2008-06-04, 15:44
Medlem
rocksteady01s avatar
hej
min macbook pro r ca 9 mnader gammal, kpte den just nr leopard kom ut och det r det bsta kpet ever. men... nr jag var ute och reste i sex veckor hnde det pltsligt en dag att den inte vaknade frn vilolge. jag var tvungen att stnga av den genom att hlla ner powerknappen.

efter att det hnde tar den mycket lngre tid att starta n tidigare ocks, ibland flera minuter. nr den vl kommit in i leopard fungerar den precis som tidigare.

nr den gr i vilolge hnder ingenting nr man trycker p musknappen, om man ppnar locket, trycker p powerknappen eller vad som helst. dessutom lyser vilolgeslampan med ett stadigt vitt sken istllet fr att "andas" som den brukar gra.

jag har krt hrdvarutest utan att den hittade ngra fel, jag har gjort skivverktyg och kontrollerat hrddisken, som det inte var ngra fel p, och nu slutligen omformaterat och installerat om OS X, utan att ngot har hjlpt.

r det ngon som har frslag p vad jag kan gra eller r det bara att lmna in den?

tacksam fr all hjlp. vck min lskling.
Citera
2008-06-04, 15:53
Medlem
theloins avatar
Kan det hr vara ngt?

http://support.apple.com/kb/HT1379?viewlocale=en_US
Citera
2008-06-04, 16:04
Medlem
rocksteady01s avatar
jag har stllt om PRAM som de beskrev, men det hjlpte inte. kanske om jag testar att stlla om NVRAM som de frslog.
Citera
2008-06-04, 16:08
Medlem
theloins avatar
Saxade frn ett macforum, har sjlv inte haft det problemet du har, dremot att tangentbordet dog av helt.
Citera
2008-06-04, 16:13
Medlem
rocksteady01s avatar
jag borde kanske hra p 99.se och macworldforum
Citera
2008-06-04, 16:19
Medlem
theloins avatar
Ja, tror de r mer haj p det

Good luck!
Citera
2008-06-04, 19:01
Bannlyst
Det enklaste r att ringa Apple Support istllet. De har svar p allt du behver veta. Mycket mjligt att de kan lsa det p telefon.

0771 199 519
Citera
2008-06-04, 19:37
Medlem
rocksteady01s avatar
tackar tackar. ska passa p att gra det imorgon i s fall. blir fan less att vnta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in