En av fläktarna i min dator låter så sjukt mycket. Det är när jag spelar spel framförallt men också ibland av sig själv utan att jag har några speciellt krävande program igång. Varje gång fläkthelvetet börjar låta så går även CPU-användningen upp till mellan 70-100%, detta trots att jag som sagt inte kör några krävande program. Jag har en P4 3.6GHz processor och ett Nvidia GeForce 7800GTX grafikkort. Vad kan vara felet? Förslag på lösning?
Jag skulle börja med att klippa av sladden till fläkthelvetet.
Annars så är det nog något fläktprogram som ligger och runkar i bakgrunden eller taskbaren som är lite buggat, såvida du kör windows dvs. Pröva och uppdatera det eller nåt.
En av fläktarna i min dator låter så sjukt mycket. Det är när jag spelar spel framförallt men också ibland av sig själv utan att jag har några speciellt krävande program igång. Varje gång fläkthelvetet börjar låta så går även CPU-användningen upp till mellan 70-100%, detta trots att jag som sagt inte kör några krävande program. Jag har en P4 3.6GHz processor och ett Nvidia GeForce 7800GTX grafikkort. Vad kan vara felet? Förslag på lösning?
Tack på förhand.
Har du haft samma problem innan? Isf får du byta ut fläkten/fläktarna som väsnas. Om du inte har haft samma problem innan är det antagligen damm som fasnat i någon fläkt -rengör dina fläktar isf.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!