2008-06-09, 20:01
Medlem
Tjenare här om dagen så satt jag och kolla på tv medans datorn va på sen när jag gick te datorn för att stänga av den så hadde den "frysit" och jag stängde av den på strömbrytaren på nätdelen tror jag de heter. Sen när jag skulle starta datorn igen så startar den ej. fläktarna går igång typ en mille sekund.. non som vet vad jag kan göra? haft samma problem ?
Citera
2008-06-09, 20:06
Medlem
Testa att återställa bios, detta gör du enklast genom att tabort det lilla batteriet i datorn och har det ute i några minuter för att sedan sätta tillbaka det.
Citera
2008-06-09, 20:08
Medlem
har gjort det redan tack ändp
Citera
2008-06-09, 22:05
Medlem
Slänger en gissning på att moderkortet är kört... Har haft liknande problem efter en åsksmäll.
Citera
2008-06-09, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neologic
Slänger en gissning på att moderkortet är kört... Har haft liknande problem efter en åsksmäll.
Kan vara nätaggregatet också, men tvivlar på det. Det är nog moderkortet.
Citera
2008-06-09, 22:39
Medlem
knas4Lifes avatar
någon automatsäkring eller glasrörssäkringarna i psun tippar jag på
Citera
2008-06-09, 22:47
Medlem
booreds avatar
Citat:
Sen när jag skulle starta datorn igen så startar den ej. fläktarna går igång typ en mille sekund..

Hade samma problem,,,testade byta psu o de va lika dött så antog moderkortet va pajj, fick nytt moderkort...skruva in det med första psu:n samma sak: hade pajjat det nya kortet

Korten va trasiga ja...,men det var psu:n som hade sönder dom ... fick skicka in moderkort + psu denna gång... nu surrar de på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in