2008-06-06, 12:04
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tattoosandbeer
Så vi kan få ett slut på detta nu, Summan är alltså att en annons i RYS som tex tyder :

Är helt ok, För tydligen så är det helt ok att sänka stulna/crackade saker i RYS om man skall bedömma den senaste tidens aktioner där syftar jag på nu.

EDIT: i övrigt anser jag att en mod skall kunna sinm del som denna styr, men men FB verkar ju ha spårat ur ganska mycket tyvärr, men nog om detta, detta handlar om RYS och vad som är tillåtet och ej.

Om någon skriver att dom stulit något som dom nu skänker så
raderas tråden. Då är det s.a.s solklart.
Citera
2008-06-07, 06:44
Medlem
tattoosandbeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf

Oki i c, men menar du verkligen att tex alla knäckta pass till div torrents är ärliga? eller kredit kort nr? Bara allmänt nu menar jag. Och anses inte detta som en slags stöld?
Citera
2008-06-07, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tattoosandbeer
Oki i c, men menar du verkligen att tex alla knäckta pass till div torrents är ärliga? eller kredit kort nr? Bara allmänt nu menar jag. Och anses inte detta som en slags stöld?
Hur ska man kunna veta vilka som är stulna eller inte? Som Johnny sa: Han kan ju inte moderera godtyckligt.

Synd att du går på som en lördagsgodisdepraverad 5-åring om det här, för jag håller med dig i sak. Att du sedan ylar om det gör att jag skiter i vilket. Tagga ner...
Citera
2008-06-08, 18:47
Bannlyst
Det kanske vore en idé att skapa ett specifikt password-forum för trackerkonton - alltså något liknande det som finns i Sex-avdelningen? På så sätt kringår man problemet med att RYS besudlas med en massa trådar som egentligen inte hör hemma där, och moderatorerna kan dessutom sätta upp specifika regler för vad som gäller för att posta konton (dvs de får bättre kontroll över situationen).
Senast redigerad av UrbanResident 2008-06-08 kl. 18:50.
Citera
2008-06-08, 21:53
Medlem
Labolinas Linas avatar
Inför regeln: Enbart fysika saker?
Citera
2008-06-08, 22:05
Medlem
http://www.flashback.org/showthread.php?t=548947

Tycker detta inlägg bevisar att avdelningen är seriös
Citera
2008-06-08, 22:28
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labolinas Lina
Inför regeln: Enbart fysika saker?

Då går även en hel del annat matnyttigt bort, för det finns ju fler digitala saker som bortskänkes än stulna trackerkonton. T ex värdekoderna till aftonbladet nu senast är ett bra exempel, eller när det skänks spelkonton eller någon annan bonus på internet.
Citera
2008-06-09, 11:44
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efraim Barkbit

Den tråden låstes inom en timme så - ja.
Citera
2008-06-09, 17:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Efraim Barkbit

Det är ju i praktiken omöjligt att stoppa oseriösa trådar helt och hållet. Det kommer alltid finnas individer som tycker det är vansinnigt kul att sitta på ett forum och trycka ur sig en massa dynga, oavsett vilka regler som än finns uppsatta.
Citera
2008-06-15, 13:46
Bannlyst
Citat:

En tråd som innehåller lösen/användarnamn och flera stycken innehåller med stor sannolikhet stulna konton.

http://www.flashback.org/showthread.php?t=692400

Loggar du in med något konto finns det stor chans att du blir bannad om trackern får reda på att det blivit intrång, och då kan du knappast få behålla kontot längre.

Så de som ger ut sådant skit, varför ta det ens från första början? Ta inte saker som inte är ditt.
Citera
2008-06-15, 13:49
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arkelöv
En tråd som innehåller lösen/användarnamn och flera stycken innehåller med stor sannolikhet stulna konton.

http://www.flashback.org/showthread.php?t=692400

Loggar du in med något konto finns det stor chans att du blir bannad om trackern får reda på att det blivit intrång, och då kan du knappast få behålla kontot längre.

Så de som ger ut sådant skit, varför ta det ens från första början? Ta inte saker som inte är ditt.

TS skriver inte att dom är "stulna". Han kanske har skapat dom enkom för
att skänka dom. Vad vet vi.
Citera
2008-06-15, 13:52
Bannlyst
Citat:
TS skriver inte att dom är "stulna". Han kanske har skapat dom enkom för
att skänka dom. Vad vet vi.

Jo, men saken är den att det funnits flera liknande trådar, folk som skänker bort dessa har gjort intrång på sidan och tagit andras konton.

Dessutom förnekar inte personen att dom är crackade i tråden, så klart går ingen och skriver att "Dessa är konton jag stulit bara så ni vet!" gör dom det så blir ju tråden låst direkt.

Men dom förnekar inte det i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in