Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-06-09, 21:49
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Men sammankopplingar får alltså bara ske t ex om någon missbrukat konton och blir avstängd för det? Det är alltså inte fritt fram för mods att sammankoppla konton vid brott mot andra regler?
Om vi anser det befogat så kan vi göra det, men undviker det givetvis så långt som möjligt. Det saknas ju praxis eftersom det är en ganska ny regel, men jag kan inte tänka mig att det blir aktuellt för någon annan regel än 1.07 eftersom det då inte är relevant. Då väger anonymiteten tyngre.
Citera
2008-06-09, 22:42
Medlem
El Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mister
http://www.flashback.org/showthread.php?t=689131

Är det alltså ok att avslöja vilka andra användarnamn någon har när den blir avstängd en vecka?

http://www.flashback.org/showpost.php?p=11499868&postcount=19 + han signatur. You do the math.
Citera
2008-06-09, 23:10
Medlem
Sorkus avatar
Här är en tråd som behandlar samma ämne:
http://www.flashback.org/showthread.php?t=680945
Citera
2008-06-12, 17:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av El Zorro
http://www.flashback.org/showpost.php?p=11499868&postcount=19 + han signatur. You do the math.

Som El Zorro sade, han sammankopplade aldrig någon utav mina konton, det gjorde jag helt själv.

El Zorro gav även instruktioner om hur man undviker att bli bannad för multipla konton och där ser du ovan hur man gör, man erkänner sina nya konton och försöker hädanefter undvika att använda dom aktivt i samma trådar.

Det enda negativa är ju att alla äldre varningar gäller även nya konton om man erkänner, alltså erkänner du någon av dina smurfkonton så åker dom också på varningen ifall du får en.

Erkänner du inte, så kan du inte råka skriva i samma diskussioner, utan då blir du bannad direkt för missbruk av multipla konton.
Citera
2008-06-12, 23:22
Medlem
Barbafettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arkelöv
Som El Zorro sade, han sammankopplade aldrig någon utav mina konton, det gjorde jag helt själv.

El Zorro gav även instruktioner om hur man undviker att bli bannad för multipla konton och där ser du ovan hur man gör, man erkänner sina nya konton och försöker hädanefter undvika att använda dom aktivt i samma trådar.

Det enda negativa är ju att alla äldre varningar gäller även nya konton om man erkänner, alltså erkänner du någon av dina smurfkonton så åker dom också på varningen ifall du får en.

Erkänner du inte, så kan du inte råka skriva i samma diskussioner, utan då blir du bannad direkt för missbruk av multipla konton.

Dumma frågor som kanske redan är besvarade..

Varför byta användarnamn (skapa en ny användare)?
Varför tala om att man just gjort ovanstående?

Kan förstå om man dumpar sin användare av en anledning och startar från noll med en ny men detta?
Citera
2008-06-12, 23:29
Medlem
Nakenchocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbafetto
Dumma frågor som kanske redan är besvarade..

Varför byta användarnamn (skapa en ny användare)?
Varför tala om att man just gjort ovanstående?

Kan förstå om man dumpar sin användare av en anledning och startar från noll med en ny men detta?

Menar du just det här med Arkelöv - Arkehål?

Arkehål var nämligen mitt uppe i en diskussion när han råkade besvara en fråga ställd till Arkehål då han var inloggad som Arkelöv. Och för att undkomma att åka dit för multipla konton i samma tråd (inte tillåtet) så erkände han i tråden att Arkehål och Arkelöv var samma person.

Jag är inte hundra på att Arkehål annars skulle ha avslöjat att han var Arkelöv.
Citera
2008-06-12, 23:35
Medlem
Barbafettos avatar
Okej!

Detta har jag missat.. Menade detta kontot i allmänhet men själva bytet i synnerhet..

Här väl funnits andra som har bytt konto av nån anledning efter 1000 inlägg vill jag minnas..

Men om nu alla vet att arkehål/arkelöv är samma user faller väl meningen med byte av användarnamn?

Således borde denne skaffa ännu ett konto? Och då hålla käft om detta?

Kanske kommer det inte ens innehålla "arke"?

Vem vet...
Citera
2008-06-13, 09:31
Bannlyst
Citat:
Således borde denne skaffa ännu ett konto? Och då hålla käft om detta?

Kanske kommer det inte ens innehålla "arke"?

Vem vet...

Det du pratar om är trollkonton men så är inte fallet här, anledningen jag bytte till arkelöv var för att Nakenchock kallade mig vid det nicket en gång i en diskussion vi hade, och namnet verkade intressant så därför bytte jag.
Citera
2008-06-13, 09:51
Medlem
Nakenchocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arkelöv
Det du pratar om är trollkonton men så är inte fallet här, anledningen jag bytte till arkelöv var för att Nakenchock kallade mig vid det nicket en gång i en diskussion vi hade, och namnet verkade intressant så därför bytte jag.

Va?? Gjorde jag det? Freudiansk felsskrivning kanske? Jag känner mig riktigt stolt över att ha inspirerat dig till detta.

Citat:

Här väl funnits andra som har bytt konto av nån anledning efter 1000 inlägg vill jag minnas..

Det finns en del som vill börja om på ny kula med ny användare och ny avatar. Komma bort från det man förknippar med det gamla kontot. Jag tycker inte det är något konstigt med det. Ibland vill man byta jobb, ibland vill man byta partner och ibland vill man byta användare.

Jag vet en användare som startat på nytt med ett nytt namn och kör med en helt annan stil nu än tidigare. Inte någon som blivit bannad eller så, men som hade lite bagage på FB att släpa på. Lättare att få respekt med nytt namn och en ny stil än att försöka ändra på folks uppfattning om en.
Citera
2008-06-13, 09:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nakenchock
Va?? Gjorde jag det? Freudiansk felsskrivning kanske? Jag känner mig riktigt stolt över att ha inspirerat dig till detta.

Japp.

Citat:
Sedan bemötte jag ditt inlägg om att vi hotade Arkelöv vilket jag inte på något sätt menade med mitt inlägg - kan inte svara för de andra. Ville bara visa på att han är en sk nykomling som jag RP:ar och gärna skulle ha en inläggbegränsning på.

http://www.flashback.org/showpost.php?p=11453968&postcount=84
Citera
2008-06-13, 10:55
Medlem
Nakenchocks avatar
OffT: Underbart!!! Härligt att jag kan påverka dig så starkt. Jag kallade dig också för rövhålet i någon tråd om jag inte minns fel, men det namnet var ju redan upptaget.

Jag har själv blivit kallad för t ex fitta med korsdrag, glappkäftad, pms-kossa samt heligare än Carola här på FB. Kanske något att tänka på när jag väljer namn till ett smurfkonto.

OnT: När det gäller principfrågan att hänga ut en känd smurf så ser jag uppriktigt sagt inget fel i det eftersom tillsägelser och varningar från alla konton man ev kan ha läggs samman. Likaså så nämns ju alla konton när man får permbann.

I detta fall så hade ju herr Arke*** själv outat sitt smurfkonto för oss alla. Däremot att en mod skulle sitta och leta smurfkonton vid en varning är overkill och jag tror inte det används ofta. Det är nog bara vid missbruk av multipla konton som det har något värde i sig och vid permbann.
Citera
2008-06-13, 14:10
Bannlyst
Citat:
OffT: Underbart!!! Härligt att jag kan påverka dig så starkt. Jag kallade dig också för rövhålet i någon tråd om jag inte minns fel, men det namnet var ju redan upptaget.

Det har jag inte märkt, men namnet arkelöv tyckte jag om så det valde jag ändå "bara för att".

Inte för att jag skulle valt vad som helst någon kallat mig för. Roligt dock att det gjorde dig glad.

Citat:
Jag har själv blivit kallad för t ex fitta med korsdrag, glappkäftad, pms-kossa samt heligare än Carola här på FB. Kanske något att tänka på när jag väljer namn till ett smurfkonto.

Om du trivs med de nicknamnen så kör hårt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in