2008-06-07, 11:08
Medlem
man_över_bords avatar
I sällskapsresan så blir den rödhåriga bruden hembjuden till någon random spanjack. Väl hemma hos spanjacken så serveras det något som uttals "gamla kläder". Är det någon som har koll på vad det är?
Citera
2008-06-07, 11:15
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av man_över_bord
I sällskapsresan så blir den rödhåriga bruden hembjuden till någon random spanjack. Väl hemma hos spanjacken så serveras det något som uttals "gamla kläder". Är det någon som har koll på vad det är?
Det enda jag kom att tänka på var Kofta: http://en.wikipedia.org/wiki/Kofta

Men det är väl inte det du tänker på .

~Paul~
Citera
2008-06-07, 11:16
Medlem
man_över_bords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Det enda jag kom att tänka på var Kofta: http://en.wikipedia.org/wiki/Kofta

Men det är väl inte det du tänker på .

~Paul~
Njaa det verkar inte vara kofta. Fast det är ju ett klädesplagg , mystiken tätnar.
Citera
2008-06-07, 11:17
Medlem
m65gs avatar
han säger att det är som våran pytt i panna,se"n om det stämmer d vete fan.
Citera
2008-06-07, 11:24
Medlem
man_över_bords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m65g
han säger att det är som våran pytt i panna,se"n om det stämmer d vete fan.
Du tror inte att det är ett trick för att hon ska snaska i sig hans rohypnolspetsade "pytt i panna"?
Citera
2008-06-07, 11:26
Medlem
m65gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av man_över_bord
Du tror inte att det är ett trick för att hon ska snaska i sig hans rohypnolspetsade "pytt i panna"?
ha ha ha ha.......ja vem vet
Citera
2008-06-07, 11:28
Medlem
dePauls avatar
OK, Gamla kläder (Ropa vieja) är liknande vår Pytt i Panna. En rätt som består i stort sett av vad man hittar hemmavid och slänger i det i pannan. En spansk rätt.

~Paul~
Senast redigerad av dePaul 2008-06-07 kl. 11:30.
Citera
2008-06-07, 13:37
Medlem
Soppas avatar
Hon är väl inte hemma hos honom och äter detta, utan det är på en taverna... mamman sitter ett par bord därifrån
Rattarattara
Citera
2008-06-07, 20:03
Medlem
Chilimans avatar
mmm, Ropas Viejas är riktigt gott! När jag bodde i Spanien så ar det en av tapasrätterna jag gärna beställde när jag såg att det fanns på den lokala baren och man kände för lite tilltugg.

Det är väl ungefär som vår svenska pytt, i den meningen att man blandar ner lite av varje (därav namnet gamla kläder). Men där tar liknelserna slut. Basen är tomater som kokat länge länge med olivolja, lagerblad, chili, lök och vitlök. Sen har man i lite goda kryddiga korvar, bönor, potatis, paprika, långkokt kött, och lite mer av vad man hittar i en barkyl där det sereras tapas och så får det koka i en halvtimme till.

Serveras med bröd i en liten skål och en god öl till.

Tapas är fantastiskt!

Min absoluta favorit är Cucarachas (kackerlackor).. kärnfria dadlar som man lindar in i bacon och grillar på låg värme.

suck, nu blev jag ju hungrig..
Citera
2008-06-07, 20:16
Medlem
man_över_bords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chiliman
mmm, Ropas Viejas är riktigt gott! När jag bodde i Spanien så ar det en av tapasrätterna jag gärna beställde när jag såg att det fanns på den lokala baren och man kände för lite tilltugg.

Det är väl ungefär som vår svenska pytt, i den meningen att man blandar ner lite av varje (därav namnet gamla kläder). Men där tar liknelserna slut. Basen är tomater som kokat länge länge med olivolja, lagerblad, chili, lök och vitlök. Sen har man i lite goda kryddiga korvar, bönor, potatis, paprika, långkokt kött, och lite mer av vad man hittar i en barkyl där det sereras tapas och så får det koka i en halvtimme till.

Serveras med bröd i en liten skål och en god öl till.

Tapas är fantastiskt!

Min absoluta favorit är Cucarachas (kackerlackor).. kärnfria dadlar som man lindar in i bacon och grillar på låg värme.

suck, nu blev jag ju hungrig..
Där ser man. Tack ska du ha Ska försöka koka ihop detta någon dag nu i veckan.

Rattarattaraaaaa..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in