, med en 38" TV som skärm. (Jag har ingen aning vad som krävs för det med filmuppspelningen).

Kommer du att att ägna dig åt spel: Nej
-Typ av spel kommer att spelas: Inga.

Ska operativsystem ingå: Nej

Ska skärm ingå: Nej

Annan kringutrustning som ska ingå: Nej

Har du några gamla delar som du kan använda: Ja, ett Xion II chassi inklusive 3st fläktar och ett Tagan nätagg på 580W

Är du beredd att betala 1000:- mer för färdigbyggt dator?: Nej, tänker inte betala för att någon annan bygger ihop min dator numera. Detta ska bli min första dator att bygga ihop själv . Så tips och dylikt är verkligen välkommna!

Är överklockning aktuellt: Ja, om servern fortfarande håller sig stabil och inte kräver extra kylning.

Är uppgradering aktuellt i framtiden?: Ja

Är du villig att betala extra för att få en riktigt tyst dator: Nej, eftersom burken ska stå inne i en garderob eller dylikt.

Andra speciella krav/önskemål: Servens moderkort får gärna ha integrerad grafik, nätverk och ljudkort. Hårdisken ska vara på minst 250 GiB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in