2021-03-16, 18:16
Medlem
Majasmokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfiskarna
Har man inga pengar kan man inte betala hyran hur mycket man än vill... Om invandringen gör det svårare för svenskar att få hjälp och slippa hemlöshet låter jag vara osagt men för den sakens skull tror jag inte att Regina är rik.
Nädå, inte rik, men jag säger som andra. Nånting måste hon väl ändå kunna ha tänkt om att hmmm det börjar gå dåligt. Jag måste höra av mig till hyresvärden & soc & arbetsförmedlingen.

Och förresten så begriper du naturligtvis mycket väl att om det kommer in fler människor i landet än vad man hinner bygga & hur många som dör, så minskar antalet lediga lägenheter.... Eller hur?
Senast redigerad av Majasmoker 2021-03-16 kl. 18:19.
Citera
2021-03-16, 18:20
Medlem
mjukmjukares avatar
Hon har ju länge levt inom det ”alternativa” med shamanism, hon är ett medium etc.
Bl a deltar hon i den ofrivilligt ”komiska” Tre mil norr om Molkom.
Och det framgår två saker utöver det uppenbara.

Dels är hon en stjärna i kretsen runt detta, vilket hon tycks ha ägnat sitt liv åt under perioder.

Vidare är det oförskämt dyrt för vilsna själar som söker hjälp och frälsning genom kurser etc inom denna världen.

Att hon inte har blommat ut igen och gått all in i detta under kristider, när ”hjälpsökande” är rekordmånga och torde slå alla rekord, är märkligt.
En verklig marknad för just Regina Lund.

Då det dessutom finns stora pengar och mäktiga ledare som ser Lund som ett rejält tillskott som dragplåster för dyra retreat-helger etc och som
i o m det enkelt kunnat fylla på kontot.
Det är lite av hemmaplan för Regina Lund.

Möjligt har det skurit sig och dessa parter är inte kontanta med varandra längre? Finns stålar, finns konflikt. Dessutom är detta människor bortom allt. Mycket speciella människor är en underdrift.

Oavsett. Att kunnat dra in stålar för att överleva har varit fullt möjligt även för Miss Regina Lund, om än att hon hade behövt söka sig utanför sin mycket snäva box, som medium, usel poet, konstnär och artist.

Det har under hela pandemin funnits gott om arbete bl a genom att hjälpa där behov har varit stora. Passande henne.

Citera
2021-03-16, 18:21
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majasmoker
Nädå, inte rik, men jag säger som andra. Nånting måste hon väl ändå kunna ha tänkt om att hmmm det börjar gå dåligt. Jag måste höra av mig till hyresvärden & soc & arbetsförmedlingen.

Just det... Tänkte inte på att alla hemlösa borde söka hjälp från soc... Skönt att du så tydligt kunde ge en lösning på ett ganska stort problem i Sverige.

Edit: Man borde ju skapa en tråd....
Citera
2021-03-16, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
? Säjer vem

Hennes Instagram
Citera
2021-03-16, 18:41
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Camilla har/hade även psykisk sjukdom som bidrog till att hon bla blev hemlös

Det har väl även Regina gått ut med tidigare.?

Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Hon horar ut sig fast på ett " finare " sätt som vanligt. Skyllt på gratisjobb, fördröjda löner, royalties osv, hade varit mer ärligt o sagt hon har skitit i hyran o försökt levt lyxliv in i väggen.

En billig jävla dum blondin är vad hon är.

Det kallas för prioriteringar. Man betalar hyra, mat, räkningar osv INNAN man åker på semester för dom pengarna.

Men hon var väl rätt lössläppt tidigare så hon skulle knappast ha problem med att ta lite betalt för fittan. Är väl mera "förnedringen" att inte dra in pengar på annat sätt skulle jag tro.
Citera
2021-03-16, 18:45
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
? Säjer vem

Hon hade skrivit det på sitt Instagram. Även Malta nämndes och något SPA.
Citera
2021-03-16, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Jag skrattade så högt när jag såg hur hon poserade på bilderna som finns på Aftonbladet. Tråkig situation hon befinner sig i, men är det verkligen lämpligt?

Precis!
Jag undrade just om det bara var jag som reagerade på hur illa bilderna passade till artikeln!
Man tappar ju hakan för mindre...

Och om det nu är sant som nån skrev här att hon rest istället för att betala hyra...och smink är dyrt som sagt...

Jag har alltid fått en känsla av att de som gnäller om fattigdom i Sverige är sådana som prioriterar fel.
Sitter och röker när de berättar att de inte har råd till nya skor till barnen, liksom.
Kan ju se ut som RL hör till den typen av människor.
Att få svårt med hyran EN månad, och så be om hjälp nånstans, och sedan komma på fötter är ju en sak. Men att inte ha betalat hyra på flera månader...
Citera
2021-03-16, 19:11
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7
Precis!
Jag undrade just om det bara var jag som reagerade på hur illa bilderna passade till artikeln!
Man tappar ju hakan för mindre...

Och om det nu är sant som nån skrev här att hon rest istället för att betala hyra...och smink är dyrt som sagt...

Jag har alltid fått en känsla av att de som gnäller om fattigdom i Sverige är sådana som prioriterar fel.
Sitter och röker när de berättar att de inte har råd till nya skor till barnen, liksom.
Kan ju se ut som RL hör till den typen av människor.
Att få svårt med hyran EN månad, och så be om hjälp nånstans, och sedan komma på fötter är ju en sak. Men att inte ha betalat hyra på flera månader...

Ja, hon verkar ha prioriterat helt fel. En resa till Maldiverna när man har en hyra att betala? Hmm.
Citera
2021-03-16, 19:13
Medlem
Tokfaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majasmoker
Vafan var det jag just såg Det där uppnår ju inte verkshöjd så tacka fan för att ingen vill pröjsa för det
[...]
Marknadens dom är skoningslös. Lars Lerin kan bo i skärgården och ha sommarhus i Bohuslän. Regina Lund kan inte ens behålla en hyresrätt i förorten. Det är ingen mänsklig rättighet att vara konstnär. Det krävs talang och hårt arbete under lång tid för att lyckas.
Citera
2021-03-16, 19:23
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bikurdea
Hennes Instagram

Citat:
Ursprungligen postat av Jagersro
Hon hade skrivit det på sitt Instagram. Även Malta nämndes och något SPA.

Hade skriver du. Imperfekt.
Jag ser själv. Är det bilder fr Januari i år, ja då finns det väl någon jävla bänk i Farsta åt henne.

Men. Kan det vara ”jag vill minsann visa”?
Gamla bilder? Vet inte om jag kan lita på mig själv men hon ser yngre ut mitt i ansiktet på ett par bilder, kan jag tycka? Tveksam.

Puh ..

Citera
2021-03-16, 19:34
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Hade skriver du. Imperfekt.
Jag ser själv. Är det bilder fr Januari i år, ja då finns det väl någon jävla bänk i Farsta åt henne.

Men. Kan det vara ”jag vill minsann visa”?
Gamla bilder? Vet inte om jag kan lita på mig själv men hon ser yngre ut mitt i ansiktet på ett par bilder, kan jag tycka? Tveksam.

Puh ..

Ha ha ! Inte lätt att tolka allt..... Jag är Stockhomare så Hauptvägen är Hökarängen ! Inte Farsta. Postadress är Farsta ... Jag vet ! Så parkbänken är närmare i Hökis !
Senast redigerad av Jagersro 2021-03-16 kl. 19:40.
Citera
2021-03-16, 19:35
Medlem
Sardinbruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokfaan
Marknadens dom är skoningslös. Lars Lerin kan bo i skärgården och ha sommarhus i Bohuslän. Regina Lund kan inte ens behålla en hyresrätt i förorten. Det är ingen mänsklig rättighet att vara konstnär. Det krävs talang och hårt arbete under lång tid för att lyckas.
Visst är det så. Lars Lerin är utbildad och är en yrkeskonstnär. Regina Lund, likt andra åldrande skådespelerskor, tänkte att konstnärskapet är världens enklaste jobb, hyrde en lokal, målade med grälla färger på skyltdockor och blev sedan förvånad när kunderna uteblev. Naivt är ordet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in