Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-06-09, 19:38
Medlem
Misters avatar
http://www.flashback.org/showthread.php?t=689131

Är det alltså ok att avslöja vilka andra användarnamn någon har när den blir avstängd en vecka?
Citera
2008-06-09, 19:41
Medlem
R.Rs avatar
Ja, mods har tydligen den befogenheten nu. Har funnits nån fler tråd om det här förut, orkar inte leta just nu.
Citera
2008-06-09, 19:43
Medlem
CodeMANs avatar
Inte i detta fall...

Arkehål:s signatur:
Citat:
Börjar med ett nytt konto, som heter arkelöv! :-)

http://www.flashback.org/member.php?u=252844
Citera
2008-06-09, 19:46
Medlem
ojns avatar
Inte heller någon hemlighet direkt, då arkehåls signatur säger Börjar med ett nytt konto, som heter arkelöv! :-)

EDIT: Some CodeMAN redan påpekat.
Citera
2008-06-09, 20:24
Medlem
Ödlans avatar
RP'ade ett inlägg förut av samma skäl. fick svaret att det är okej eftersom sammankopplandet av konton skett av en moderator.
Citera
2008-06-09, 20:46
Medlem
ojns avatar
Ur reglerna:

Att publikt sammankoppla användares alternativa konton är inte tillåtet och kan leda till varning, undantaget då admin, moderator eller användaren själv tidigare meddelat uppgiften publikt.
Citera
2008-06-09, 20:55
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojn
Ur reglerna:

Att publikt sammankoppla användares alternativa konton är inte tillåtet och kan leda till varning, undantaget då admin, moderator eller användaren själv tidigare meddelat uppgiften publikt.

Men det är alltså bara tillåtet om inlägget som sammankopplar kontona är en utannonsering av en varning/bann?
Citera
2008-06-09, 21:32
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Men det är alltså bara tillåtet om inlägget som sammankopplar kontona är en utannonsering av en varning/bann?
Som moderatorer lyder vi inte under det regelverket när vi utför modereringsåtgärder. Vi annonserar samtliga konton när det finns fog för det, t ex när man missbrukat fler konton i samma tråd då det kan vara intressant för de övriga som debatterat i tråden och liknande.

Har en moderator eller admin kopplat ihop kontona är det inga hinder för användarna att göra det, enligt regelverket.
Citera
2008-06-09, 21:38
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Har en moderator eller admin kopplat ihop kontona är det inga hinder för användarna att göra det, enligt regelverket.

Jag vill gärna ha klarlagt att jag då kan hänga ut en viss debattör med tanke på att Cineasten nämnde saken häromsistens? Jag vet att du vet vem jag menar.
Citera
2008-06-09, 21:45
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Som moderatorer lyder vi inte under det regelverket när vi utför modereringsåtgärder. Vi annonserar samtliga konton när det finns fog för det, t ex när man missbrukat fler konton i samma tråd då det kan vara intressant för de övriga som debatterat i tråden och liknande.

Men sammankopplingar får alltså bara ske t ex om någon missbrukat konton och blir avstängd för det? Det är alltså inte fritt fram för mods att sammankoppla konton vid brott mot andra regler?
Citera
2008-06-09, 21:46
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Jag vill gärna ha klarlagt att jag då kan hänga ut en viss debattör med tanke på att Cineasten nämnde saken häromsistens? Jag vet att du vet vem jag menar.
Om han gjort det som moderator i samband med en moderatoråtgärd, ja, som användare, nej. Misstänker att du tänker på det sistnämnda.
Citera
2008-06-09, 21:47
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Om han gjort det som moderator i samband med en moderatoråtgärd, ja, som användare, nej. Misstänker att du tänker på det sistnämnda.

Det var precis vad jag ville ha klargjort. Jag vet nu vad jag behöver veta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in