Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2000-05-30, 10:40
  #1
Någon som prövat khat?
Hur tar man det, och vad är effekten?
Vad kostar det, och hur mycket tar man?
Citera
2000-05-30, 12:47
  #2
Medlem
Hur fungerar Khat

det enda jag vet är att det är blad som man tuggar
när det gäller doser så är det nog samma som tuggtobak,tror jag

detta är inte bekräftad fakta , men det finns garanterat mer info på nätet.



Citera
2000-05-31, 02:40
  #3
Hur fungerar Khat

Det fungerar som andra centralstimulerade droger typ affe, cola....hur starkt eller bra det är vet jag inte.
Citera
2000-06-04, 23:34
  #4
Hur fungerar Khat

.......man tar MYCKET mer än tuggtobak (som typ snusas), ungefär en munfull....jag skulle vara försiktig med den drogen då vi i sverige inte vet särskilt mycket om dess effekter och är enligt vad jag erfar ganska beroende framkallande....
Citera
2000-06-08, 22:31
  #5
Medlem
Hur fungerar Khat



Det gick ett teveprogram för några år sedan där de tog Khat och det var tametusan mycket mer än en munfull, de tuggade med någon sorts teknik som gjorde att de hade en utåtstående bulle på ena kinden hela tiden... Jag har hört att det typ inte är mycket starkare än snus, men då har jag hört fel va ?
Citera
2000-06-08, 22:32
  #6
Medlem
Hur fungerar Khat



Det gick ett teveprogram för några år sedan där de tog Khat och det var tametusan mycket mer än en munfull, de tuggade med någon sorts teknik som gjorde att de hade en utåtstående bulle på ena kinden hela tiden... Jag har hört att det typ inte är mycket starkare än snus, men då har jag hört fel va ?
Citera
2000-06-09, 16:33
  #7
Medlem
Hur fungerar Khat

Khat är till för lakritstomtar från Afrika
Citera
2000-06-25, 18:47
  #8
Medlem
Hur fungerar Khat

Khat är inte alls speciellt starkt att jämföra med affe, coke är korkat jämför mer med en nicko kick, passar bra när man vill hålla sig vaken för att plugga.
Mvh Dub SaCCcccccccccc
Citera
2000-06-28, 22:37
  #9
Medlem
Hur fungerar Khat

Har snackat med en snubbe från somalia som tuggat en del Kath.
Påstår att det är ungefär som att dricka mycket kaffe eller att röka om du är ovan. Dvs. lite lugnande. Kath kan köpas i Köpenhamn och är populärt bland muslimer som inte dricker alkohol.
Citera
2000-07-16, 16:40
  #10
Medlem
Hur fungerar Khat

Är det värt besväret?
Ove undrar om det är bättre med en holk.
Citera
2000-09-09, 01:35
  #11
Hur fungerar Khat

Jag var i Kenya i sommras och på lägenhetshotellet där jag bodde så fanns det en mängd militärer som bjöd in mig varje natt under tre veckor till sina rum för att prata "män i mellan" och tugga "miraa" khat. MIn erfarenhet är att det ger ett ganska starkt sug efteråt och om jag hade haft samma tillgång till det här så skulle jag tugga på än i dag. Effekten är så pass mlld att det går att fungera normalt i samhället men samtidigt så upplyftande att ens referensramar blir aningen rubbade.

Deta är min upplevelse och som med alla droger är de väldigt personliga. Jag kan dock tillägga att det korta beroende jag hade var att jämställa med snus eller Malbouro. Kort men intensivt i vågor.
Citera
2001-06-14, 22:20
  #12
Medlem
Hur fungerar Khat

Håller fullständigt med,provade i Singapore.
Men jag kan tillägga att en holk ger betydligt mer effekt och smakar dessutom bättre.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback