2008-06-05, 11:35
Medlem
Hej! Nyss så tänkte jag att jag skulle rensa datorn på lite onödiga saker d.v.s. snabba upp den lite..

Jag gick in i kontrollpanelen och avinstallerade vissa program som jag ansåg inte hade någon påverkan på datorn.. Sedan avklickade jag även vissa program i autostart.

när jag sedan startade om datorn så ville inte operativsystemet fungera korrekt, windows säkerhetscenter fungerade inte att ens sätta på, designen funkade inte heller, hela typsnittet vart fel, såg ungefär ut som windows 98 i verktygsfältet och sidebaren.. jag kör windows vista ultime förövrigt..

Sedan skulle jag söka hjälp på internet, men då funkade inte heller internet.. Tänkte: jag kör en systemåterställning så blir allt bra, men det funggerade inte heller då det stod " tjänsten volume shadow copy fungerar inte" ..

Jag återställde givetvis autostart som det var tidigare(fall något program där krånglade) men så var inte fallet..

Kanske finns något program som kan visa vilka filer man avinstallerat senast? för felet verkar uppenbarligen ligga där..
tacksam för SNABB hjälp! Tack på förhand
Senast redigerad av knery 2008-06-05 kl. 11:54.
Citera
2008-06-05, 12:39
Medlem
justsome1s avatar
http://support.microsoft.com/kb/3164...1&PA=1&SD=HSCH
Om inte det fungerar är det bara till att installera om windows..
Citera
2008-06-05, 12:44
Medlem
Tack, men den där är för XP... jag som har vista.. ?
Kanske inte spelar någon roll, men det finns alltså inget annt jag kan göra ?!
Citera
2008-06-05, 13:30
Medlem
justsome1s avatar
testa med den guiden, sök själv på windows supporten, brukar finnas mycket där
Annars är det bara till att installera om..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in