Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-06-15, 00:45
  #13
Medlem
bogarleffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
VW transporter är en stor och törstig bil i vanklassen, dvs rätt stora. Vito, Ford, Chrysler och Toyota är minivans dvs inte lika törstiga på landsväg. Billigast när det gäller utrustningsnivå, milsträcka och rostfrihet är nog Chrysler eftersom den är vanlig, dvs stort utbud. Chevrolet astro är 5-7 år äldre och sällsynt (det går 10 chrysler på en chevrolet). Ford windstar är också lite ovanliga och ingen bra prisbild på dem.

VW transporter är svåra att hitta till bra priser, isåfall skall man handla på auktioner hos t.ex www.kvd.se men det är kanske lite sent nu inför sommaren.

Varför inte iveco?
Citera
2008-06-15, 19:34
  #14
Medlem
RogerWallenbergs avatar
Glömde bort den här tråden lite, men skönt med alla tips jag fått!!!
Ska kolla in allt lite mer, men en caravelle eller någon annan VW känns rätt bra.

Budgeten skulle väl vara kring 20.000 isåfall, inte mycket över det.
Citera
2008-07-04, 04:20
  #15
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerWallenberg
Glömde bort den här tråden lite, men skönt med alla tips jag fått!!!
Ska kolla in allt lite mer, men en caravelle eller någon annan VW känns rätt bra.

Budgeten skulle väl vara kring 20.000 isåfall, inte mycket över det.

För 20.000 får man en caravelle från tidigt 90-tal. Dock är de sällan utrustade med AC vilket nog är krav om man skall bila i europa.. (har själv gjort det så jag vet..). Välj istället en annan bil med fungerande ac.
Citera
2010-09-26, 15:33
  #16
Medlem
Okay, ganska rejäl bump här. Men min fråga handlar väldigt mycket om samma sak så det känns okay...

Hursom, jag och ett gäng polare vill dra runt europa en månad nästa sommar i bil, och försöker nu bestämma oss för bil och så vidare. Har någon erfarenhet av att göra såna här resor med lite äldre billigare bilar runt europa? klarar sig bilarna?

Har kollat en del på cheva vans, och dom ser jävligt mysiga ut, men de känns spontant som lite problem vad gäller hållbarhet osv. stämmer det? Annars kollat en del på Toyota Previa, som också nämnts i denna tråd, vad har ni om dom?

Tacksam för mer info!
Citera
2010-09-26, 16:57
  #17
Medlem
z0mfg(ish)s avatar
Cheva Trans Sport är underbara att köra - speciellt med kaptensstolarna.
Slukar ju en del soppa dock.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback