Är det någon som vet varför det blir dubbletter på hälften av alla låtar jag drar in i iTunes. Om jag drar in 10låtar så blir det ca 15 och dom är dubbletter. Det är inte så att jag drar in hälften av dom två gånger heller. Hur fixar jag detta problem eller kan jag ta bort det med något program, i iTunes har jag inte hittat det. Jag orkar inte direkt sitta och ta bort 1500låtar manuellt.
Det skulle kunna vara så att du förutom mor-filerna även drar in en massa m3u-filer vilket verkar vara spelningslistor och därför blir det dubbletter? Det råkade jag utför en gång iaf.
Har du filerna lagrade på en extern disk? Ibland kan man få problem med enhets bokstäverna när man startat om burken, istället för exempelvis g: så hamnar din externa disk på h:, Itunes fattar då inte att det är samma låt det rör sig om.
Lite jobbigt om man har en helvetes massa massa musikreleaser innehållandes spellistfiler, då vill man ju helst bara välja musikmappen och låta programmet sköta resten. Har ingen aning hur man kommer runt skiten på annat sätt dock ;<
Det blir dubletter för att du lagt in både playlistfilen + alla låtarna.
Antingen lägger du in bara playlistfilen, eller alla låtarna så får du inga dubletter.
Det kan du stänga av under inställlningarna.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!