Bismillah
Highness
Citat:
Vill börja med att säga - att jag tycker du är så underbar! =) Kristi kärlek från mig till dig, min älskade släkting i Abraham! =)
Jaha tackar. Du verkar ok du med.
Citat:
Solomo var en Man, Ja, det stämmer! Okey! Skall ta och läsa den versen igen, det finns nämligen en vers i ordspråksboken som handlar om ett barn till Gud. Det kanske inte var den versen som du menade? men jag tror det är ordspråksboken 8 om jag inte minns helt fel! =)
Nej den versen som jag citerar handlar om Salomo. Jag har inte hittat på den själv utan citerat från
www.bibeln.se som jag brukar 'anlita' vid behov, för tycker det är vanskeligt att tolka och ha sig på egen hand.
Citat:
Jesus var ett med fadern, enligt min tro så var Jesus Sann Gud, Sann människa. Ordet blev människa = Jesus! Ordet separerades alltså ifrån Guds gestalt, Fadern och Sonen är ett. Vi blir ett med Sonen genom att tro på honom, och det gör oss till Guds barn. För Jesus är inte Fadern, Jesus är Sonen! Eftersom vi blir ett med Sonen så blir vi alltså Guds barn eftersom Gud är fader till Sonen. Detta gör inte oss till Gud, det gör oss istället till Guds barn. Vi har Gud - Den heliga Anden inom oss, men våran kropp är jordisk!
Ok.
Det där med ordet. Om jag får ta upp det lite.
Är det inte så att det som står i Bibeln, som sägs vara Jesus fvmh ord, inte är det? Inte heller hänvisas det till att det är han som skulle ha uttalat dem? Utan orden tillskrivs honom av den som författat Johannes?
Så hur kan det påvisa Jesu' fvmh gudomlighet om han inte har sagt detta?
Nu hittar inte jag på det här alldeles av mig själv, utan finns sammanställda i 'The Five Gospels'. Och jag måste säga att jag förstår det logiska resonemanget, för hur kan man dra slutsatsen att någon sagt något, när det inte står uttalat att han gjort det?
Citat:
Detta är mycket invecklat, men jag hoppas att du förstår hur jag menar?=)
Ja invecklat är det onekligen. På ett ungefär hur du menar även om jag inte hittar logiken.
Citat:
Jag gör inte en tolkning som passar mig, jag tror på Bibeln, och jag tror att det som Jesus säger är sant. Jag tror på Jesus, om han säger att han var ett med Fadern, så är han det, liksom jag är kristen för att jag tror på Jesus och har Jesus i mig. Den kristna församlingen och Jesus är ett, liksom Jesus och Gud vår Fader är ett, och alla vi kristna är ett, eftersom vi är Kristi kropp här på jorden! =)
Ok.