2011-10-26, 09:54
Medlem
UT64s avatar
Ja, JM är ett gammalt ruggigt kräk, lika rolig som en hemorojd.
Mannen har aldrig haft ett vanligt arbete för att försörja sig utan
bara rest omkring och skrivit propagandaböcker samt förmodligen
levt på föräldrarnas pengar. En lat och fet jättebebis med extrema
vänsteråsikter.

En av höjdpunkterna i hans produktion är "Albansk Utmaning" från 1970.
Självupptagen k-ksugning av det kommunistiska och slutna Albanien.
Stollig är bara förnamnet om den boken.

Det finns även något så bisarrt som "jan Myrdal-sällskapet" vilket delar
ut "Lenin-priset" till särskilt framstående kommunister, bl.a. Maj Wechselman
och Mattias Gardell.
Citera
2012-03-30, 00:32
Medlem
pacemans avatar
Hu! Dagens exempel pa overskottsinformation som man hellre skulle vara utan.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14605364.ab

Citat:
Vi är väldigt olika personer men däremot det rent sexuella... Han är som en 50-åring! Han tillfredställer mig precis som jag vill.

Hur ska jag fa bort de otacka mardromsbilderna fran min nathinna?
Citera
2012-03-30, 00:50
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paceman
Hu! Dagens exempel pa overskottsinformation som man hellre skulle vara utan.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14605364.ab

Hur ska jag fa bort de otacka mardromsbilderna fran min nathinna?
Sexigt!

Citat:
Paret tänker fortsätta vara gifta men bo på olika håll. Andrea Gaytan Myrdal bor i lägenheten i Fagersta och Jan Myrdal bor i Henning Mankells hus.

– Jag älskar honom men han måste bestämma sig för om han ska vara gift med mig eller Henning Mankell. Lovar han att vara vid min sida vill jag älska med honom och då fungerar jag som kvinna. Jag gör ingenting med honom om det inte finns en respekt.
Hur fan kan man bo i Henning Mankells hus?
Citera
2012-03-30, 01:02
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
(...)
Hur fan kan man bo i Henning Mankells hus?

Sedan några månader tillbaka är det Mankell som står för Myrdals fioler.
Citat:
Huset på Snidaregatan består av två lägenheter, en mindre och en större. Fastigheten har ett taxeringsvärde på 4,6 miljoner kronor och nu går Henning Mankell in och köper halva delen av ägaren Lasse Diding.
Han är med och finansierar projektet och så delar vi på kostnaderna. Jan Myrdal ska bo i den mindre lägenheten och sen blir det bibliotek i övriga huset, förklarar Lasse Diding, som själv är en stor boksamlare.

Nu bor Jan Myrdal i Skinnskatteberg i Västmanland och han har nyligen skilt sig från sin fjärde fru
(...)
http://hn.se/nyheter/varberg/1.14483...nhet-i-varberg

Klart de ska ha sex om de kan och vill. Men vad gäller uttalandet undrar jag om inte Myrdal instruerat frun att nämna det.
Citera
2012-03-30, 01:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Sedan några månader tillbaka är det Mankell som står för Myrdals fioler.
http://hn.se/nyheter/varberg/1.14483...nhet-i-varberg

Klart de ska ha sex om de kan och vill. Men vad gäller uttalandet undrar jag om inte Myrdal instruerat frun att nämna det.
Janne Myrdal kan ej få upp den längre, säker källa. Latinotanten är ute efter cash inget annat
Citera
2012-03-30, 03:39
Medlem
Inte så mycket skvaller, men förr när han var mer i ropet både i tidningar och TV så blev han ofta intervjuvad i sitt bibliotek hemma i Mariefred. Han tycktes ha hur mycket böcker som helst, och verkade älska att orera och citera ur olika böcker. Den och den filosofen skrev si och så i nån bok från 1800-kallt som en annan aldrig hade hört talas om. Skulle väl briljera och trycka till folk med sin enorma belästhet antagligen...
Citera
2012-03-30, 03:52
Medlem
souvlaki6s avatar
Nu ar det snart sommar. Jag tycker nagon kommun kan ge gubben ett litet sommarjobb sa han kan sysselsatta sig och gora en enda liten produktiv insats, det har han inte gjort hittills under sitt langa liv. Han kan typ ga i skogen och roja sly tillsammans med nagra ensamkommande flyktingbarn.
Citera
2012-05-19, 13:17
Medlem
Lostinasias avatar
Ja nu ar Herr Myrdal portad fran Indien pa livstid.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14848281.ab

Hans djungelutflykter med maoistgerillan var inte populart bland regeringen.

Det att svart att satta i ord vad jag kanner infor Mydal och hans beundrare.
Citera
2012-05-19, 13:48
Medlem
theodor.busses avatar
Jag kan inte låta bli att känna en viss motvillig sympati med karln - han verkar ha bestämt sig för att gå emot allt vett och förnuft, och konsekvent alltid tagit ställning mot vad normala människor tycker. Och han har inte gett upp fast han nu är 80 år. Vi andra kan ibland ändra oss när vi inser att vi har haft fel, men inte herr Myrdal!

Andra lismande vänsterpolitiker, hörande till V, tävlar nu nästan om vem som var minst kommunist förut - Jan Myrdal tycker fortfarande att Stalin var bra, och Pol Pot nästan ännu bättre. Vem skulle idag, instifta ett Lenin-pris??? Jan Myrdal. Vem tycker att fatwan mot Salman Rushdi var välgrundad? Jan Myrdal. Vem stod upp för motståndet mot samkönade äktenskap (förutom Åke Green och några andra stofiler/fanatiker? Jan Myrdal!!! Vem, förutom Jan Myrdal, tycker att massakern på Himmelska Fridens torg var befogad? Inte många...

Lite byfåne är det över honom, och så länge han inte hans beundrare blir en maktfaktor så kommer jag tycka att det är ganska kul att se vilka galenskaper han ska komma på nästa gång...
Citera
2012-05-19, 15:44
Medlem
Creaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Mannen har aldrig haft ett vanligt arbete för att försörja sig utan
bara rest omkring och skrivit propagandaböcker samt förmodligen
levt på föräldrarnas pengar. En lat och fet jättebebis med extrema
vänsteråsikter.

Säga vad man vill om Jan Myrdal, men ingen har nog någonsin kallat honom lat. Du tror inte det kräver mycket arbete att skriva ett stort antal böcker?

Citat:
Ursprungligen postat av souvlaki6
Nu ar det snart sommar. Jag tycker nagon kommun kan ge gubben ett litet sommarjobb sa han kan sysselsatta sig och gora en enda liten produktiv insats, det har han inte gjort hittills under sitt langa liv. Han kan typ ga i skogen och roja sly tillsammans med nagra ensamkommande flyktingbarn.

Det där är en typisk Jan Myrdal-åsikt, i linje med hans romantiserande av den kinesiska kulturrevolutionen som byggde på precis den attityden mot folk som inte utövade kroppsarbete. Det är en anledning till att jag är glad att Myrdals åsikter inte blev dominerande. Då hade nämligen folk med ditt synsätt fått alltför stor makt.

Citat:
Ursprungligen postat av FulAgent007
haha .. det här gav mig dagens skratt. Jagar man en gammal hardcore kommunist om man är ute efter cash?? Det kan inte bli mera fail för den tanten ....

Underskatta inte vad en extremt stor boksamling är värd och vad en mycket produktiv författare och journalist kan ha dragit in genom åren.
Citera
2012-05-19, 16:22
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinasia
Ja nu ar Herr Myrdal portad fran Indien pa livstid.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14848281.ab

Hans djungelutflykter med maoistgerillan var inte populart bland regeringen.

Det att svart att satta i ord vad jag kanner infor Mydal och hans beundrare.

Bra att någon sätter ned foten.

Den politiska sekt som Myrdal tillhört och drivit som ett familjeföretag i många år, Folket i Bild, har en mycket stark sammanhållning och organisation. Medlemmarna är försvurna åt att hjälpa varandra och att hjälpa fram varandra. Detta sker ovanför personliga kontroverser. Den som avviker får känna på problem. Rörelsen hade en sk demokratisk struktur men i praktiken var det Jan Myrdal och Gunn Kessle som drivit den som ett familjeföretag. Inget hände utan Jans personliga godkännande.
Den sekten har haft ett mycket negativt inflytande på svensk kultur och kulturpolitik i många år.
Citera
2012-05-19, 16:25
Bannlyst
Gubbjäveln ska ha en eloge för en enda sak, och det är att han konsekvent har stått fast vid sina vidriga åsikter under hela sitt liv. Fast en lika principfast nazist hade naturligtvis aldrig accepterats så av samhället som Myrdal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in