• 3
  • 4
2008-06-04, 22:14
Medlem
Funcadelics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flärp
Har ett par Paul Smith tygskor. De är iofs inte vita utan blå, däremot är det vitt mockaskinn längst fram på skon. Plösen är också av vit mocka. Hur får man rent dessa på bästa sätt?

De är rätt dyra så jag vet inte om jag vågar slänga in dem i tvättmaskinen

Edit: http://se.zoovillage.com/store/produ...0033566_d1.jpg
Såna är det, fast mina är höga.

Det finns ju speciella mockasprayer och -borstar hos skohandlarna.
Citera
2008-06-04, 22:20
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flärp
Har ett par Paul Smith tygskor. De är iofs inte vita utan blå, däremot är det vitt mockaskinn längst fram på skon. Plösen är också av vit mocka. Hur får man rent dessa på bästa sätt?

De är rätt dyra så jag vet inte om jag vågar slänga in dem i tvättmaskinen

Edit: http://se.zoovillage.com/store/produ...0033566_d1.jpg
Såna är det, fast mina är höga.

Mockaborste, mockasudd, impregneringsspray. För tygdelen är det fläckborttagare och tandborste som gäller.
Citera
2008-06-05, 11:08
Medlem
Impregnera

En schysst grej jag gjorde på mina Le Coq Sportif dojor som självklart är i tyg och vita var att impregnera dom.
Det hjälper mot väta håller bort den värsta smutsen, sen smutsen som tillkommit tog jag bara diskmedel på trasa och gnuggade bort.
Citera
2008-06-07, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Funcadelic

Har du tvättat skorna än?

Min flickvän fixade det!
Tror hon la dem i blöt med något medel i för att sedan borsta dem med någon hyfsat grov borste.
Citera
2008-06-08, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robzzta
En schysst grej jag gjorde på mina Le Coq Sportif dojor som självklart är i tyg och vita var att impregnera dom.
Det hjälper mot väta håller bort den värsta smutsen, sen smutsen som tillkommit tog jag bara diskmedel på trasa och gnuggade bort.

Är det sån impregnering som man använder på mocka?
Citera
2010-06-19, 18:08
Medlem
Nido6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funcadelic
Köp galltvål då..
Kop ett par nya skor och se vart du gar. Vaffan... Din sko mej hit och din sko mej dit.
Citera
2011-08-07, 21:43
Medlem
Försöker desperat få mina skor rena också, dock utan framgång..
Senast redigerad av astridfet 2011-08-07 kl. 21:44. Anledning: Fel tråd
Citera
2012-05-28, 00:36
Medlem
Meforever_ws avatar
Jag brukar doppa lite bomull i klorin och sedan lägger jag den på fläcken i en till två timmar, sedan tar jag en tandborste och borstar bort fläcken som är kvar med vanlig tvål! Funkar bra
Citera
2012-06-01, 23:29
Medlem
Har ett par textilskor jag önskar att rengöra. Dessa innehåller en del gummidetaljer som riskerar att fördärvas om jag lägger dem i tvättmaskinen. Vad är det för andra alternativ? Antar att jag behöver köpa en viss tvål. Förslag? Och, vad för redskap med tvålen - trasa? Borste?

Är ganska vilsen som ni märker!
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in