2008-06-09, 12:34
Medlem
Goddaggoddag. Ville bara meddela att jag fick en överdos spretande fingrar, ytlighet och allmänt tröttsam framtoning av P3 idag. Först något program med fucking Blondinbella - herrejävlar vad korkad hon lät! - och sen något nytt "samhällsprogram" med någon tröttsam bög som tjatade om hur det skulle bli "typ glamoröst som Sex and the City"...

Två timmar och den enda som inte lät fullkomligt störd var tjejen som var bisittare i samhällsprogrammet.
Citera
2008-06-09, 13:10
Medlem
Pallemans avatar
Hädanefter blir det P3-uppehåll mellan Morgonpasset och Christer.

Vafan tänker de med?
Citera
2008-06-09, 13:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gorm Den Gamle
Goddaggoddag. Ville bara meddela att jag fick en överdos spretande fingrar, ytlighet och allmänt tröttsam framtoning av P3 idag. Först något program med fucking Blondinbella - herrejävlar vad korkad hon lät! - och sen något nytt "samhällsprogram" med någon tröttsam bög som tjatade om hur det skulle bli "typ glamoröst som Sex and the City"...

Två timmar och den enda som inte lät fullkomligt störd var tjejen som var bisittare i samhällsprogrammet.

Vad baserar du uttalandet att blondinbella ska vara korkad på? Din egen världsuppfattning om hur en 17 årig tjej bör agera och vara för att falla inom ramen för det tillåtna och godkända i jantesverige, eller? Hon är långt ifrån korkad, snarare en klipsk ung dam. Trist med folk som inte kan inse det och faktiskt lyssna på det hon framför istället.
Citera
2008-06-09, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frivol
Vad baserar du uttalandet att blondinbella ska vara korkad på? Din egen världsuppfattning om hur en 17 årig tjej bör agera och vara för att falla inom ramen för det tillåtna och godkända i jantesverige, eller? Hon är långt ifrån korkad, snarare en klipsk ung dam. Trist med folk som inte kan inse det och faktiskt lyssna på det hon framför istället.

Skrev väl inte att hon VAR korkad? Skrev att hon lät korkad. Och det baserar jag på ämnet, ordval, dialekt och det ständiga fnittrandet. Räckte fint för att det skulle vara nästintill lyteskomik att lyssna på. Hon är säkert smart och duktig men som radioröst? Nej tack. Ge mig Vinterbarn vilken dag som helst.
Citera
2008-06-09, 14:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gorm Den Gamle
Skrev väl inte att hon VAR korkad? Skrev att hon lät korkad. Och det baserar jag på ämnet, ordval, dialekt och det ständiga fnittrandet. Räckte fint för att det skulle vara nästintill lyteskomik att lyssna på. Hon är säkert smart och duktig men som radioröst? Nej tack. Ge mig Vinterbarn vilken dag som helst.

Okej, så om man bor i sthlm, fnittrar och är tjej så låter man korkad? Jag lyssnade på exakt samma intervju och hon är sjukligt insiktsfull för att vara 17 år gammal, även om jag inte håller med henne i mycket.
Citera
2008-06-09, 15:46
Medlem
Bronkzs avatar
Citat:
Okej, så om man bor i sthlm, fnittrar och är tjej så låter man korkad? Jag lyssnade på exakt samma intervju och hon är sjukligt insiktsfull för att vara 17 år gammal, även om jag inte håller med henne i mycket.

Insiktsfull eller Lillgammal? Jag hatar lillgammalt.
Citera
2008-06-09, 15:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bronkz
Insiktsfull eller Lillgammal? Jag hatar lillgammalt.

Insiktsfull. Målmedveten. Vinnarattityd.
Citera
2008-06-09, 16:12
Medlem
barnets avatar
Jag förstår inte hur du kan klandra hennes ordval, om något. Det enda man möjligen kan "klandra" henne för i hennes beteende var fnittrandet som kom i tid och otid, framför allt otid. Men detta är en ovana hon delar med i stort sett hela hennes samkönade generation.
Citera
2008-06-11, 23:47
Medlem
phlegms avatar
Med risk för att låta som en trasig och ytterst konservativ skivspelare måste ändå jag säga följande. Vill man ge Blondinbella epitetet vinnarattityd är man ute på jävligt tunn is. Visst, hon är smartare och mer påläst än hennes nidbild, men mer än så kan man inte säga utan att tappa all trovärdighet.

Hon är en vandrande reklampelare som spelar sina kort rätt i ett kapitalistiskt och ytligt samhälle. För mig är det så långt ifrån vinnarattityd man kan komma. Målmedveten? Nja. Insiktsfull? Knappast.
Citera
2008-06-12, 00:12
Bannlyst
Citat:

Hon är så verklighetsfrånvänd att hon inte kan vara annat än korkad. Kompanistryk skall hon ha så det blir lite vett i tösabiten. I don't like her or her equals.
Citera
2008-06-12, 00:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DassRulle
Hon är så verklighetsfrånvänd att hon inte kan vara annat än korkad. Kompanistryk skall hon ha så det blir lite vett i tösabiten. I don't like her or her equals.

Ja, hon är väldigt mkt höger, men å andra sidan så behöver man ju inte vara korkad för det?
Citera
2008-06-12, 00:36
Bannlyst
Citat:
Ja, hon är väldigt mkt höger, men å andra sidan så behöver man ju inte vara korkad för det?

Går man ut och säger sånt hon gör i sin blogg om invandrare, arbetarklass och "överklassproblem" och sedan blir ledsen och förvånad när någon vill säga vad han tycker till henne på stan, ja då är man faktiskt både korkad och naiv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in