Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-18, 23:22
  #6577
Avstängd
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Jag kan bara repetera vad jag sa i det inlägg du själv citerade: hon lovade både att inte stödja S och att stödja dem för att kunna undvika SD. Att man inte kan både stödja och inte stödja samtidigt förklaras med att hon ljuger. Hon hade, och har, mandat att stödja S, se vallöften och opinionsundersökningar.

Hennes primära mål var att få till en blocköverskridande samlingsregering men det var det inga andra än C+L som ville ha så det blev inget med den saken.

Jag har pekat på solklara löftesbrott när hon nu stödjer en S-regering trots sitt skolöfte men du kan inte peka på något väljarlöfte som skulle förhindra henne att stödja UK, tvärtom var det vad hon lovade att göra. Att hon däremot inte själv kunde tänka sig att förhandla eller ta stöd av SD strider inte emot att stödja UK.
Citera
2020-03-01, 17:35
  #6578
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Hennes primära mål var att få till en blocköverskridande samlingsregering men det var det inga andra än C+L som ville ha så det blev inget med den saken.

Jag har pekat på solklara löftesbrott när hon nu stödjer en S-regering trots sitt skolöfte men du kan inte peka på något väljarlöfte som skulle förhindra henne att stödja UK, tvärtom var det vad hon lovade att göra. Att hon däremot inte själv kunde tänka sig att förhandla eller ta stöd av SD strider inte emot att stödja UK.
Javisst bryter hon sina löften, det var det jag syftade på när jag sa att hon ljuger.
Naturligtvis innebär hennes motvilja mot SD att hon inte kan stödja Kristersson; en högerregering skulle vara tvungen att förlita sig på SDs goda vilja. De skulle inte ens behöva rösta emot, nedlagda röster skulle räcka för att oppositionen skulle dominera.
Citera
2020-03-01, 17:42
  #6579
Avstängd
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Javisst bryter hon sina löften, det var det jag syftade på när jag sa att hon ljuger.
Naturligtvis innebär hennes motvilja mot SD att hon inte kan stödja Kristersson; en högerregering skulle vara tvungen att förlita sig på SDs goda vilja. De skulle inte ens behöva rösta emot, nedlagda röster skulle räcka för att oppositionen skulle dominera.

Hon får gärna vara emot detta precis som hon är emot att kommunisterna får inflytande som de får nu. Så länge hon bara är ärlig mot folket innan valet och ger besked om hur hon tänker agera. Istället bedrog hon folket och sa att hon aldrig skulle bli ett stödhjul till sossarna, hon skulle hellre äta upp sin högersko.
Citera
2020-03-05, 00:08
  #6580
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Hon får gärna vara emot detta precis som hon är emot att kommunisterna får inflytande som de får nu. Så länge hon bara är ärlig mot folket innan valet och ger besked om hur hon tänker agera. Istället bedrog hon folket och sa att hon aldrig skulle bli ett stödhjul till sossarna, hon skulle hellre äta upp sin högersko.
Jag håller med om att hon är dålig för landet, men varken du eller jag är ensamma uttolkare av folkviljan.
Naturligtvis vore det dock trevligt om hon åtminstone höll sitt skokulinariska löfte. Men inte ens det kunde man tydligen vänta sig...
Citera
2020-03-05, 00:11
  #6581
Avstängd
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Jag håller med om att hon är dålig för landet, men varken du eller jag är ensamma uttolkare av folkviljan.
Naturligtvis vore det dock trevligt om hon åtminstone höll sitt skokulinariska löfte. Men inte ens det kunde man tydligen vänta sig...

Folkviljan är i det här fallet lätt att uttolka, 60% av väljarna röstade på partier som lovade att byta ut Löfven och de hade alla UK som kandidat att göra det. Det blev alltså en klar majoritet för detta men diktatorn sitter kvar.
Citera
2020-03-11, 00:33
  #6582
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Folkviljan är i det här fallet lätt att uttolka, 60% av väljarna röstade på partier som lovade att byta ut Löfven och de hade alla UK som kandidat att göra det. Det blev alltså en klar majoritet för detta men diktatorn sitter kvar.
Ja, det fanns tyvärr inget acceptabelt alternativ. Som bekant röstade ju (långt) över 50% av folket på ickedemokratiska partier.
Citera
2020-04-05, 03:26
  #6583
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Folkviljan är i det här fallet lätt att uttolka, 60% av väljarna röstade på partier som lovade att byta ut Löfven och de hade alla UK som kandidat att göra det. Det blev alltså en klar majoritet för detta men diktatorn sitter kvar.
Vi får se nu om riksdagen gör lag av regeringens grundlagsvidriga förslag. I så fall kommer ju 25% av årlig skatt 2020 (tre månader) att bli stöld.
Citera
2022-02-12, 12:51
  #6584
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Skatt som stöld är ett korrekt påstående men stöld är vanligtvis något man associerar med en engångsföretéelse. Skatt är snarare systematisk stöld av det mervärde människor producerar genom sitt arbete.

Systematisk stöld är snarare slaveri.

Således är skatt = slaveri.

Ju högre skatt, desto högre grad av slaveri.
Citera
2022-02-21, 21:32
  #6585
Medlem
Puerta-grandes avatar
Jag förstår inte varför vi flyttar pengar och skapar en massa admin. T.ex föräldrarersättnignen beskattas, varför inte ge rätt summa direkt? Barnbidraget på 1200 ish, liknande summa att betala för förskola. Varför inte ta bort avgiften för förskola. På sätt mindre administration och administratörer.
Citera
2023-04-17, 18:41
  #6586
Medlem
dragonsneezes avatar
Så sant som det är sagt.

Jag anser att staten är fullständigt kriminell och det är bara så äckligt hur staten tar människors väl förtjänta pengar ifrån dom som de jobbat och slitit hårt för.
Citera
2024-03-04, 18:40
  #6587
Medlem
randomdudeReloadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zyyper
Stöld = Man tar något ifrån en annan människa, imot dens vilja.

Folk som inte vill betala skatt men tvingas till det borde ju då bli bestulna på sina pengar? Varför är detta så svårt att svälja för en del människor?
Varför kan man inte acceptera att skatt är stöld? Och på vilket sätt rättigfärdigar en demokrati denna stölden?

Vad ger majoriteten av Sverige rätten att bestämma över minoriteternas pengar?
wallah största sanningen, jag o mina homies mahmud o abdullah m.fl i orten snor era pengar och lever det goda livet på bidragen jag svär!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback