Citat:
På vilket sätt? Baxter har varit tränare för Landskrona, Örebro, Vitoria Setubal, Halkanoras Dali, Skarp, Halmstad, Sanfrecce Hiroshima, Vissel Kobe, AIK, Lyn, Helsingborg, Englands U19, Sydafrika och Finland. Hans meriter är ett sm-guld och ett svenska cupen-guld.
Backe har varit tränare för Panathinaikos, FC Köpenhamn, Salzburg, Aalborg, Stabaek, Aik, Öster, Hammarby, Djurgården och Molde. Sen även Manchester City och Mexicos landslag som assisterande. Hans meriter är fyra danska ligaguld.
Hamrén har bara varit tränare för lag i norden men har vunnit 3 svenska cupguld samt ligan i Danmark och Norge.
Jag tror inte på att jämföra meritlistan bara sådär. Man måste se resultat också. Baxter var riktigt nära att göra nåt stort av Sydafrikas landslag och han har lyckats bra med Finland också. Finland var med rätt bra i sin kvalgrupp, som var snäppet svårare än Sveriges. Backe har inga sådana meriter. Ett klubblag och ett landslag är som natt och dag. Hamrens meriter är också sådana. Jag menar naturligtvis nte att de inte är bra tränare, men jag tycker det känns konstigt att aldrig ha tränat ett landslag förut.
jaja, vi får väl se hur det hela slutar. Tyckte bara att Baxter lite väl lätt utmanövrerades av mediedrevet...