• 1
  • 2
2008-06-05, 18:16
Medlem
Jag är trött på att ha en stor ful högljud stationär och skall ersätta med bärbar!

Budget (kr): Max 15000

Hur snart behöver du datorn:

Användandet av datorn
-Kontorsarbete/surfande (Ja/Nej):Ja
-Bildredigering (Ja/Nej):
-Videoredigering (Ja/Nej): Kanske
-Musikproduktion (Ja/Nej):
-Annat (ange vad): Vill kunna se HD material

Kommer du att att ägna dig åt spel (Ja/Nej): Ja
-Typ av spel kommer att spelas (t.ex krävande FPS, MMORPG, strategi, sportspel eller nämn titlarna): Krävande FPS

Ska operativsystem ingå (Ja/Nej): Ja

Ska skärm ingå (Ja/Nej): Ja

Annan kringutrustning som ska ingå (t.ex mus, högtalare, tangentbord): Nej

Har du några gamla delar som du kan använda (Ange vilka): Nej

Är du beredd att betala 1000:- mer för färdigbyggt dator? (Ja/Nej): Ja

Är överklockning aktuellt (Ja/Nej): Nej

Är uppgradering aktuellt i framtiden? (Ja/Nej):

Är du villig att betala extra för att få en riktigt tyst dator (Ja/Nej): Ja

Andra speciella krav/önskemål:

Jag har kikat på dessa två:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=300291
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=296306

Är de okej eller onödigt dyra?
Betalar hellre mer och får en grymt bra dator som håller länge.

Ser fram emot och tackar för svar!

Mvh Erik
Citera
2008-06-05, 19:52
Medlem
Cheeseballs avatar
Jag skulle föreslå lite extra på kylning då för en stationär, du får SÅ mycket mer för pengarna.
Citera
2008-06-05, 23:10
Medlem
Är mycket att det tar sån plats också samt att jag reser mycket och under längre tider då jag vill kunna ha dator. Är ju tyvärr så att det blir mer prisvärt med en stationär men jag känner att jag gärna lägger pengarna ändå.

//ERIK
Citera
2008-06-06, 00:34
Medlem
jEffes avatar
Denna kanske? http://www1.euro.dell.com/content/pr...hs1&l=sv&s=dhs

Eller den här: http://www.datorbutiken.com/se/defau...ct=HPPAVDV9880

Nummer 3 http://www.datorbutiken.com/se/defau...ct=SOVGN-FZ31Z Lite över budget men den hade jag tagit tror jag
Citera
2008-06-06, 01:12
Medlem
Bara för att du har en budget på 15.000kr så behöver man ju inte köpa en dator för det priset.

För dom sakerna du begär av datorn så tycker jag personligen att 15k låter lite overkill. Titta på en dator runt 7-10k så borde det nog passa dig. Du kan ju köpa extern hårddisk eller liknande för dom extra pengarna ifall du vill lägga dom på dator då.
Citera
2008-06-06, 02:08
Medlem
jEffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jofes
Bara för att du har en budget på 15.000kr så behöver man ju inte köpa en dator för det priset.

För dom sakerna du begär av datorn så tycker jag personligen att 15k låter lite overkill. Titta på en dator runt 7-10k så borde det nog passa dig. Du kan ju köpa extern hårddisk eller liknande för dom extra pengarna ifall du vill lägga dom på dator då.

Men läs vad han vill ha så ser du ju? Han vill lira krävande FPS!
Citera
2008-06-06, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jEffe
Men läs vad han vill ha så ser du ju? Han vill lira krävande FPS!

Jag håller inte riktigt på med spel längre, men vad räknar du med krävande FPS spel? CS?

Ska du ha en bra laptop speldator så kommer det blir väldigt dyrt.

Av egen erfarenhet så blir laptops väldigt varma om dom blir belastade. Då jag fick en laptop utav jobbet som jag skulle ha hemma, (inte för att skryta) den låg på runt 25.000 och det räckte att jag startade CS och den blev överhettad och det gick inte att spela.

Ska du spela så ska du ha stationär.
Senast redigerad av Jofes 2008-06-06 kl. 07:13.
Citera
2008-06-06, 14:03
Medlem
jEffes avatar
Citat:
Jag håller inte riktigt på med spel längre, men vad räknar du med krävande FPS spel? CS?

Av egen erfarenhet så blir laptops väldigt varma om dom blir belastade. Då jag fick en laptop utav jobbet som jag skulle ha hemma, (inte för att skryta) den låg på runt 25.000 och det räckte att jag startade CS och den blev överhettad och det gick inte att spela.

Haha helvete vad någon blåste dig om den inte klarade CS. 25 k haha. Här hemma har vi en HP laptop för 5 k som klarar cs.
Citera
2008-06-06, 18:14
Medlem
Citat:
Haha helvete vad någon blåste dig om den inte klarade CS. 25 k haha. Här hemma har vi en HP laptop för 5 k som klarar cs.

Jag sa inte att den inte pallade cs. Jag sa att den blev väldigt varm när man belastar dom. Alla laptops blir varma ifall dom blir belastade om dom inte har extra kylning.
Citera
2008-06-07, 00:39
Medlem
jEffes avatar
helvete vad du snackar skit, min laptop blir inte märkbart mycket varmare bara för att jag lirar cs. Kanske om jag ligger på sängen så att fläktarna inte får frisk luft.
Citera
2008-06-07, 00:40
Medlem
jEffes avatar
Citat:

Du säger ju att du inte kunde spela..
Citera
2008-06-07, 10:58
Medlem
Citat:
Du säger ju att du inte kunde spela..

Jag ber om ursäkt om du inte förstår mitt uttryck. Det jag menar är att det smålaggar och fpsen är låg.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in