2008-06-02, 18:43
Medlem
Bobby briggss avatar
Hej! Det är så att jag har haft ett problem med FFs filhanterare som jag tror har uppstått helt på egen hand. När man väljer att ladda ner något så syns inte filhanteraren och om jag väljer att öpnna den manuellt så visar den ingenting jag har laddat ner innan, men jag lyckas ändå få hem allt jag laddar hem förutom bilder. Bilder måste jag använda IE till för att kunna spara.
Någon som har ett vist råd om hur man får bukt med detta?
Citera
2008-06-03, 05:39
Medlem
d00rkeys avatar
Ta och kolla dina inställningar i menyn Verktyg / Inställningar..

Den här första bilden handlar om att över huvud taget visa Filhämtningfönstret.
Den här andra bilden däremot handlar om att du kanske behöver ta bort filtyperna jpeg, bmp, gif etc ifrån listan med filtillägg.. Om bildfilformaten finns med i den listan så öppnas bilder normalt i något associerat program, fast inte förrän du väljer att "ladda hem dem" (har jag för mig?).

Om inte dessa tips hjälper så har du antingen installerat något tillägg till FF som ställer till det, eller så är helt enkelt FF-installationen korrupt och då får du nog avinstallera och installera hela webbläsaren på nytt..
Senast redigerad av d00rkey 2008-06-03 kl. 05:41.
Citera
2008-06-03, 13:41
Medlem
Bobby briggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Ta och kolla dina inställningar i menyn Verktyg / Inställningar..

Den här första bilden handlar om att över huvud taget visa Filhämtningfönstret.
Den här andra bilden däremot handlar om att du kanske behöver ta bort filtyperna jpeg, bmp, gif etc ifrån listan med filtillägg.. Om bildfilformaten finns med i den listan så öppnas bilder normalt i något associerat program, fast inte förrän du väljer att "ladda hem dem" (har jag för mig?).

Om inte dessa tips hjälper så har du antingen installerat något tillägg till FF som ställer till det, eller så är helt enkelt FF-installationen korrupt och då får du nog avinstallera och installera hela webbläsaren på nytt..

Tack för hjälpen. Dessvärre var inte detta källan till problemet tydligen... Har säker att göra med min "All-in-one sidebar" plugin i så fall...
Är det nån som har koll på vilka specifika filer som kontrollerar detta? Det kanske räcker med att ersätta den specifika filen och att ta bort pluginen i så fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in