• 1
  • 2
2008-06-05, 12:39
Bannlyst
Tänkte höra vad Fb`are har att säga om följande (och legitimiteten):

Bor man avskiljt i skogen på en "jordbruksfastighet" och inte är hemma 24/7 så är detta den nya guldgruvan för allehanda patrask, på 1år så har 3stölder skett
Inget direkt av värde 1sta gången bilstereon, 2ndra lite koppar som min värmesvetsande polare sparat till sin semesterkassa och 3dje försvann ölen som råkade glömmas i en van (efter en hård tysklandsresa).
Det som stör mig mest är att det ränner folk som inte har där att göra!

2st kameror (med inspelning) 4st halogenlampor med Ir dosen`t do it, eller det identifierar ju klart tjuvfen/tjuvfarna men vill ju inte ha in dem från första början.

Frågeställningen:
Så jag funderar på ett industristängsel runt tomten och 2st bullmastiffer, men undrar hur lagarna ser ut? hur högt får man ha och är taggtråd överst ett alternativ? osv...
Så vad får man göra och ha för att skydda sin egendom?

Extra information:
350m stängsel med 2st grindar (~2-2,5m breda), 6st hörnstolpar behövs. Vart införskaffas detta (billigast)?
Citera
2008-06-05, 12:48
Medlem
sommarlovs avatar
Om jag var bus och såg ditt stängsel skulle jag bara undra vilka värdesaker du har där, och skulle absolut försöka ta mig in!

Antagligen är det bara smågrabbar som har tagit dina saker, kan du inte försöka lära dom en läxa så att ryktet går om den "elaka gubben" så du får vara ifred!?
Citera
2008-06-05, 12:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Om jag var bus och såg ditt stängsel skulle jag bara undra vilka värdesaker du har där, och skulle absolut försöka ta mig in!

Antagligen är det bara smågrabbar som har tagit dina saker, kan du inte försöka lära dom en läxa så att ryktet går om den "elaka gubben" så du får vara ifred!?

Där kommer bullmastifferna in!

Dem är redan beställda av uppfödare, sen till "buset" som redan varit där: den sista episoden med ölen är redan utredd (kamera nr2 fångade 2st som sedan identifierats), har bara inte luskat ut lämplig hämd än men har inte så bråttom.

Ovissheten hos "tjuvarna" kan gått pågå lite till då D vet om att jag vet
Citera
2008-06-05, 13:01
Medlem
Dennos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov

Du vet inte hur barn fungerar va?
Citera
2008-06-05, 15:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Denno
Du vet inte hur barn fungerar va?

Inte barn som lyckas förflytta 30låder öl heller!
Citera
2008-06-06, 12:41
Medlem
riverhorses avatar
Bygg en fet berlinmur runt tomten, så har du väst-tyska vakter som står i torn och vaktar med sina kalashnikovs..

Ne, men ifall du nu vet vilka ungarna som är där och rensar dina öl så borde du väl ta dom i nackhåren och piska dom lite? Hämnas du fint så får du nog vara i fred för resten av livet
Citera
2008-06-06, 13:14
Medlem
Får du inga fler svar här inom den närmaste tiden kanske den här tråden passar bättre i "Juridik" forat ?
Citera
2008-06-06, 13:24
Medlem
Jan Bananbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrollKungen
Dem är redan beställda av uppfödare, sen till "buset" som redan varit där: den sista episoden med ölen är redan utredd (kamera nr2 fångade 2st som sedan identifierats), har bara inte luskat ut lämplig hämd än men har inte så bråttom.

Fan du får ge dom en läxa, så där ska man ju inte göra! ;

Sätt upp några kameror runt huset så skall nog varje inbrott lösas ska du se
Citera
2008-06-06, 15:38
Medlem
buffalos avatar
Ett rejält stängsel med täta spiraler taggtråd högst upp tror jag på.

Sätt upp Tillträde föbjudet-skylt var 10:e meter. I varje hörn av stängslet sätter du upp halogenlampor med rörelsedetektorer.

Lycka till!
Citera
2008-06-07, 15:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo
Ett rejält stängsel med täta spiraler taggtråd högst upp tror jag på.

Sätt upp Tillträde föbjudet-skylt var 10:e meter. I varje hörn av stängslet sätter du upp halogenlampor med rörelsedetektorer.

Lycka till!

Just grejen med taggtråd är jag lite osäker på vad lagen säger? skiter iofs i lagen men händer det något så vill man inte stå där och se dum ut!

/
Offertuppgift på 350m stängsel (industrimodell med taggtråd), 2st grindar och bla bla bla + allt som behövs leverarat ligger på ~50,000:-
Ibland är banken bra!
Senast redigerad av TrollKungen 2008-06-07 kl. 15:13.
Citera
2008-06-07, 21:30
Medlem
buffalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrollKungen
Just grejen med taggtråd är jag lite osäker på vad lagen säger? skiter iofs i lagen men händer det något så vill man inte stå där och se dum ut!

/
Offertuppgift på 350m stängsel (industrimodell med taggtråd), 2st grindar och bla bla bla + allt som behövs leverarat ligger på ~50,000:-
Ibland är banken bra!
Fastnar nåt bus i din taggtråd så måste han vara riktigt jävla korkad om han också går till polisen. Hur ska han förklara hur han fastnade där?

Verkar vara ett bra pris du har fått. Vilken firma är det ifrån?
Citera
2008-06-07, 22:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo
Fastnar nåt bus i din taggtråd så måste han vara riktigt jävla korkad om han också går till polisen. Hur ska han förklara hur han fastnade där?

Verkar vara ett bra pris du har fått. Vilken firma är det ifrån?

Act heter dem som lämnade lägst pris, fast momsen la jag inte på så lite dyrare blir det ju allt. Men den ska man nog kunna skaffa tillbaka? *hoppas*
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in