2008-06-09, 09:26
Medlem
Hej , det är så att min dator inte vill starta.. den kommer inte förbi början då loggan för moderkortet visas.. sen står den där och laddar typ.. jag har testat att ta ett annat minne , men ingen förbättring.. vad kan felet vara?

Den piper bara 1 gång i början med dvs "Seccefully loaded" eller nåt ..

MVH
Senast redigerad av Karlstrand 2008-06-09 kl. 09:39.
Citera
2008-06-09, 11:17
Medlem
wearcapeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlstrand
Hej , det är så att min dator inte vill starta.. den kommer inte förbi början då loggan för moderkortet visas.. sen står den där och laddar typ.. jag har testat att ta ett annat minne , men ingen förbättring.. vad kan felet vara?

MVH

Hur længe har du testat att vænta?
Min polares dator tar ungefær 21 minuter att starta upp (sant), och man tror att den laggat ihop men icke.
Citera
2008-06-09, 12:50
Medlem
Sbnr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlstrand

MVH

1: Prova att reseta CMOS
2: Sätt i XP skivan (om du har xp) och reparera
3: Updatera BIOS

Om du har noll koll på vad jag menar så kolla www.google.com först. Finns många enkla guider att hitta.
Citera
2008-06-09, 15:08
Medlem
Funkade när jag ställde en upp nu.. hmm.. konstigt.. detta har hänt en gång tidigare.. så jag tog CLEAR CMOS men funkade inte ändå , men sen precis innan jag skulle gå till skolan testade jag att starta datorn och ställde den rakt upp och då funkade det..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in