2008-06-07, 18:42
Medlem
sebnies avatar
Jag drog ner IE 8.0 beta 1 ( http://www.microsoft.com/windows/products/winfamily/ie/ie8/default.mspx ) men då sluta flashback att fungera. Sidan är helt blank och den säger "Done" så den håller inte på att ladda eller liknande.

Man måste köra i "Emulate IE7"-läge för att FB ska fungera.

Kanske någon Flashback admin/developer kan dra ner IE 8.0 och kolla vad som är fel med FB?
Citera
2008-06-07, 19:01
Medlem
sebnies avatar
Inget fel på IE. Snarare något script hos FB som inte gör som det ska eftersom sidan verkar laddas och man ser flashbacklogon och början av forumet, men efter 1 sekund så när det står Done längst ner till vänster så försvinner allt och man ser bara den ljusgula bakgrunden som flashback har.

Ska prova att fejka min UserAgent tag till IE7 och se om FBs server skickar ut olika varianter till olika webbläsare....
Citera
2008-06-07, 19:02
Medlem
meons avatar
Det hör väl till man får lite problem med en beta.
Du får rapportera det till IE .
Citera
2008-06-07, 19:06
Medlem
sebnies avatar
FEL av mig att tro att det var UA-tagen!.

Problemen uppstod igen medans fejkningen var påslagen.
Har testat vidare nu genom att ta bort fejkningen. Felet med FB kommer och går lite sådär slumpmässigt så det verkar inte vara UA-tagen ändå....

Något intermittient problem med Flashbacks hemsida.

Det är något fel med eran javascript eller CSS som IE8.0 inte gillar...
Senast redigerad av sebnie 2008-06-07 kl. 19:25.
Citera
2008-06-07, 19:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
FEL av mig att tro att det var UA-tagen!.

Problemen uppstod igen medans fejkningen var påslagen.
Har testat vidare nu genom att ta bort fejkningen. Felet med FB kommer och går lite sådär slumpmässigt så det verkar inte vara UA-tagen ändå....

Något intermittient problem med Flashbacks hemsida.

Det är något fel med eran javascript eller CSS som IE8.0 inte gillar...

Du är naturligtvis medveten om IE inte håller vedertagen standard för java och CSS? Skulle nog snarare harpa på IE istället för Flashback. Gå runt till några sidor som använder korrekt CSS och java. Ta och knata in på SUNs hemsida och tota runt. I alla fall för mig så dog IE 8an direkt på deras sida.

Kort sagt, bugg i IE8.
Citera
2008-06-07, 19:40
Medlem
sebnies avatar
provade http://se.sun.com , om det är sun microsystems du tänker på men jag upplevde inga problem. Heller inga problem med andra sidor som jag brukar vara inne på.

Provade även www.aftonbladet.se , den sidan brukar vara en tuff match för vissa webbläsare. IE8.0 klarade den sidan galant.

Det är altså för närvarande bara FlashBack som IE8.0 har problem med för mig just nu. Och genom att köra i Emulate IE7-läge så fungerar flashback så det är något fel på eran sida.
Citera
2008-06-07, 19:56
Medlem
CodeMANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demiurg2
Du är naturligtvis medveten om IE inte håller vedertagen standard för java och CSS? Skulle nog snarare harpa på IE istället för Flashback. Gå runt till några sidor som använder korrekt CSS och java. Ta och knata in på SUNs hemsida och tota runt. I alla fall för mig så dog IE 8an direkt på deras sida.

Kort sagt, bugg i IE8.
Nja, är du säker på det?

IE 8.0 skall följa standarder till punkt å prick, därav "IE 7.0-läge". Eftersom folk har byggt in en massa workarounds för just IE 7.0 som slutar fungera i IE 8.0 så kan det ju innebära problem om något skript kör någon workaround oavsett IE-version.

Fotnot: Kan inte ni ta erat flame-war om den "mest korrekta" webbläsaren någon annanstans? Det är högst OT då folk inte kommer att sluta använda den bara för att ni säger det...
Senast redigerad av CodeMAN 2008-06-07 kl. 19:59.
Citera
2008-06-07, 20:19
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Men ärligt talat så tycker jag FB's developer borde försöka göra FB kompatibel med alla nyare webbläsare som används idag. Och använda sig av User-Agent för att leverera rätt work-arund till rätt browser, om det nu inte går att lösa det på annat sätt.
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.flashback.info%2F&chars et=(detect+automatically)&doctype=Inline&group=0&v erbose=1

Inte felfri kod, men jag har sett värre. Felet ligger hos Microsoft, inte Flashback.
Citera
2008-06-07, 20:27
Medlem
Boxarbenkes avatar
Citat:
Jag drog ner IE 8.0 beta 1 ( http://www.microsoft.com/windows/products/winfamily/ie/ie8/default.mspx ) men då sluta flashback att fungera. Sidan är helt blank och den säger "Done" så den håller inte på att ladda eller liknande.

Man måste köra i "Emulate IE7"-läge för att FB ska fungera.

Kanske någon Flashback admin/developer kan dra ner IE 8.0 och kolla vad som är fel med FB?

Du har inte fattat än att det är en BETA på IE8 du testar?
Den har en debugger som ligger å snurrar som kanske gör att det strular på vissa sidor.
Vänta med gnället tills du kör en RC eller final av IE8.

Citera
2008-06-07, 20:30
Medlem
CodeMANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boxarbenke
Du har inte fattat än att det är en BETA på IE8 du testar?
Den har en debugger som ligger å snurrar som kanske gör att det strular på vissa sidor.
Japp, sebnie har säkert inget liv utanför FB, han borde testa IE 8.0 på andra sidan först.

Men... vänta lite... Han HAR redan gjort det! Och de andra sidor, hör å häpna, fungerar tydligen som de ska. Å fan.

Då kan vi bara hoppas att Microsoft anpassar IE:s kod till FB:s kod, eftersom felet uppenbarligen ligger hos dem.
Citera
2008-06-07, 20:34
Medlem
meons avatar
Inte kan man döma ut sajten Flashback bara för att man surfar med en beta-version. Rapportera dina problem dit där du fick betan. Det är ju det som är vitsen med den.
Citera
2008-06-07, 20:56
Medlem
R.Rs avatar
Som CodeMAN sa, ta diskussionerna om den bästa webbläsaren någon annanstans. TS ville uppmärksamma teknikerna här på FB om problemet, vilket är bra enligt min mening eftersom det aldrig skadar att försäkra sig om att det inte är ens egen sida som orsakar problemen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in