2008-06-04, 22:11
Medlem
crilleos avatar
Hej,

Är det någon som har någon som helst erfarenhet från hemsidan Plusikassan.se? http://www.plusikassan.se

Det jag undrar är, är hemsidan seriös?

Det finns ingen telefonsupport, utan bara mejlkontakt. Och när de gör utbetalningarna så måste man ge ut sitt kontonummer. Är det säkert, går det att lita på sidan?

Hittade denna artikel: http://www.newsdesk.se/pressroom/ino...nternet-181093

Så, är det något att lita på. Skulle Du våga att ge ut ditt kontonummer på denna sidan?

MVH crilleo

Vill du bara ha inlägg och leka cool på flashback, då du har många inlägg, skippa dem och kom med seriösa svar, tack!

Hoppas jag la den i rätt "topic" annars är det bara att du flyttar på den, moderator.
Citera
2008-06-04, 23:44
Medlem
UnderwearMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crilleo
Hej,

Är det någon som har någon som helst erfarenhet från hemsidan Plusikassan.se? http://www.plusikassan.se

Det finns ingen telefonsupport, utan bara mejlkontakt. Och när de gör utbetalningarna så måste man ge ut sitt kontonummer. Är det säkert, går det att lita på sidan?

Hittade denna artikel: http://www.newsdesk.se/pressroom/ino...nternet-181093

Så, är det något att lita på. Skulle Du våga att ge ut ditt kontonummer på denna sidan?

MVH crilleo

Vill du bara ha inlägg och leka cool på flashback, då du har många inlägg, skippa dem och kom med seriösa svar, tack!

Hoppas jag la den i rätt "topic" annars är det bara att du flyttar på den, moderator.

Vill inte bara leka cool men orkar inte gå in å kolla sidan. Det jag dock ville säga är att det enda dom kan göra med ditt kontonummer är att sätta in pengar på ditt konto, alternativt sprida det vidare så fler människor kan sätta in pengar på ditt konto. De kan inte ta ut något utan att bevisa att de är dig. Tror du tänker på kontokorts nummer vilket man skall vara väldigt restruktiv med.
Citera
2008-06-04, 23:49
Medlem
sebnies avatar
kontonummer != kortnummer!!!

Ett kortnummer ska man vara försiktig med, för det kan användas för att ta ut och genomföra köp.

ett *kontonummer* kan man bara använda för att sätta in, om man inte är kontoägaren, för då kan man ta ut också, men man måste ha rätt ID + rätt namnteckning.

Så kontonummer är 100 % säkert att sprida. Sprid era kontonummer av bara hjärtans lust! Har ni ett projekt ni vill få donationer till? lägg ut kontonumret på nätet med "Vill ni donera till projektet?"
Citera
2008-06-05, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crilleo
Hej,

Hittade denna artikel: http://www.newsdesk.se/pressroom/inova/pressrelease/view/drivhusfoeretaget-plus-i-kassan-goer-det-loensamt-att-handla-paa-internet-181093

MVH crilleo

Vad är det för fel att använda www.cint.se för att kolla med andra om vad dom vet någont???
Citera
2008-10-20, 22:45
Medlem
Två personer blev kickade från Plusikassan på falska grunder. Enligt Plusikassan hade dessa två personer värvat sig själva vilket de inte hade gjort. Dessa två personer kommer heller inte få de pengar som dessa har tjänat ihop genom att värva folk till Plusikassan.

Inte nog med det så påstår Plusikassan att de skulle ha gett dessa två personer en varning i september men dessa två personer fick inte någon varning från Plusikassan.

Det enda som dessa två personer fick var att de på Plusikassan undrade hur de bad sig åt för att värva så många medlemmar till Plusikassan men någon varning fick inte dessa två personerna.

Plusikassan är idag med på http://www.varningsidan.com/2d.htm eftersom Plusikassan inte är något seriös webbsida.
Citera
2008-10-20, 23:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smultrontjejen
Två personer blev kickade från Plusikassan på falska grunder. Enligt Plusikassan hade dessa två personer värvat sig själva vilket de inte hade gjort. Dessa två personer kommer heller inte få de pengar som dessa har tjänat ihop genom att värva folk till Plusikassan.

Inte nog med det så påstår Plusikassan att de skulle ha gett dessa två personer en varning i september men dessa två personer fick inte någon varning från Plusikassan.

Det enda som dessa två personer fick var att de på Plusikassan undrade hur de bad sig åt för att värva så många medlemmar till Plusikassan men någon varning fick inte dessa två personerna.

Plusikassan är idag med på http://www.varningsidan.com/2d.htm eftersom Plusikassan inte är något seriös webbsida.

Är två fall av ban det bevis som ligger till grund för detta?

Det som behövs för bevis är en utbetalning på 200SEK, vilket innebär att de faktiskt betalar ut pengar.
Citera
2008-10-21, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av >>Scanner
Är två fall av ban det bevis som ligger till grund för detta?

Det som behövs för bevis är en utbetalning på 200SEK, vilket innebär att de faktiskt betalar ut pengar.

Är man kickad från Plusikassan då betalar de inte ut de pengar som man har tjänat ihop utan dessa pengar stjäl Plusikassan.

Det är inte seriöst att kicka folk på falska grunder som Plusikassan har gjort. Plusikassan svarar heller inte på de mail som man skickar till dem angående detta.
Citera
2008-10-27, 18:14
Medlem
Hej, jag arbetar för Plus i kassan och känner att jag vill kommentera de anklagelser som de senaste dagarna har riktats mot sajten.

Vi har stängt av 2 personer som har värvat sig själva ett antal gånger och därför fuskat sig till pengar som de inte ska ha. Dessa 2 medlemmar är också samma person, eller 2 personer som är mycket tajta eftersom de gör på exakt samma sätt och skriver samma mail.

Vi kunde se detta mycket enkelt på det mönster som de lämnar efter sig, hur troligt är det exempelvis att man värvar 20 medlemmar inom loppet av 5 minuter och sedan samma procedur nästa dag? Utifrån detta mönster blev vi misstänksamma och har gjort en koll med IP-adresser m.m. och verkligen bekräftat våra misstankar att det rör sig om fusk.

Att värva sig själv för att tjäna pengar och lura oss är naturligtvis inte tillåtet och självklart måste vi motarbeta det, därför har de här 2 medlemmarna blivit avstänga. Detta är de enda medlemmar som har blivit avstängda från Plus i kassan.

Vi vill självklart att våra medlemmar ska vara nöjda och arbetar kontinuerligt med detta. En sökning på google ger massvis med exempel på nöjda kunder och 2 missnöjda. Plus i kassan är en seriös sida som betalar ut de pengar som våra medlemmar tjänar ihop! Till idag har våra medlemmar tjänat 294 608 kr. Men vi tolererar inte fusk!

Har ni frågor om Plus i kassan besvarar jag dem gärna här på Flashback. Tack för ordet.
Citera
2008-10-27, 22:34
Medlem
De två personer som blev avstängda från Plusikassan har inte tillgång till Internet utom få timmar per dag då de ägnar sig åt andra saker. Dessa två har alltså inte ägnat sig åt att värva typ 20 medlemmar under fem minuter som Plusikassan påstod.

Plusikassan är ingen seriös webbsida. Hade Plusikassan varit seriös hade de tagit reda på fakta vilket de inte har gjort.

Det är lätt att antyda saker och ting utan att ta reda på fakta.
Citera
2009-02-05, 18:37
Medlem
Fonkyfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultrontjejen
De två personer som blev avstängda från Plusikassan har inte tillgång till Internet utom få timmar per dag då de ägnar sig åt andra saker. Dessa två har alltså inte ägnat sig åt att värva typ 20 medlemmar under fem minuter som Plusikassan påstod.

Plusikassan är ingen seriös webbsida. Hade Plusikassan varit seriös hade de tagit reda på fakta vilket de inte har gjort.

Det är lätt att antyda saker och ting utan att ta reda på fakta.

"Utifrån detta mönster blev vi misstänksamma och har gjort en koll med IP-adresser m.m. och verkligen bekräftat våra misstankar att det rör sig om fusk."

Vad är det du inte förstår från den texten smultrontjejen?
För mig verkar det som dom har tagit reda på fakta, och gjort rätt.
Citera
2009-02-10, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fonkyface
"Utifrån detta mönster blev vi misstänksamma och har gjort en koll med IP-adresser m.m. och verkligen bekräftat våra misstankar att det rör sig om fusk."

Vad är det du inte förstår från den texten smultrontjejen?
För mig verkar det som dom har tagit reda på fakta, och gjort rätt.

Du skriver att jag inte förstår. Vad är det du inte förstår det jag skriver? Jag förstår mer än va du tror ... jag vet sanningen du vet inte det så skriv inte att jag inte skulle förstår.

Att skriva "vad är du inte förstår" är detsamma som jag inte förstår någonting vilket jag gör.
Citera
2010-04-11, 01:54
Medlem
Någon som har någon ny info?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här