2007-06-14, 02:07
Medlem
Mourns avatar
Tja, undrar bara om några här vet vilka killar det finns i Halmstad området som är något att passa sig för? Har sökt runt lite utan resultat och är nyfiken på att höra vilka "tunga" killar det finns där.

T.ex. så har jag sett på någon dokumentär om MS13 gänget i syd Amerika eller var det nu var där dom taggar MS13 på områden där dom håller till och såg en MS13 tag vid Andersberg häromdagen.
Citera
2007-06-14, 02:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mourn
Tja, undrar bara om några här vet vilka killar det finns i Halmstad området som är något att passa sig för? Har sökt runt lite utan resultat och är nyfiken på att höra vilka "tunga" killar det finns där.

T.ex. så har jag sett på någon dokumentär om MS13 gänget i syd Amerika eller var det nu var där dom taggar MS13 på områden där dom håller till och såg en MS13 tag vid Andersberg häromdagen.

Du kan inte va en gammal person... e du så lättlurad eller är du bara naiv?! Självklart finns det ingen MS13 i lilla betydelselösa Halmstad! Vad skulle dom få ut av det? Inte ett skit!
Jag vet att Bandidos fanns i Halmstad innan (finns kanske kvar än idag, vet ej) Vet att det också finns en och annan O.G medlem som har bott där. B.la en jugoslav..
Citera
2007-06-14, 02:33
Medlem
Mourns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rottis187
Du kan inte va en gammal person... e du så lättlurad eller är du bara naiv?! Självklart finns det ingen MS13 i lilla betydelselösa Halmstad! Vad skulle dom få ut av det? Inte ett skit!

Nja gammal nog för att vara på denna sidan iallafall, i just Andersberg så sker det skottlossningar nästintill varje vecka så det skulle inte förvåna mig. Vad dom skulle få ut av det? Inte vet jag, de har kanske någon genial plan.
Citera
2007-06-14, 02:47
Bannlyst
Citat:
Lär dig läsa, nästintill.

hahahahha aa där fick du mig, aa jag läste lite fel. Men ändå det är ändå bullshit att det är skottlossningar så ofta där eller ens alls, jag har aldrig hört något om att det skulle varit skottlossningar där. Kanske någon seperat händelse men annars nej! Måste tyvärr göra dig besviken och få dig att inse fakta : Halmstad är ej en stad med kriminell kultur!
Citera
2007-06-14, 02:52
Medlem
Mourns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rottis187
hahahahha aa där fick du mig, aa jag läste lite fel. Men ändå det är ändå bullshit att det är skottlossningar så ofta där eller ens alls, jag har aldrig hört något om att det skulle varit skottlossningar där. Kanske någon seperat händelse men annars nej! Måste tyvärr göra dig besviken och få dig att inse fakta : Halmstad är ej en stad med kriminell kultur!

Var där för ett tag sedan, skulle upp till en polare och när vi var på väg tillbaka hem så hade snuten spärrat av och dom sprang runt med hundar och letade. Visade sig dagen efter att det var en kille som hade försökt sno en öl, då hade ägaren av "affären" sett detta och gett han en smäll på käften. Killen som fick smällen hade blivit lack och stuckit hem, hämtat en pistol, väntat till den andra killen slutat och börjat skjuta efter han från en cykel. Gärningsmannen hittades senare tror jag och ingen blev skadad.

Nu går jag och lägger mig, peace!
Citera
2007-06-14, 02:59
Bannlyst
Citat:
Var där för ett tag sedan, skulle upp till en polare och när vi var på väg tillbaka hem så hade snuten spärrat av och dom sprang runt med hundar och letade. Visade sig dagen efter att det var en kille som hade försökt sno en öl, då hade ägaren av "affären" sett detta och gett han en smäll på käften. Killen som fick smällen hade blivit lack och stuckit hem, hämtat en pistol, väntat till den andra killen slutat och börjat skjuta efter han från en cykel. Gärningsmannen hittades senare tror jag och ingen blev skadad.

Grabben du borde inte ha skrivit det där
det där är ju bara sorgligt eller rent ut sagt : JÄVLIGT PINSAMT! Du skämmer ut hela Halmstad när du skriver en sån sak, tro mig! Liksom till och med fjortis kickersen som hänger i förorts centrumen runt om i Sthlms förorter hade tyckte det här var patetiskt av högsta rang och bara skrattat!! Nej du min vän , skippa den här tråden allså, kommer ingen vart! Enda som det resulterar i är att du gör bort alla kriminella från Halmstad..
Citera
2007-06-14, 03:06
Medlem
Vukovics avatar
Citat:

I byhålan kastade Skoter-Janne en sten på Martins farsa.
Då jagade han honom med en 22:a över halva byn, hela 26 meter.
Men det blev som aldrig av, gärningsmannen hittades senare tror jag och ingen blev skadad.
Citera
2007-06-14, 03:50
Medlem
malmomannens avatar
grabbar, lägg ner detta..som många andra redan påpekat är halmstad inte en speciellt kriminellt belastad stad, klart det finns lite skit det gör det överallt.
men över lag är det en lugn stad, lund är isf mycket värre och det är också en relativt lugn stad.

/malmö
Citera
2007-06-14, 13:22
Medlem
Playcontrols avatar
Halmstads kriminella består mestadels av lite äldre personer (25-35 års åldern) som leder gäng av betydligt yngre personer, de flesta är invandrare.

Sen finns det nåt gäng som kallar sig för "söndrum street ~~~~~" vet inte hela deras namn, bryr mig inte heller, består av massor av småungar och vissa äldre som vandaliserar, mestadels fester.

Andra gäng är väll alla otaliga fjortisgäng där åldern är mycket låg håller ingen som hellst koll på dessa, alltså gäng från andersberg, gustavsfält, nyhem, nyatorp, vallås mm.
Från skolorna där dvs.

Sen finns det nån form av gäng som säljer droger etc, inte särskilt stabiliserat, mer spritsmuggling och försäljning av turksprit, ingen koll på detta.

Hur dom får in varorna (från något större eller mer kännt gäng vet jag inte), men bandidos hade väll lokaler ut mot skedala för inte så längesen... Men dom har väll flyttat?

Kan hålla mer Mourn om att det är mycket skottlossning i andersberg, det händer för ofta.

För att sammanfatta så finns där inga speciellt stora gäng som har kontroll över vissa delar av halmstad som jag har kommit i kontakt med/hört talas om i alla fall, mestadels småungar som slåss med andra småungar...
Citera
2007-09-12, 00:09
Medlem
Musss avatar
[quote=Playcontrol]

Sen finns det nåt gäng som kallar sig för "söndrum street ~~~~~" vet inte hela deras namn, bryr mig inte heller, består av massor av småungar och vissa äldre som vandaliserar, mestadels fester.

bandidos hade väll lokaler ut mot skedala för inte så längesen... Men dom har väll flyttat?

Kan hålla mer Mourn om att det är mycket skottlossning i andersberg, det händer för ofta.
[quote]

Söndrum Street Elite (SSE) 16-20år hänger utanför Mc donalds och är allmänt tuffa.

Bandidos halmstad har väll laggt ner helt nu?

Inte en chans att det sker skottlossningar ofta i andersberg. Då är det fan mer skottlossningar i Trönninge.
Citera
2007-09-12, 00:35
Bannlyst
Någon som känner Sjölundarna ?
Citera
2007-09-17, 16:24
Medlem
[quote=Muss]
Citat:
Ursprungligen postat av Playcontrol
Inte en chans att det sker skottlossningar ofta i andersberg. Då är det fan mer skottlossningar i Trönninge.

bor där och det är väl inte ofta man hör skottlossningar här nej, fast det beror ju på vad man menar med ofta? det händer och det är ju definitivt vanligare här än i trönninge ska du se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in