• 5
  • 6
2008-06-07, 21:34
Bannlyst
Enda rådet jag kan ge är att njut av livet så långe det varar. Gör saker som känns rätt i ditt hjärta just nu. Skulle han inte lämna sin brud o det känns jobbigt så hoppa av tåget. Det finns fler.
Citera
2008-06-07, 22:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamyn
SKa jag behöva ta ansvar för vad alla andra gör?

NEJ! Du skall ta ansvar för det du gör - inte vad någon annan gör. Tyvärr finns det en tendens hos neanderthalare att skylla allt på kvinnan.

OBS! Både kvinnor och män är neanderthalare när det handlar om att hitta syndabockar. Kvinnor skyller på kvinnor, män skyller på kvinnor...

Det är hennes fel att mannen är otrogen... Det är hennes fel om mannen skiljer sig för hennes skull... Det är hennes fel att mannen hon blir kär i är upptagen...

Mannen är det synd om när han har varit otrogen och "hans" kvinna lämnar honom... Mannen har blivit lurad av den där jävla slynan som lockade honom att skilja sig...Mannen kan väl inte hjälpa att en annan kvinna har blivit kär i honom...
Citera
2008-06-07, 22:08
Medlem
annahojs avatar
Citat:
Hej alla kära Fb:are...

Tänkte att en flicka skulle kunna få lite hjälp från era eminenta hjärnor.

Saken är så här. För ett par månader sedan började jag prata lite sexuellt med en kompis på msn. Vi satt då båda i ett förhållande som vi inte var jätte nöjda med sexuellt. (mitt förhållande är över pga andra orsaker, men han är fortfarande tillsammans med henne och dom har varit tillsammans i snart 3 år) Hur som haver, vi kom underfund med att vi gillade samma former av sex. Så samtalen blev rätt heta emellanåt. I sinom tid blev det även så att vi hamnade för oss själva en kväll, och det ena ledde till det andra. Den kvällen kom vi överrens om att det var, om inte en engångsgrej, så iaf inget som skulle dyka upp frekvent pga av känslor osv.
Jo just det ja. Efter den dagen, mitten på april, har vi setts på det viset 1-2 ggr veckan.

Båda två har fåt ut en hel del av det, och vi trode väl att känslorna inte var nåt problem. Idag hamnade vi ensamma i en soffa i dryga timmen, där vi bara mös och kysstes hela tiden, inget mer sexuellt än just kyssar, inte ens naket. Bara jävligt mysigt helt enkelt. Efter detta, så skickade han ett mess till mig med kontentan att han ville ta det lugnt för det kändes konstigt. Efter en del sms:ande fram och tillbaka erkände han att han börjat få känslor för mig, och därför ville ta det lugnt ett tag för att se vad som skulle hända. Jag erkände för mig själv för ett par veckor sedan att även jag har känslor. Och det vet han numer om.

Jag vet om vad jag gav mig in på när jag började det hela, och såg det då bara som ett äventyr. Men ju mer jag lärt känna honom, desto mer har jag kommit underfund med att han verkligen är allt jag letar efter hos en kille. Han har hjärna, är allmänbildad, vi har samma humor, samma intressen, samma åsikter. Allt klaffar klockrent. Men jag trodde aldrig det skulle vara besvarat med känslorna, därför har jag bara skjutit undan mina. Men nu har det ju som sagt uppdagats vad vi båda känner. Och min fråga är väl kanske rätt uppenbar.

Borde jag helt enkelt bara ge upp grabben, och inse att det är kört? Eller är det värt att försöka få honom? Tilläggas bör att vi båda har väldigt svårt för att verkligen tycka om en människa, så det är väl rätt unikt att vi faktist gillar varandra. Det känns bara så surt, att jag hittar min drömprins, känslorna är besvarade, men han har en flickvän redan

Är väl inte ens lönt att betacka sig för dumma kommentarer va?

Det är klart att det faktum att han är otrogen inte talar till hans fördel, men det behöver ju inte betyda att han är ett svin.. Bara att han är lite feg, konflikträdd, velig och rädd att fatta beslut.

Är han verkligen så konflikträdd kan det ju vara så att han är kär i dig men inte vågar göra slut för att han inte är säker på dina känslor. Det enda du kan göra i din situation är att ställa ett ultimatum.

Säg att du har insett att du har känslor för honom och att om ni ska fortsätta träffas måste han göra slut med sin tjej. Vem vet, han kanske VILL att du ska säga det så att han äntligen får mod att göra det.

Om han ändå väljer att stanna med sin tjej är han verkligen ingenting att ha! Då är han inte bara konflikträdd utan saknar moral.

Lycka till och uppdatera gärna!
Citera
2008-06-08, 14:44
Medlem
Dreamyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miss Sköterska
Om du nu inte ser otrohet som något problem varför stör det dig då att han har flickvän? Spelar det någon roll om den andra personen han har sex med är hans flickvän eller om det är en random tjej?

Förmodar att du med det uttalandet anser att sex är det enda i ett förhållande som betyder något? Att bara mysa, eller faktiskt få visa öppet att man är tillsammans spelar ingen roll?

Citat:
Du skriver att du är "tillräckligt öppen" för att fölåta otrohet, men du har aldrig varit otrogen mot någon själv. Imo så verkar det mao vara en ensidig öppenhet, tycker du själv att det är sunt?

Eller så har jag helt enkelt inte hittat någon som var intressant nog att vara otrogen med, eller rent av, jag har kanske inte ens hittat någon som har samma åsikter om otrohet som mig. Och om min partner anser att det är det värsta man kan göra, så tänker inte jag heller vara otrogen.

Citat:
Om inte annat så har du ett ansvar mot dig själv, att spela andrafiol för någon kan omöjligt vara bra för självkänslan. Du hamnar i en väldigt utsatt sits där det kan sluta med att du känner dig utnyttjad. Som andra redan sagt: ge honom ett ultimatum, spela inte med i hans spel mer.

Där har du däremot en poäng. Att vara "den andra kvinnan" är inget jag är speciellt förtjust i. Ett ultimatum vore nog på sin plats..

EDIT: Stavfel
Citera
2008-06-08, 16:36
Medlem
Citat:
Förmodar att du med det uttalandet anser att sex är det enda i ett förhållande som betyder något? Att bara mysa, eller faktiskt få visa öppet att man är tillsammans spelar ingen roll?

Nej, det var inte alls så jag menade. Min poäng var att jag tycker du tar alldeles för lätt på om någon utnyttjar dig. Jag tycker att du borde ställa mycket högre krav på någon du är tillsammans med än vad du gör. Jaja, jag är väl en moraltant. Visst, alla är inte som jag, du kanske verkligen tycker det är ok att någon är otrogen mot dig även innerst inne. Men att du själv inte varit otrogen tillbaka fick mig att dra (felaktig eller inte) slutsatsen att du inte var helt bekväm med otrohet.

Känns otrohet rätt för dig och den du är tillsammans med: no problem. Om du inte gör det: stå upp för dig själv. Finn dig inte i att vara varken bedragen eller "den andra kvinnan". Det var vad jag egentligen ville ha sagt, försökte i mitt förra inlägg med lite ironi att få fram vad du innerst inne tyckte bara.
Citera
2008-06-08, 18:23
Bannlyst
Håller med ÅsaNisse.
Citera
2008-06-08, 22:42
Bannlyst
Tycker hela grejen är bisarr.. Först ser till att den andre kvinnans man är otrogen, sen dessutom försöka ta honom ifrån henne..

Hade ja fått veta vad som pågick.. då hade jag inte varit så snäll..
Stackars tjej alltså..

Å att du inte skäms för va du pysslar med..
Citera
2008-06-09, 01:55
Medlem
Dreamyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Consentido
Tycker hela grejen är bisarr.. Först ser till att den andre kvinnans man är otrogen, sen dessutom försöka ta honom ifrån henne..

Hade ja fått veta vad som pågick.. då hade jag inte varit så snäll..
Stackars tjej alltså..

Å att du inte skäms för va du pysslar med..

Varför skulle jag skämmas? För att jag skiter i henne?
Följd fråga är då självklart: Varför ska jag bry mig om en människa jag inte känner speciellt väl, och som jag inte tycker om? Jag slösar inte empati på folk jag inte gillar. Svårare än så är det inte.

Hon skulle förmodligen inte vara så snäll om hon fick veta det heller. Men varför är det egentligen alltid den som killen är otrogen med som gör fel? tycker du det är okej av honom att göra som han gör? Eftersom du ger dig på mig..
Citera
2008-06-09, 02:06
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Men varför är det egentligen alltid den som killen är otrogen med som gör fel?

Det är det inte, du är inte ansvarig för hans agerande. Däremot verkar du ju på något plan även själv tycka att han gör fel i att göra som han gör nu. Att du då inte kan se hur detta kommer att drabba dig också, det är väldigt fel.

Jag gillar inte titeln drömprins, och jag skulle inte drömma om att kalla mig själv för det. Men om inte jag går och knullar med andra tjejer vid sidan av, då borde inte drömprinsar göra det heller. Han är ingen drömprins, inse det så snabbt det bara går och knalla vidare. Om ett par år så kommer du nog veta själv att du gjorde rätt i att glömma snubben...
Citera
2008-06-09, 11:21
Bannlyst
Citat:
Varför skulle jag skämmas? För att jag skiter i henne?
Följd fråga är då självklart: Varför ska jag bry mig om en människa jag inte känner speciellt väl, och som jag inte tycker om? Jag slösar inte empati på folk jag inte gillar. Svårare än så är det inte.

Hon skulle förmodligen inte vara så snäll om hon fick veta det heller. Men varför är det egentligen alltid den som killen är otrogen med som gör fel? tycker du det är okej av honom att göra som han gör? Eftersom du ger dig på mig..

Nej, de är inte OKEJ med NÅGON av er.. Jag tycker bara så sjukt synd om tjejen ifråga..
Citera
2008-08-29, 23:53
Bannlyst
Har säkerligen tagits upp tidigare i tråden, men då jag inte orkat läsa igenom den så skriver jag det här ändå, för det förtjänas att bli uppmärksammat fler än en gång.

Du strävar efter perfektion, någonting bättre; det gör man av natur och kommer alltid att göra.

Han är i ett förhållande och strävar efter samma sak som dig, det gör att han är otrogen i sitt nuvarande förhållande.

Om scenariot nu utspelar sig så att du blir tillsammans med killen ifråga, så kommer båda hitta någonting ännu bättre; men nu vet du genom tidigare erfarenheter att killen är kapabel till att vara otrogen, och kommer antagligen vara det igen.

Helt upp till dig, är det värt det när allt står som skrivet på sten?
Citera
2008-08-30, 00:02
Medlem
Drooms avatar
Fan vad bra deal han gjorde!
Senast redigerad av Droom 2008-08-30 kl. 00:07.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in