• 1
  • 2
2008-06-05, 15:51
Medlem
Oldiebutgoldies avatar
Hur länge skulle ni tippa på att chokladsåsen håller i ca 25-30grader som jag har inne nu??

Jag skulle tippa på att chokladsåsen inte blir äldre än 2v iaf innan den är uppmumsad.
Citera
2008-06-05, 15:52
Medlem
Kapt3n Rövskäggs avatar
Nånstans ska ju skiten stå.
Citera
2008-06-05, 15:53
Medlem
Oldiebutgoldies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FISKISCH
antar att du menar chokladsås till glass? Under hela min uppväxt har vi ALDRIG haft sådan i kylen. Blir bara jobbigare att få ut såsen ur tuben när den är kall.

Kör på i rumstemperatur. Den håller sig i några månader iaf

edit; vem sitter och funderar på något sådant kvart i 1 en torsdagsmorgon?

Säker på att det håller ett par månader, har du provat det i en 25 upp mot 30 grader?

När frågan sent dyker upp lagom till sin nattportion glass. Då måste man ha svar och FB-proffsen kallas in! Misstänker ju att fler än jag är kyl-lösa.
Citera
2008-06-05, 15:54
Medlem
Oldiebutgoldies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balzam
Förvara den i kylen och låt den stå i rumstemperatur en stund innan användning, så slipper man besvären.

Nej, besväret är att jag ingen kyl har kan man säga. Få ut den ur förpackningen är inga problemas.
Citera
2008-06-05, 17:45
Medlem
FISKISCHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldiebutgoldie
Säker på att det håller ett par månader, har du provat det i en 25 upp mot 30 grader?

När frågan sent dyker upp lagom till sin nattportion glass. Då måste man ha svar och FB-proffsen kallas in! Misstänker ju att fler än jag är kyl-lösa.

visserligen så har vi inte 25-30 grader i skaferiet, men 20-25 iaf. Och där klarar den sig 1-2månader utan några problem. så 2 veckor i 25c borde väl inte vara något problem. om så fallet är, så märker du väl det då. Såsen kostar väl inte mer än 25-30 kr så är inte så mycket att förlora ;D
Citera
2008-06-05, 21:33
Medlem
ernolds avatar
Kom just på att jag har en stående utanför kylen just nu, dock inte så mycket kvar i den..

Men som sagt, det lär knappast vara några problem sålänge du inte låter den stå bortglömd tills nästa sommar och tror att du kan mumsa i dig den då.
Citera
2008-06-05, 21:37
Medlem
Bru Nögats avatar
Lägg den på balkongen under natten kan ju vara smart också..
Senast redigerad av Bru Nögat 2008-06-05 kl. 21:45.
Citera
2008-06-06, 15:19
Medlem
Oldiebutgoldies avatar
Skit också. Jag kunde inte motstå frestelsen att slicka i mig den skvätten som var kvar runt öppningen efter att jag pytsat på en omgång. Infekterade jag nu tuben med mina käftbakterier så tillväxten fulbakterier sker explosionsartat?
Citera
2008-06-06, 19:02
Medlem
krypmetodens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldiebutgoldie
Skit också. Jag kunde inte motstå frestelsen att slicka i mig den skvätten som var kvar runt öppningen efter att jag pytsat på en omgång. Infekterade jag nu tuben med mina käftbakterier så tillväxten fulbakterier sker explosionsartat?

ja.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in