Citat:
Ursprungligen postat av Schrail
Dessa förbannade låtsas-vegetarianer förstör ju för oss andra. Kyckling,fisk och skaldjur, så det är inte djur det? Antingen äter man djur och då är man blandkostare eller så äter man inte djur och då är man vegetarian..
Suck!

Jaha, så man får inte välja själv vad man vill äta?
Jag kallar mig vegetarian för att undvika missförstånd (Till exempel om jag ska på middag någonstans), men jag äter fortfarande fisk, skaldjur och (i viss utsträckning) fågel. Jag trivs bra med det, och förstår inte vad fan problemet är.
Visst, går man runt och aktivt släpper ut minkar så ska man fan inte äta kyckling/fisk heller, men vad är egentligen skillnaden mellan att inte äta kött och att inte äta till exempel potatis?
Jag blev vegetarian på grund av att jag helt enkelt började känna avsmak för kött och att jag ville ha en kost som bestod av en större del grönsaker, att jag sedan gör en mindre ståndpunkt till helt växthuseffek-grejen är ju bara ett stort plus i kanten
OnT:
http://www.tasteline.com/default.ns?...ID=1095&tlfo=0
Det tycker jag verkar skitläckert, och ska defintivt prova själv någon gång. Kan vara värt en titt i alla fall
F.ö så går det bra att servera Rattatouille i mindre portioner som förrätt, har jag själv gjort med lyckat resultat. Se till att den inte är för salt/söt/mättsam då bara
Lycka till med tjejen!