• 1
  • 2
2008-06-08, 13:35
Medlem
Var ute och gick nyss och på gruset framför mig ligger en brun huggorm (hona). Det var en babyhuggis (esping) men det var första gången i mitt liv jag såg en brun huggorm. Mycket fascinerande och man såg på den lilla kroppen hur maffig den kommer bli, såg ut som en riktig tjock giftorm i konturerna även om det var en esping. Synd att jag inte hade kamera med mig.

Hur är det med er har ni sett huggormar iår?

Har ni tagit bilder/filmer så fram med dem också!
2008-06-08, 14:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BJB
Var ute och gick nyss och på gruset framför mig ligger en brun huggorm (hona). Det var en babyhuggis (esping) men det var första gången i mitt liv jag såg en brun huggorm. Mycket fascinerande och man såg på den lilla kroppen hur maffig den kommer bli, såg ut som en riktig tjock giftorm i konturerna även om det var en esping. Synd att jag inte hade kamera med mig.

Hur är det med er har ni sett huggormar iår?

Har ni tagit bilder/filmer så fram med dem också!
Jo jag såg en bebis men den var mer svart än brun
Hade ej kamera. Slingrade sig ruskigt fort!!
2008-06-08, 14:27
Medlem
För ett par veckor sedan, stötte jag på den här.

http://img211.imageshack.us/img211/7098/huggormad6.jpg
2008-06-08, 14:29
Bannlyst
Såg en anaconda som var runt 10-20 meter, hade ingen kamera. Den slingrade sig fort upp i trädet.
2008-06-08, 14:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av battan--
Såg en anaconda som var runt 10-20 meter, hade ingen kamera. Den slingrade sig fort upp i trädet.
I Amazonas?
2008-06-08, 17:11
Medlem
Eliza CTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eltax

Fint foto!
Det är mer problem med dom svarta - syns inte lika tydligt med teckningen. Återkom gärna med fler foto!
MVH
2008-06-08, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av battan--
Vet inte om du är sarkastisk men, LÖGNARE, ingen anaconda har någonsin blivit över 10m (dokumenterat) och det är extremt sällan man hittar någon över 6m. För övrigt klättrar inte adulta anacondor, och absolut inte fort.

Edit: Har för övrigt sätt ett tjugotal huggormar i år, ett gäng snokar och förra året hade jag den enorma turen att hitta en hasselsnok. Dock inte sätt i närheten av det antal jag såg förra året men det har mest med att jag är ute och letar mindre
Senast redigerad av skedar09 2008-06-08 kl. 18:55.
2008-06-08, 21:00
Medlem
fusiliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skedar09
Vet inte om du är sarkastisk men, LÖGNARE, ingen anaconda har någonsin blivit över 10m (dokumenterat) och det är extremt sällan man hittar någon över 6m. För övrigt klättrar inte adulta anacondor, och absolut inte fort.

Edit: Har för övrigt sätt ett tjugotal huggormar i år, ett gäng snokar och förra året hade jag den enorma turen att hitta en hasselsnok. Dock inte sätt i närheten av det antal jag såg förra året men det har mest med att jag är ute och letar mindre
Bara så du vet så är jag 99,9% säker på att han drygade sig.
2008-06-08, 21:41
Medlem
höll i en huggorm när jag återplaterade skog.
bara för att va ball =P
2008-06-08, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eltax

Skitspännande att se bilder på ormarna. Har du fler så langa upp!
2008-06-08, 23:36
Medlem
hnkehs avatar
fan själv ryser jag bara av att se dom
2008-06-08, 23:39
Medlem
Sparv.jävelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hnkeh
fan själv ryser jag bara av att se dom

Jag också, jag brukar döda dom
  • 1