• 1
  • 2
2008-06-04, 18:34
Medlem
927s avatar
du får testa reparera befintlig windows installation, från cdn
Citera
2008-06-04, 18:35
Medlem
jeddes avatar
Sbs.
Citera
2008-06-04, 20:53
Medlem
Lalaquins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exabyte
Jag tror att jag hittade en lösning på ditt problem efter en sökning på google.

http://www.searchmarked.com/windows/how-to-recover-from-the-stop-c0000218-registry-file-failure-registry-cannot-load-the-hive-file-syste mrootsystem32configsoftware-blue-screen-of-death-error.php

Det verkar vara ett problem med registret. Alltså är inte hårddisken trasig, inte heller några minnen.
Exact det problemet är det, försökte följa den. men på andra raden "copy c:\windows\repair\software" så säger den att mappen inte finns
jag har c:\windows\repair
men inte c:\windows\repair\software

Nu har jag rename:at den vanliga software mappen som det e fel på till software.old och fattar inte hur jag skall göra om den igen så istället för en bluescreen blir bara skärmen helt svart >.<

Inga andra ideer från någon?

Jag funderar på ifall man kan ladda ner en software mapp, bränna in den på skiva och kopiera in den till datan? fast skulle ju inte gå då jag bara har en cdrom >.< men om de går med usb? någon?
Citera
2008-06-18, 05:49
Medlem
Lalaquins avatar
c:\windows\repair\software finns inte, och det är det jag behöver kopiera ifrån för att fixa min dator. Jag tänker kopiera c:\windows\repair\software från en polares dator som har xp home edition(det har jag med) och lägga in det på ett usbminne. Sedan kopiera ifrån det till c:\windows\system32\config på min dator.

Detta måste väl fungera? Ingen som ser något som kan gå fel med detta? Jag kommer väl behöva installera om alla mina drivers och liknande men bara jag kan komma åt mina filer på hårddisken är det okej.
Senast redigerad av Lalaquin 2008-06-18 kl. 06:35.
Citera
2008-06-18, 10:32
Medlem
Exabytes avatar
Tål ju att provas Lycka till
Citera
2008-06-18, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exabyte
Herregud vilket motiverat svar!

För att rädda det som finns i datorn så kan du stoppa i en skiva med Windows XP eller skivan till motsvarande operativsystem som du använder. Genom den så ska det gå att starta DOS-läget och genom det föra över viktiga filer till en diskett (förutsatt att du har ett diskett-uttag).

Annars kan du koppla ur hårddisken och koppla in den som slave i en annan dator, för att där genom försöka få ur filerna.

Varför ska han kopiera till disket såna använda ju inte längre? Han kan ju kopiera till vanligt usb och om TS kommer in i komandotolken på Boot skivan kan han ju kopiera direkt.

En fråga om TS får tag på en externa eller ett usb med mycket minne borde han väll kunna kopiera hela C: hdd och sen köra den på en annan dator och plocka ut det han vill ha?

Innan TS har haft sönder datorn totalt borde han väll antingen ta ut hdd och köra på en annan dator eller kopiera så jag skrev ovanför? Det låter som en liten system krasch
Citera
2008-06-18, 23:04
Medlem
Lalaquins avatar
Jag har bestämt mig för att testa kopiera över registret och se ifall den går igång, sedan hade jag tänkt att bränna ut allt jag vill ha och formatera om den.

Jag har ett register på ett usb och kör in det i datan kommer in i kommandotolken och skriver
Kod:
copy g:\repair\software c:\windows\system32\config
och så står det "åtkomst nekad". Någon som har en ide varför?

Annars skiter jag i det här o kopierar över allt på en extern hårddisk och antingen formaterar datorn alternativt http://www.youtube.com/watch?v=mwjU3...eature=related

jag har massa skit mappar på mina dokument och har inte lust o kopiera över allt då mitt usbminne är på 2gb. Finns de nått sätt man kan få allt uppradat så man kan se vad man vill kopiera och ej?
Citera
2008-06-19, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalaquin
jag har massa skit mappar på mina dokument och har inte lust o kopiera över allt då mitt usbminne är på 2gb. Finns de nått sätt man kan få allt uppradat så man kan se vad man vill kopiera och ej?
Ja det går men jag kommer inte ihåg kommandot men kan skriva villken mapp/hdd den ska öppna så radar den upp allt som finns i. (kan söka lite efter kommandot om ingen hinner före)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in