• 1
  • 2
2008-06-03, 02:12
Medlem
Idag verkar det vara vanligast med de tunna pannkakorna i skolan men när jag var yngre var det tjockare degklumpar som gick under namnet pannkaka. Vissa kallade dem ugnspannkaka har jag för mig. De hade uppskattningsvis måtten 15x10cm och ca 0.5-1cm tjocka. Som sagt väldigt degiga men ack så goda. Har letat lite i matvarubutiker men hittar bara tunna pannkakor.

Vet någon om dessa går att köpa någonstans eller har tillverkarna blivit dödade av arga elever?

Hittade en bild på hur de såg ut:
http://www.vastervik.se/ImageVault/I...ltHandler.aspx
Citera
2008-06-03, 02:15
Medlem
OrDieTryings avatar
Fy i satan vad de smakade. Nåja, lycka till!
Citera
2008-06-03, 02:17
Bannlyst
*hehe*

Du är inte riktigt klok va? ;P

Men iaf, du får väl kolla upp vilket storkök som levererar käket till skolan i fråga och be om att få köpa loss ett parti... *L*
Citera
2008-06-03, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clarissa
*hehe*

Du är inte riktigt klok va? ;P

Men iaf, du får väl kolla upp vilket storkök som levererar käket till skolan i fråga och be om att få köpa loss ett parti... *L*

Problemet är att idag verkar alla få de tunna pannkakorna
Citera
2008-06-03, 07:29
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sigges

Vet någon om dessa går att köpa någonstans eller har tillverkarna blivit dödade av arga elever?
[/url]
Varför inte laga dem själv??

~Paul~
Citera
2008-06-03, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Varför inte laga dem själv??

~Paul~

Menar du ugnaspannkaka rent generellt eller skolans pannkakor?
Det skiljer nämligen en hel del på hemlagade och de som serverades i skolan, men du får gärna berätta hur receptet för skolpannkakor om du kan det.
Citera
2008-06-03, 08:15
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Menar du ugnaspannkaka rent generellt eller skolans pannkakor?
Det skiljer nämligen en hel del på hemlagade och de som serverades i skolan, men du får gärna berätta hur receptet för skolpannkakor om du kan det.
Jag menade nog generellt. Men vad var det som gjorde "dina" skolpannkakor så goda och olika alla andra?

Mitt recept är nog ganska traditionell.

Smet:
  • ägg
  • mjölk
  • mjöl
  • smör
  • mörk sirap
  • salt
  • muskotnöt
  • ev. vaniljextrakt

~Paul~
Citera
2008-06-03, 10:10
Medlem
Det är just de gamla klassiska skolpannkakorna jag är ute efter. De är lite sådär degiga och de flesta gillade dem inte alls, men det gjorde jag.
Ditt recept verkar dock inte fy skam, men i detta fall är det endast orginalet jag är ute efter.

Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Jag menade nog generellt. Men vad var det som gjorde "dina" skolpannkakor så goda och olika alla andra?

Mitt recept är nog ganska traditionell.

Smet:
  • ägg
  • mjölk
  • mjöl
  • smör
  • mörk sirap
  • salt
  • muskotnöt
  • ev. vaniljextrakt

~Paul~
Citera
2008-06-03, 10:36
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Det är just de gamla klassiska skolpannkakorna jag är ute efter. De är lite sådär degiga och de flesta gillade dem inte alls, men det gjorde jag.
Ditt recept verkar dock inte fy skam, men i detta fall är det endast orginalet jag är ute efter.
Tack och lycka till! Enklast blir (som det har nämnts) att ta kontak med en skolbespisning och fråga.

~Paul~
Citera
2008-06-03, 10:42
Medlem
Jeofalafsks avatar
Läste i tidningen att pannkakorna och köttbullarna kommer från england och fraktas till skolorna här.. yummie
Citera
2008-06-03, 10:57
Medlem
PurrePs avatar
Vafan gick ni på för skolor, köpta pannkakor förekom inte under min skoltid...

Om man bara går på bilden borde de där plättarna som man kan köpa i avlång plastförpackning vara i närheten av TS önskemål. De är av något finskt fabrikat.
Citera
2008-06-03, 20:28
Medlem
Prata med matpersonalen på nån skola, dom borde väll kunna fixa några pannkisar til dig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in