Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-06-05, 17:12
Medlem
Akademikerns avatar
hörrudu trestjärna... är det inte lite skumt att du är med och debatterar i alla de trådar som spårar ut totalt här i mac-forumet? :P

Men vafan... du ska ha cred för att du orkar föra den meningslösa debatten vid liv! hail!
2008-06-05, 17:19
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ★★★
T
Förstår du nu? Clown.

Nu har jag lett dig till vattnet. Att du sedan inte är förmögen att dricka kan jag inte göra något åt. Men som du ser av de andra som postar här så är det uppenbarligen inte bara jag som upplever dig som en Klass 1 dåre. Men låt inte det påverka dig.
2008-06-05, 17:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Nu har jag lett dig till vattnet. Att du sedan inte är förmögen att dricka kan jag inte göra något åt. Men som du ser av de andra som postar här så är det uppenbarligen inte bara jag som upplever dig som en Klass 1 dåre. Men låt inte det påverka dig.
2008-06-05, 17:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Akademikern
hörrudu trestjärna... är det inte lite skumt att du är med och debatterar i alla de trådar som spårar ut totalt här i mac-forumet? :P
Det är väl lika konstigt som att det alltid finns någon PC-dåre i alla de trådar som spårar ur här i Mac-forumet? Dvs inte alls. Om folk yttrar osanningar eller helt sjuka uttalanden som att de köper produkter baserat på användarbasens personlighet (som man själv hittat på)...så tänker jag nog besvara idiotin.

Detta retar självklart upp idioterna, så det är inte så konstigt att vissa trådar spårar ur.

Men att jag skulle vara någon slags konstant för de trådarna är också påhitt. Ge gärna exempel för att bevisa ditt påstående.
2008-06-05, 17:33
Medlem
dullboys avatar
Förövrigt inte den första tråden på forumet som slutar med att ★★★ blir idiotförklarad av resten av folket i tråden.

Troll eller bara korkad det har jag ingen aning om..
2008-06-05, 17:35
Medlem
Citat:
Vad sägs om att din PC kommer gå sönder efter halva tiden jämfört med en Mac. Vad sägs om bättre kvalité på grejerna? Man får vad man betalar för. Vad sägs om OS X?
När jag läste detta höll jag fanimig på att smälla av.

Det sitter i princip samma jävla hårdvara i en Mac idag som det gör i en PC. Förklara gärna hur, och VARFÖR, grejjerna skulle hålla bättre i ett Mac chassi än ett PC chassi. *mumlar mindre smickrande ord*

Och OS X, varför inte gå hela vägen till dom riktiga *BSD distarna. Dom har samma ursprung som OS X och är både stabilare och säkrare. Försök bara slå OpenBSD med sina två kritiska säkerhetshål på 10 år.
2008-06-05, 17:35
Medlem
suqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradieh
Har byggt datorer som fortfarande håller
Så antingen så är du värdelös på att bygga datorer eller så överdriver du

Men alltså iMacen har grejjer som verkligen inte går att få någon annan stans.
OS X, att den är så jävla snygg, att den inte tar någon plats what so ever.

Men fan, 18 000, har inte någon bra ursäkt för att betala så mycket.
Dessutom så är 8800 old.
Oh, wow..?
2008-06-05, 17:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dullboy
Förövrigt inte den första tråden på forumet som slutar med att ★★★ blir idiotförklarad av resten av folket i tråden.

Troll eller bara korkad det har jag ingen aning om..
Kör gärna ett exempel på ditt påstående.
2008-06-05, 19:46
Medlem
Parasights avatar
Citat:
Kör gärna ett exempel på ditt påstående.

Hade egentligen tänkt lämna den här tråden eftersom den spårat ur fullständigt, men lägger någon upp en sådan lobb så....
http://www.flashback.org/showthread.php?t=663998
2008-06-05, 20:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Parasight
Hade egentligen tänkt lämna den här tråden eftersom den spårat ur fullständigt, men lägger någon upp en sådan lobb så....
http://www.flashback.org/showthread.php?t=663998
Lobb!

Jaha, vad har du nu bevisat...låt se...att de flesta i tråden du hänvisar till skapar trådens kärna själva genom att gissa sig till hur det ligger till...istället för att förstå hur det egentligen ligger till? Tråden är ju rolig just baserat på den generella uppfattningen om vad som hänt, som alltså är helt felaktig. Men det kan jag lätt bjussa på, med tanke på hur rolig tråden blev.

Gulligt som fan annars att det tog två timmar av lusläsande bland alla inlägg jag gjort för att hitta belägg för ditt påstående, vilket du ändå inte lyckades med.

Fast låt mig gissa...du har haft annat att göra än att leta exempel, det var enkelt att hitta osv osv...?

2008-06-05, 23:09
Medlem
ugge_das_boots avatar
Citat:
Lobb!

Jaha, vad har du nu bevisat...låt se...att de flesta i tråden du hänvisar till skapar trådens kärna själva genom att gissa sig till hur det ligger till...istället för att förstå hur det egentligen ligger till? Tråden är ju rolig just baserat på den generella uppfattningen om vad som hänt, som alltså är helt felaktig. Men det kan jag lätt bjussa på, med tanke på hur rolig tråden blev.

Gulligt som fan annars att det tog två timmar av lusläsande bland alla inlägg jag gjort för att hitta belägg för ditt påstående, vilket du ändå inte lyckades med.

Fast låt mig gissa...du har haft annat att göra än att leta exempel, det var enkelt att hitta osv osv...?

Du är så gay
2008-06-05, 23:41
Medlem
Krukväxts avatar
Att hävda att Apple använder komponenter av högre kvalitet är galenskap. Ingen i denna tråd har någon som helst aning om varifrån Apple köper sina prylar, det är således ganska onödigt att låtsas veta.
Jag tror t.o.m. att man kan få en dator av högre kvalitet om man plockar ihop sina delar på exempelvis datorbutiken.com, bara man vet vilka märken och produkter man ska välja.

Sedan förstår jag inte på vilket sätt Apples komponenter är utvalda speciellt med tanke på de andra (eller vad det nu kallades). Att OS X kanske är mer anpassat till en viss processortyp och på så vis kanske jobbar lite bättre än om den också skulle vara öppen för AMD, det sväljer jag.
Men att datorn inte skulle fungera precis lika bra med 667 MHz-minnen som med 800 MHz tror jag är rena tjurbajset. Samtidigt som att den inte skulle fungera lika bra om man hade en WD-disk istället för en från Samsung. När det gäller grafikkort så har de inte ens anpassat sig till en sida utan kör friskt med både ATI och Nvidia-kort i flertalet produkter.

Anpassade komponenter, nja, förklara det för mig.

När det gäller inre struktur så är det klart att de är duktiga borta på Apple. De gör alltid så minimala produkter som möjligt och behöver då en genomtänkt struktur för att komponenterna inte ska överhettas. Detta följer ju med automatiskt om man satsar på att få det så litet som möjligt.
Men snackar vi vanliga midi-towers eller full-towers så ligger PC-marknaden långt i förväg. Saker som dammfilter, avtagbara hårddisklådor med silikondämpning, chassien där man inte behöver någon skruvmejsel, smart kabeldragningsdesign så man får ökat luftflöde, säger iaf mig att de ligger långt i förväg.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in