Har ett par Paul Smith tygskor. De är iofs inte vita utan blå, däremot är det vitt mockaskinn längst fram på skon. Plösen är också av vit mocka. Hur får man rent dessa på bästa sätt?
De är rätt dyra så jag vet inte om jag vågar slänga in dem i tvättmaskinen
Har ett par Paul Smith tygskor. De är iofs inte vita utan blå, däremot är det vitt mockaskinn längst fram på skon. Plösen är också av vit mocka. Hur får man rent dessa på bästa sätt?
De är rätt dyra så jag vet inte om jag vågar slänga in dem i tvättmaskinen
En schysst grej jag gjorde på mina Le Coq Sportif dojor som självklart är i tyg och vita var att impregnera dom.
Det hjälper mot väta håller bort den värsta smutsen, sen smutsen som tillkommit tog jag bara diskmedel på trasa och gnuggade bort.
En schysst grej jag gjorde på mina Le Coq Sportif dojor som självklart är i tyg och vita var att impregnera dom.
Det hjälper mot väta håller bort den värsta smutsen, sen smutsen som tillkommit tog jag bara diskmedel på trasa och gnuggade bort.
Är det sån impregnering som man använder på mocka?
Jag brukar doppa lite bomull i klorin och sedan lägger jag den på fläcken i en till två timmar, sedan tar jag en tandborste och borstar bort fläcken som är kvar med vanlig tvål! Funkar bra
Har ett par textilskor jag önskar att rengöra. Dessa innehåller en del gummidetaljer som riskerar att fördärvas om jag lägger dem i tvättmaskinen. Vad är det för andra alternativ? Antar att jag behöver köpa en viss tvål. Förslag? Och, vad för redskap med tvålen - trasa? Borste?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!