• 1
  • 2
2008-06-09, 21:30
Medlem
Hej hopp!

Jag har ett litet problem, det är såhär att jag spelat poker i ca 2 år (är 19) på diverse sidor med blandat resultat. Men jag skulle nog kunna säga att efter de här 2 åren så är jag nog ganska "break even" Har vunnit någon turnering, vilket gett ett par tusen, sedan spelat cashgame och förlorat en viss del där, som sagt det har gått upp och ner hela tiden under den här tiden jag spelat.

Nu till saken, jag är ju student. Eller ja, åtminstone var. Tog studenten i torsdags och som de flesta vet så har studenter inte så gott om pengar men i vilket fall som helst så beslöt jag mig för att sätta in 600 kr på SvS idag och ni kan förmodligen gissa hur det gick, redan nu.

Det här ska inte bli någon snyft-tråd, men jag fick AK i första pos, raisade 20 kr (Spelade 2.5/5 CG) 2 st synar en av dem med 45 off (?????????) Floppen var K45, betade hårt och fick syn såklart, turn 4 därefter var loppet dött och mina 600 var borta. Vet att mitt spel var USELT, men jag var rätt less sen tidigare då den där flaxgubben raisat mot mig hela dagen.
_

Skit samma, det jag vill ha ut är hur fan lyckas alla bygga sina rullar? Sätter ni in 15k direkt eller så de har råd att spela på 2.5/5 nivån enligt BR-kraven eller har ni bara ett oerhört flax och lyckas bygga upp er rulle? Jag menar, efter typ 5-6 timmars spel på 2.5/5 så var jag ganska +-0, tills det där hände. Jag gick upp 200, ner lika mycket och sådär höll det på hela tiden. Jag menar, hur fan ska man någonsin lyckas bygga en rulle om man knappt går plus efter 5-6 timmars spel?

Ni behöver inte påpeka att jag spelade alldeles för högt med mina 600, det vet jag redan. Men då kan ni ju ge mig ett bättre exempel på hur man bygger sin rulle relativt snabbt (2-3 månader) Men som det var idag så är det stört omöjligt. Cashgame, klonka en turnering, sng? Vad, jag läser överallt på pokerforum om folk som bygger sina rullar på 1 vecka, hur, hur och återigen HUR??????

Poker är fan riggat.
Citera
2008-06-09, 21:50
Medlem
Indianpundares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naddet
Hej hopp!

Jag har ett litet problem, det är såhär att jag spelat poker i ca 2 år (är 19) på diverse sidor med blandat resultat. Men jag skulle nog kunna säga att efter de här 2 åren så är jag nog ganska "break even" Har vunnit någon turnering, vilket gett ett par tusen, sedan spelat cashgame och förlorat en viss del där, som sagt det har gått upp och ner hela tiden under den här tiden jag spelat.

Nu till saken, jag är ju student. Eller ja, åtminstone var. Tog studenten i torsdags och som de flesta vet så har studenter inte så gott om pengar men i vilket fall som helst så beslöt jag mig för att sätta in 600 kr på SvS idag och ni kan förmodligen gissa hur det gick, redan nu.

Det här ska inte bli någon snyft-tråd, men jag fick AK i första pos, raisade 20 kr (Spelade 2.5/5 CG) 2 st synar en av dem med 45 off (?????????) Floppen var K45, betade hårt och fick syn såklart, turn 4 därefter var loppet dött och mina 600 var borta. Vet att mitt spel var USELT, men jag var rätt less sen tidigare då den där flaxgubben raisat mot mig hela dagen.
_

Skit samma, det jag vill ha ut är hur fan lyckas alla bygga sina rullar? Sätter ni in 15k direkt eller så de har råd att spela på 2.5/5 nivån enligt BR-kraven eller har ni bara ett oerhört flax och lyckas bygga upp er rulle? Jag menar, efter typ 5-6 timmars spel på 2.5/5 så var jag ganska +-0, tills det där hände. Jag gick upp 200, ner lika mycket och sådär höll det på hela tiden. Jag menar, hur fan ska man någonsin lyckas bygga en rulle om man knappt går plus efter 5-6 timmars spel?

Ni behöver inte påpeka att jag spelade alldeles för högt med mina 600, det vet jag redan. Men då kan ni ju ge mig ett bättre exempel på hur man bygger sin rulle relativt snabbt (2-3 månader) Men som det var idag så är det stört omöjligt. Cashgame, klonka en turnering, sng? Vad, jag läser överallt på pokerforum om folk som bygger sina rullar på 1 vecka, hur, hur och återigen HUR??????

Poker är fan riggat.

Du kanske helt enkelt inte är en vinnande spelare
Citera
2008-06-09, 22:10
Medlem
nosse374s avatar
Jag satte in 100kr vid nyår å grindade 20+2kr HU SNG på svenska spel. Tärt som fan men det gick uppåt iaf.
Övergedde SNG för en månad sedan då jag kom över 10 inköp/2000BB och fick värsta downswingen på SNGsen, och lirar CG .5/1kr nu istället.
Suger visserligen men det gör typ alla på den nivån.
Citera
2008-06-09, 22:50
Medlem
Skitsnack om att vissa inte är vinnande spelare som att de hade med ens "aura" att göra. Man är bara inte tillräckligt bra för nivån. Och det är möjligt att jag inte är det. Men jag menar det måste finnas snabbare sätt än att sitta och nöta 20 kr's sng's?

Plz, help me!? Tips?
Citera
2008-06-09, 22:57
Medlem
erkifnasks avatar
Eh, som sagt är det ingen bra ide att lira med ett inköp, då är risken ganska stor att du förlorar allt för eller senare.
Om du är seriös är det nog en bra ide att köpa in för ~3k och lira 0,5/1 tills du når 6k, gå upp till 1/2 osv...

Jag själv körde väldigt aggresivt i början. Ganska idiotiskt egentligen.

Jag Köpte in mig för 1000 kr, krossade nivån (,5,1) med superaggresivt spel.
Lirade upp mig till 4k på fyra dagar
Efter det gick jag upp till 1/2. Spelade den nivån tills jag kom upp till 18k.
Sen dess har jag kört som standard att ha minst 40 inköp innan jag byter nivå.

Långt ifrån optimalt men så byggde jag min rulle.
Citera
2008-06-09, 23:07
Medlem
Citat:
Skitsnack om att vissa inte är vinnande spelare som att de hade med ens "aura" att göra.

Nej det är inte skitsnack att vissa (snarare många) spelare inte är vinnande på sin nivå. Nej det har inte med aura att göra.

Citat:
Man är bara inte tillräckligt bra för nivån.

Det där är svaret på ditt tidigare påstående.

Citat:
Det här ska inte bli någon snyft-tråd, men jag fick...

Det är exakt vad det är.

90 % av det du skriver pekar starkt på att du inte är en vinnande spelare. Tex:

Citat:
Men jag skulle nog kunna säga att efter de här 2 åren så är jag nog ganska "break even"
Poker är fan riggat. (du är säkert ironisk här men men)
Vet att mitt spel var USELT, men jag var rätt less sen tidigare då den där flaxgubben raisat mot mig hela
Citera
2008-06-09, 23:29
Medlem
Hell88;

Jag skrev ju som sagt att det beror på att man inte är tillräckligt bra för nivån man spelar på, men som så många får det att låta så är det en "begåvning". Ok visst, vissa kanske är duktiga på att spela kort, men att påstå att andra helt enkelt inte klarar av att bli bra på poker och en vinnande spelar är bara ett dumt och idiotiskt påstående.

Men du verkar ju vara så duktig, så då kan du ju ge mig ett bra exempel på hur man ska bygga sin rulle på ett smidigt sätt?
Citera
2008-06-09, 23:32
Medlem
nosse374s avatar
Citat:
Hell88;

Jag skrev ju som sagt att det beror på att man inte är tillräckligt bra för nivån man spelar på, men som så många får det att låta så är det en "begåvning". Ok visst, vissa kanske är duktiga på att spela kort, men att påstå att andra helt enkelt inte klarar av att bli bra på poker och en vinnande spelar är bara ett dumt och idiotiskt påstående.

Men du verkar ju vara så duktig, så då kan du ju ge mig ett bra exempel på hur man ska bygga sin rulle på ett smidigt sätt?
http://www.google.se/search?hl=sv&q=...S%C3%B6k&meta=
Citera
2008-06-09, 23:41
Medlem
EDIT: Posten ovan slank in i skrivandes stund.

Du skapar en tråd och kallar det "tilt" efter att du har förlorat ett inköp?
Vad gör du då om du förlorar 4 inköp, vilket inte alls är för ovanligt..?

Ett tips är att läsa på lite om "money management".

http://www.pokersidan.se/money-management.php

Inget illa menat,

/Sammejao
Citera
2008-06-10, 00:02
Medlem
Indianpundares avatar
Citat:
Skitsnack om att vissa inte är vinnande spelare som att de hade med ens "aura" att göra. Man är bara inte tillräckligt bra för nivån. Och det är möjligt att jag inte är det. Men jag menar det måste finnas snabbare sätt än att sitta och nöta 20 kr's sng's?

Plz, help me!? Tips?

Ja du har redan svarat på din egna fråga Gå ner en nivå. Ja de finns ett snabbare sätt, gå upp en nivå men då riskerar du mer och somsagt du klarade ju inte den nivån.

600kr är inte sååå mkt ändå speciellt inte på den nivån du spelade på.
Citera
2008-06-10, 00:04
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erkifnask
Eh, som sagt är det ingen bra ide att lira med ett inköp, då är risken ganska stor att du förlorar
Humorn är ju att han inte ens hade ett fullt inköp. Ett inköp: 1000:-.

Drygt ett halvtinköp. Ak. Floppat par. Broke. Ifrågasätter pokern. Öh.

sammejao, om du verkligen vill ha konstruktiv kritik är det här den enda jag kan ge:
Du förstår ingenting av poker i dagsläget.

Så länge du inte har åtminstone 25 inköp eller nåt riskerar du att tappa pengarna (det vill säga ungefär 50 gånger vad du hade). Det i sin tur är dessutom baserat på att du är en bra bit bättre än motståndarna. Vilket kanske är tveksamt om du är +-0 över en period på 2 år.

Senast rullen jag har byggt började jag visserligen på 150:- och spelade NL200:-. Men då gällde följande:
- Jag var obeskrivligt mycket bättre än trähästarna på SvS NL200:-
- Summan var så liten att jag lätt kunde fylla på 20 gånger utan att det skulle varit hela världen.

Sedan tog dom första 5000:- nästan en månad eller nåt att fixa också, fast jag spelade en hel del.
Citera
2008-06-10, 00:06
Medlem
Torchs avatar
Citat:
Poker är fan riggat.

Min vän.

Efter att ha läst din post ska jag ge dig ett gott råd. Sluta spela. Poker är inget för dig. Alla vinner inte, alla går inte plus.

Själv känner jag igen mig i din beskrivning, men det var innan det. Har lärt mig en del, och spelar väl mest för skoj nuförtiden. Men jag har lyckats vinna tillbaka en hel del i alla fall. Hur?

I mitt fall var det så att jag analyserade mitt spel, och kom fram till en massa saker jag inte ska gå in på här. Men jag orkade aldrig bygga upp någon rulle på låga nivåer i alla fall. Förlorade en massa på låga fisknivåer där folk synar allt. Som 2.5/5 på SvS. Men jag har lärt mig att bemästra den med.

Skillnaden mellan mig och dig dock är att jag har stabil ekonomi. 15.000 är inget för mig. För dig är det mycket och du borde inte lira bort så mycket pengar. Satsa på jobb istället och skit i pokern. Jag har tiltat bort MKT i mitt liv, tro mig, så jag vet vad jag talar om. Men jag tycker att poker är så förbannat kul så jag spelar på skoj. Kan inte låta bli.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in