2009-10-22, 07:26
Medlem
Garneringsmannens avatar
Citat:
På vilket sätt? Baxter har varit tränare för Landskrona, Örebro, Vitoria Setubal, Halkanoras Dali, Skarp, Halmstad, Sanfrecce Hiroshima, Vissel Kobe, AIK, Lyn, Helsingborg, Englands U19, Sydafrika och Finland. Hans meriter är ett sm-guld och ett svenska cupen-guld.

Backe har varit tränare för Panathinaikos, FC Köpenhamn, Salzburg, Aalborg, Stabaek, Aik, Öster, Hammarby, Djurgården och Molde. Sen även Manchester City och Mexicos landslag som assisterande. Hans meriter är fyra danska ligaguld.

Hamrén har bara varit tränare för lag i norden men har vunnit 3 svenska cupguld samt ligan i Danmark och Norge.

Jag tror inte på att jämföra meritlistan bara sådär. Man måste se resultat också. Baxter var riktigt nära att göra nåt stort av Sydafrikas landslag och han har lyckats bra med Finland också. Finland var med rätt bra i sin kvalgrupp, som var snäppet svårare än Sveriges. Backe har inga sådana meriter. Ett klubblag och ett landslag är som natt och dag. Hamrens meriter är också sådana. Jag menar naturligtvis nte att de inte är bra tränare, men jag tycker det känns konstigt att aldrig ha tränat ett landslag förut.

jaja, vi får väl se hur det hela slutar. Tyckte bara att Baxter lite väl lätt utmanövrerades av mediedrevet...
Citera
2009-10-22, 08:11
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Varje gång SD är med i en poll så sprids nyheten snabbt bland dessa och så är dom allihopa där och röstar, kan tänka mig att feminister och andra gaytyper just nu länkar vilt till dn
Jag tror ju på detta. Plus att kanske även en del vanligt folk har lite smått gått i taket av Anders Svenssons uttalanden. Dom spelade upp delar av intervjun med honom i P3 i helgen och jag kan tänka mig att det var en del folk som blev lite smått chockade. Det var ju inte precis så att han var försiktig i sina uttalanden.

Men fotbollsfolket lär ju aldrig lyssna på det ändå så det spelar ju ingen roll alls.
Citera
2009-10-22, 09:24
Medlem
Månsans avatar
Förbundskaptensjobbet i Sverige tycks vara ett lågstatusjobb. Ingen verkar ha någon lust att förbarma sig över vårt stackars landslag. Alla skyller på att de har kontrakt som inte går att bryta.
Citera
2009-10-22, 09:40
Bannlyst
enligt expressen är nu hans backe mest aktuell, men han skall ju vara expertkommentator i tv
Citera
2009-10-22, 09:56
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Förbundskaptensjobbet i Sverige tycks vara ett lågstatusjobb. Ingen verkar ha någon lust att förbarma sig över vårt stackars landslag. Alla skyller på att de har kontrakt som inte går att bryta.

Nej, jag håller inte riktigt med. Problemet är att Svennis är helt ny i Notts County, Roy Hodgson skulle aldrig hoppa av sitt projekt med Fulham. De är de två tillfrågade som såvitt jag vet har tackat nej.

Men jag är ganska säker på att det är väldigt intressant för både Backe och Hamrén t.ex.
Citera
2009-10-22, 11:32
Medlem
GrovBenstommes avatar
Ahahaha Pia Sundhage?

Svårt att se någon med tränarutbildning/erfarenhet som är mindre kvalificerad än henne.
Citera
2009-10-22, 21:52
Medlem
läste i expressen att Svennis vill ha Tony Gustafsson som assisterande om han börjar. Vad är grejen med det? Dom ska tydligen haft kontakt med varandra den senaste tiden. Sen är det ju inte klart att ens Svennis kommer börja. Men varför Tony?
Citera
2009-10-22, 22:00
Medlem
Pvt. Jokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av randommmm
läste i expressen att Svennis vill ha Tony Gustafsson som assisterande om han börjar. Vad är grejen med det? Dom ska tydligen haft kontakt med varandra den senaste tiden. Sen är det ju inte klart att ens Svennis kommer börja. Men varför Tony?

Det är t o m helt klart att Svennis INTE kommer att ta jobbet. Det där med Tony Gustafsson var nog bara något rykte utan substans som spreds av Expressen.

http://www.aftonbladet.se/sportblade...icle5994232.ab
Citera
2009-10-22, 23:43
Medlem
Chilimans avatar
Alltså, jag vet att det kanske är fel att ta tillbaks gamla tränare, men jagmåste ndå lufta tanken. Är det helt klart att det inte blir duon Tommy/Jörgen som tar över? Med Jörgen som förstatränare och Tommy som mentor/nallebjörn/teambuilder/mediaproffs/jävligt kunnig på landslagsfotboll som assisterande? Jag tror att konstellationen skulle hålla jäkligt långt, både internt och externt. Jörgen har ju uppenbarligen lyckats förnya svensk fotboll tillsammans med 442tommy tidigare?

Eller är jag helt ute och cyklar? Varför bryta ett bra team?
Citera
2009-10-23, 01:24
Bannlyst
Förstår inte varför detta motstånd till Sundhage. Hon har ju tagit USA till VM-guld vilket är mer än vad någon svensk tränare uppnåt på den senare tiden. Vad spelar det för roll om hon är kvinna? Det är ju inte så att hon själv kommer springa och gå in i närkamper
Citera
2009-10-23, 05:35
Medlem
LastCaresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvaan
Förstår inte varför detta motstånd till Sundhage. Hon har ju tagit USA till VM-guld vilket är mer än vad någon svensk tränare uppnåt på den senare tiden. Vad spelar det för roll om hon är kvinna? Det är ju inte så att hon själv kommer springa och gå in i närkamper

Det räcker väl för fan med att se vad grötgurglaren Jeglertz gjorde med DIF för att förstå att det är två helt skilda sporter.
Citera
2009-10-23, 06:19
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvaan

Skärpning. Damfotboll och herrfotboll är ungefär lika jämförbart som innebandy och konståkning.

Oavsett hur mycket media gullar med dem så är damerna helt fantastiskt usla. Ta världens bästa damlag och de är väl ungefär lika bra som valfritt pojklag 13-15 år och skulle förmodligen åka på storstryk i korpen i en herrserie.

Du tänker alltså ta en tränare därifrån och sätta och sätta som huvudansvarig för Sveriges herrlandslag baserat på de meriterna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in