2008-06-06, 22:41
Medlem
OBWBs avatar
Är det någon som vet varför det blir dubbletter på hälften av alla låtar jag drar in i iTunes. Om jag drar in 10låtar så blir det ca 15 och dom är dubbletter. Det är inte så att jag drar in hälften av dom två gånger heller. Hur fixar jag detta problem eller kan jag ta bort det med något program, i iTunes har jag inte hittat det. Jag orkar inte direkt sitta och ta bort 1500låtar manuellt.

tack på förhand
Citera
2008-06-06, 23:44
Medlem
Ballenas avatar
Det skulle kunna vara så att du förutom mor-filerna även drar in en massa m3u-filer vilket verkar vara spelningslistor och därför blir det dubbletter? Det råkade jag utför en gång iaf.
Citera
2008-06-06, 23:49
Medlem
OBWBs avatar
det gör jag inte heller..
Citera
2008-06-07, 00:14
Medlem
Har du filerna lagrade på en extern disk? Ibland kan man få problem med enhets bokstäverna när man startat om burken, istället för exempelvis g: så hamnar din externa disk på h:, Itunes fattar då inte att det är samma låt det rör sig om.
Citera
2008-06-07, 00:25
Medlem
blir så ibland... markera alla o radera dom från itunes, INTE datorn..

Kopiera alla låtar du vill ha (musikmappen) o klistra in i itunes, förhoppningsvis så funkar det nu igen!

Citera
2008-06-07, 00:39
Medlem
PetterHaralds avatar
Lite jobbigt om man har en helvetes massa massa musikreleaser innehållandes spellistfiler, då vill man ju helst bara välja musikmappen och låta programmet sköta resten. Har ingen aning hur man kommer runt skiten på annat sätt dock ;<
Citera
2008-06-08, 00:53
Medlem
Det blir dubletter för att du lagt in både playlistfilen + alla låtarna.
Antingen lägger du in bara playlistfilen, eller alla låtarna så får du inga dubletter.
Det kan du stänga av under inställlningarna.
Citera
2008-06-08, 18:59
Medlem
Akademikerns avatar
Kan vara så att du har "kopiera filerna till mappen iTunes music när ett spår läggs till i biblioteket"

Det kan du kryssa ur i inställningar>avancerat.

När du kryssat ur det kan du radera allt som ligger i mappen iTunes music (se upp om du har låtar i den mappen som endast finns där)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in