2008-06-07, 13:05
Medlem
Någon som kan tipsa på billiga stugor att bo i nära bra fiske vatten, gärna rinnande vatten eller sjöar med båtar.

Tjounajokk är inte aktuellt det är aldeless för dyrt.

Jag är mycket intresserad att prova på de norska vatten. Det jag är ute efter är öring, harr, röding och jag flugfiskar nästan uteslutande.
Citera
2008-06-07, 14:02
Medlem
HORPATTEs avatar
http://www.rockadventure.se/

/horpatte
Citera
2008-06-08, 15:26
Medlem
Deannas avatar
Kolla upp Storlien och kanske gör en avstickare till Stjørdalselva några mil in i Norge (billigare att bo i Sverige). Stjørdalselva finns mycket häftigt laxfiske men även öring och havsöring. På den svenska sidan har du en hel del bra fiske i t.ex. Ånnsjön.
Citera
2008-06-08, 15:43
Medlem
RogerWallenbergs avatar
Bodö, var där förra sommaren och drog upp en hel del fisk.
Tog därifrån färjan över till Lofoten, och har man inte varit där borde man åka dit... trodde inte sån natur och landskap fanns i sverige, norge och nära länder!

Kommer inte ihåg vad stugorna hette, men hopp in i bilen, dra dit och fråga på en turistinformation... annars kan du ju ta tält med som vi, ifall du hittar någon egen plats att stanna till på för en natt.
Citera
2008-06-09, 12:53
Medlem
krillos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deanna
Kolla upp Storlien och kanske gör en avstickare till Stjørdalselva några mil in i Norge (billigare att bo i Sverige). Stjørdalselva finns mycket häftigt laxfiske men även öring och havsöring. På den svenska sidan har du en hel del bra fiske i t.ex. Ånnsjön.

Vad ligger fiskekorten på i Storlien samt Stjördalselva?
Citera
2008-06-09, 23:10
Medlem
vildens avatar
Hej, kolla Torne älvs övre delar (ej söder om Peräjävaara) samt Lainio älv där kan du få bra fiske för pengarna. Om du googlar lite så hittar du nog stugor!

Lycka till med fisket
Citera
2008-06-10, 22:51
Medlem
^^Î torneälven/tärendö älven är i princip där jag vuxit upp som fiskare, mor föräldrarna bor alldeless intill stranden så har alltid haft tillgång till båt. Är en aningen less kanske på den delen av torneå och tärendöälven dock... Var i lainio älven några gånger förra året och fiskade, men det var lite för mycket lax i älven där jag var för att harr fisket skulle vara bra... Skulle dock vilja prova lainio högre uppåt mot fjäll världen.

Tack för alla tips. ska kolla upp den där länken och storlien.
Citera
2011-04-20, 11:23
Medlem
Här finns en himla massa Stugor. Många i Svenska fjällen. Ett tips är att man brukar kunna få bra pris på sommaren på stugor som ligger nära skidanläggningar, eftersom vintern är deras högsäsong. Lycka till!
Citera
2011-04-20, 12:20
Medlem
Shankss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emil23j
Någon som kan tipsa på billiga stugor att bo i nära bra fiske vatten, gärna rinnande vatten eller sjöar med båtar.

Tjounajokk är inte aktuellt det är aldeless för dyrt.

Jag är mycket intresserad att prova på de norska vatten. Det jag är ute efter är öring, harr, röding och jag flugfiskar nästan uteslutande.

Krokforskojan vid Vindelälven. Gargnäs-Råstrands fvo.

http://www.laxsele.com/empty_37.html

http://www.laxsele.com/news_1.html
Citera
2011-08-03, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coredev
Här finns en himla massa Stugor. Många i Svenska fjällen. Ett tips är att man brukar kunna få bra pris på sommaren på stugor som ligger nära skidanläggningar, eftersom vintern är deras högsäsong. Lycka till!

En mycket användbar sida, tack för tipset
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in