2008-06-04, 18:25
Medlem
tattoosandbeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf

Jag har tagit upp frågan i outlaw.

Min personliga uppfattning är att vissa trådar bryter mot
reglerna i RYS då alla saker som skänks ska vara lagliga.

Tack just detta som jag menade.

Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
vi har just nu regelstöd för att låsa/radera trådar där man försöker skänka bort olagliga saker. Ger ni mig ett bra sätt att kontrollera så att kontona som skänks inte är olagligt erövrade så kan jag köpa det som regel. Men jag kan inte som moderator sitta och gissa på vilka invites/konton/flaggor/gatuskyltar m.m. som är stulna och vilka som inte är det.

Jag är dessutom helt nollställd på det är med invites och datakonton och kan inte ett skit. Är inte heller speciellt intresserad av att sätta mig in i det heller.

Tattoosandbeer: Lugna ner dej, jag ser trådar även när jag inte svarar. Vill du ha omedelbar kontakt med mig så skicka PM istället för att lägga dej på golvet och skrika som en snorunge i en leksaksaffär.

Alltså skojar du? inte illa ment vart är ditt sinne och ögon?

Försöker skänka bort olagliga saker

[B kontona som skänks inte är olagligt erövrade så kan jag köpa det som regel .(Du snälla förklara för mig vart man kan köpa div torr konton med bra ratio som en byggt upp genom allt slit? visst på HQ forums finns det knäckta likt dom saxar och lägger in här-) Men jag kan inte som moderator sitta och gissa på vilka invites/kontonm.m. som är stulna och vilka som inte är det.
[/b]

Jovisst jag hostar upp alla mina OCH DINA ACC KONTON TILL TORRENTS OCH KASTAR UPP VÅRA KREDIT KORT NR SÅ BJUDER VI PÅ DET!!!!

För fan alltså, kan du inget om vad allt handlar om skall du fan inte vara MOD heller på RYS.

Ja jag är bra sne på allt skit som händer och hoppas VERKLIGEN ADMIN kommer in och säger vad som gäller likt jag frågat i denna tråd förut.

OT: Visst man är inte alltid online(VF) men likt förbannat skalla man kunna vad som gäller för den delen man är MOD för Jonny.......
Senast redigerad av tattoosandbeer 2008-06-04 kl. 18:28.
Citera
2008-06-04, 18:31
Medlem
tattoosandbeers avatar
Citat:
Jag är dessutom helt nollställd på det är med invites och datakonton och kan inte ett skit. Är inte heller speciellt intresserad av att sätta mig in i det heller.

Tattoosandbeer: Lugna ner dej, jag ser trådar även när jag inte svarar. Vill du ha omedelbar kontakt med mig så skicka PM istället för att lägga dej på golvet och skrika som en snorunge i en leksaksaffär.

Måste få svara dig igen alltså....

Citat:

Varför då mod på RES om du ej kan eller har intresse?

Citat:

Du kan ju inget alls om det så varför svara alltså?
Citera
2008-06-04, 18:35
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tattoosandbeer
Tack just detta som jag menade.

Alltså skojar du? inte illa ment vart är ditt sinne och ögon?

Försöker skänka bort olagliga saker

[B kontona som skänks inte är olagligt erövrade så kan jag köpa det som regel .(Du snälla förklara för mig vart man kan köpa div torr konton med bra ratio som en byggt upp genom allt slit? visst på HQ forums finns det knäckta likt dom saxar och lägger in här-) Men jag kan inte som moderator sitta och gissa på vilka invites/kontonm.m. som är stulna och vilka som inte är det.
[/b]

Jovisst jag hostar upp alla mina OCH DINA ACC KONTON TILL TORRENTS OCH KASTAR UPP VÅRA KREDIT KORT NR SÅ BJUDER VI PÅ DET!!!!

För fan alltså, kan du inget om vad allt handlar om skall du fan inte vara MOD heller på RYS.

Ja jag är bra sne på allt skit som händer och hoppas VERKLIGEN ADMIN kommer in och säger vad som gäller likt jag frågat i denna tråd förut.

OT: Visst man är inte alltid online(VF) men likt förbannat skalla man kunna vad som gäller för den delen man är MOD för Jonny.......
Jotack jag märker att du är sne, men det börde ju inte hindra dej från att tänka till lite. Jag håller med dej om att man måste kunna det område man modererar i viss mån. Men - och det är här du ska tänka till - vad är området för RYS? Skänkta saker? Vad ingår i det? Soffor? internetaccounts? lägeneheter? bilar?

Har du tänkt att jag ska kunna allt om allt eller hur fan får du ihop det här?

Va som gäller för RYS kan jag på mina fem fingrar, däremot att veta vad som är lagligt och vad som inte är det i alla lägen är jag inte hemma på. Jag är ingen jurist. Inte heller någon jävla spåtant. Jag kan omöjligt veta vart användarna har fått tag på kontona de skänker bort. Och jag kan inte moderera godtyckligt.
Citat:
Måste få svara dig igen alltså....

Varför då mod på RES om du ej kan eller har intresse?

Du kan ju inget alls om det så varför svara alltså?
Jag har intresse av RYS och jag har ett intresse av att få avdelningen att fungera. Något som jag har haft sen starten av forumet. Jag kan inte allt om datakonton, men du skjuter över målet när du använder det argumentet...

Varför jag svarade: Du skrek efter svar...
Senast redigerad av johnny_vicious 2008-06-04 kl. 18:38.
Citera
2008-06-04, 19:09
Medlem
tattoosandbeers avatar
Citat:
Jotack jag märker att du är sne, men det börde ju inte hindra dej från att tänka till lite. Jag håller med dej om att man måste kunna det område man modererar i viss mån. Men - och det är här du ska tänka till - vad är området för RYS? Skänkta saker? Vad ingår i det? Soffor? internetaccounts? lägeneheter? bilar?

Har du tänkt att jag ska kunna allt om allt eller hur fan får du ihop det här?

Va som gäller för RYS kan jag på mina fem fingrar, däremot att veta vad som är lagligt och vad som inte är det i alla lägen är jag inte hemma på. Jag är ingen jurist. Inte heller någon jävla spåtant. Jag kan omöjligt veta vart användarna har fått tag på kontona de skänker bort. Och jag kan inte moderera godtyckligt.

Jag har intresse av RYS och jag har ett intresse av att få avdelningen att fungera. Något som jag har haft sen starten av forumet. Jag kan inte allt om datakonton, men du skjuter över målet när du använder det argumentet...

Varför jag svarade: Du skrek efter svar...

Jo tack kan ju börja med lite svar enligt mina ögon alltså:

Citat:
Jag håller med dej om att man måste kunna det område man modererar i viss mån. Men - och det är här du ska tänka till - vad är området för RYS? Skänkta saker? Vad ingår i det? Soffor? internetaccounts? lägeneheter? bilar?

Detta skall du väl kunna? Varför stängde Carding delen för? Jo detta bryter emot lagarna.

Citat:

Ställer detta igen, Ja jag förespråkar vårat öppna ord, Men igen... vi vill inte att hundarna skall kunna stänga ner FB igen eller hur?

Jag anser att även om jag talar för frihet så finns det en sak som kallas heder, och denna verkar inte du följa enligt mig.

Menar, Visst jag tar ditt acc på ditt torrent konto du byggt upp och fuckar upp allt för dig, Visst ett torrent konto är inte inom lagens arm men finns en sak som kallas heder och detta verkar det vara dålig inom din MOD stil dock (inget person angrepp nu)

Och sista svaret.. Ja jag skrek efter ett svar, men vill ha ett svar som visar vart all skall stå, inte av en MOD (som i mina ögon inte vet vad det handlar om) utan vill veta vart FB´s moraliska lagar kan stå.
Citera
2008-06-04, 20:31
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Detta skall du väl kunna? Varför stängde Carding delen för? Jo detta bryter emot lagarna.
Cardingforumet stängdes ner pga låg och dålig kvalitet, samtidigt med Phreaking och Underground.

Självklart bryter det ingen regel att diskutera carding, och det finns ju flera forum där man kan starta trådar i ämnet beroende på infallsvinkel.
Citera
2008-06-05, 15:24
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
RYS handlar om allt det jag räknade upp, det handlar som sagt om skänkta saker... Och nej - Cardindelen stängde inte för att det bröt mot lagen.
Citat:
Jag anser att även om jag talar för frihet så finns det en sak som kallas heder, och denna verkar inte du följa enligt mig.
hehe, det här handlar alltså om ett litet moralkorståg från din sida. Lycka till med att få flashbackarna att bli hederliga människor.
Citat:
Menar, Visst jag tar ditt acc på ditt torrent konto du byggt upp och fuckar upp allt för dig, Visst ett torrent konto är inte inom lagens arm men finns en sak som kallas heder och detta verkar det vara dålig inom din MOD stil dock (inget person angrepp nu)
Du är ju bara för dråplig. Du tror på största allvar att det är min uppgift som moderator att få användarna att betee sig hederligt?
Citat:
Och sista svaret.. Ja jag skrek efter ett svar, men vill ha ett svar som visar vart all skall stå, inte av en MOD (som i mina ögon inte vet vad det handlar om) utan vill veta vart FB´s moraliska lagar kan stå.
"vart FB´s moraliska lagar ska stå".

hahahahahahahahahahahahahaha
Citera
2008-06-05, 15:59
Moderator
Evil Eds avatar
Citat:
"vart FB´s moraliska lagar ska stå".

Nä, som sagt, moralen på FB ger jag blanka faan i.
Men RYS borde motverka att bli ett tillhåll för patrask som stjäl för att hoppas på ett uns uppmärksamhet.

Reglerna säger ju tydligt vad som gäller och kanske bör modereringen bli därefter.

Forumet i sig är ju positivt och förhoppningsvis kan en nivåhöjning göra det ännu bättre.
Citera
2008-06-05, 20:00
Medlem
tattoosandbeers avatar
Citat:
RYS handlar om allt det jag räknade upp, det handlar som sagt om skänkta saker...

Hahah undra just nu vem som är tragisk alltså, du sitter själv och erkänner att du ej riktigt vet vad allt handlar om, nehe tack för det, jag skrattar åt dig fan rakt upp alltså!!!

SOM MOD ANSER JAG ATT DU SKALL KUNNA DITT ÄMNE!!!

Kanske dags att avsäga dig din mod del inom RYS då du tyligen enligt eget erkännande inte kan allt om detta???????

Igen alltså...

Citat:
Ursprungligen postat av Evil Ed
Nä, som sagt, moralen på FB ger jag blanka faan i.
Men RYS borde motverka att bli ett tillhåll för patrask som stjäl för att hoppas på ett uns uppmärksamhet.

Reglerna säger ju tydligt vad som gäller och kanske bör modereringen bli därefter.

Jaha tydligen fler än jag som tycker att detta är fel??????

Och igen vf mfl vart är Admin i detta??? Och kanske dags för er att kolla upp som

MODERATOR
Vad kan jag och kan jag inte, kanske skulle inte vissa vara på sin post då dom erkänner sina svagheter och är tydliga med detta?????

VARFÖR KAN INTE ADMIN SVARA PÅ DETTA OCH REDA UPP ALLT DETTA OCH STÄDA BLAND SINA SK MODERATORER SOM EJ ÄR KUNNIGA I ÄMNET?????
Citera
2008-06-05, 23:07
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Hahah undra just nu vem som är tragisk alltså, du sitter själv och erkänner att du ej riktigt vet vad allt handlar om, nehe tack för det, jag skrattar åt dig fan rakt upp alltså!!!

SOM MOD ANSER JAG ATT DU SKALL KUNNA DITT ÄMNE!!!

Kanske dags att avsäga dig din mod del inom RYS då du tyligen enligt eget erkännande inte kan allt om detta???????

Igen alltså...

Jaha tydligen fler än jag som tycker att detta är fel??????

Och igen vf mfl vart är Admin i detta??? Och kanske dags för er att kolla upp som

MODERATOR
Vad kan jag och kan jag inte, kanske skulle inte vissa vara på sin post då dom erkänner sina svagheter och är tydliga med detta?????

VARFÖR KAN INTE ADMIN SVARA PÅ DETTA OCH REDA UPP ALLT DETTA OCH STÄDA BLAND SINA SK MODERATORER SOM EJ ÄR KUNNIGA I ÄMNET?????
Vilken jävla fars du är. Du har inte förstått någonting av vad jag har sagt, antingen för att du inte vill förstå, eller som jag tror, du kan helt enkelt inte.

Rys i sig är inget ämnesområde. ALLT kan skänkas där. Jag kan inte alls om allt. Inte någon annan heller. Dock kan jag se till att reglerna i RYS efterlevs och det gör dom som det är idag.

För övrigt finns det inget som helst krav på att man måste kunna allt i sitt ämnesområde för att vara moderator. Men det är ju knappast förvånande att du inte visste det heller. Jag menar - du har ju hittills inte haft ett rätt i något du skrivit...
Citera
2008-06-06, 10:47
Medlem
tattoosandbeers avatar
Så vi kan få ett slut på detta nu, Summan är alltså att en annons i RYS som tex tyder :

Citat:
"Jag baxade 2 bilar igår men behöver dom ej numera så jag sänker bort dessa till första PM"

Är helt ok, För tydligen så är det helt ok att sänka stulna/crackade saker i RYS om man skall bedömma den senaste tidens aktioner där syftar jag på nu.

EDIT: i övrigt anser jag att en mod skall kunna sinm del som denna styr, men men FB verkar ju ha spårat ur ganska mycket tyvärr, men nog om detta, detta handlar om RYS och vad som är tillåtet och ej.
Citera
2008-06-06, 11:22
Medlem
najass avatar
Citat:
Så vi kan få ett slut på detta nu, Summan är alltså att en annons i RYS som tex tyder :

Är helt ok, För tydligen så är det helt ok att sänka stulna/crackade saker i RYS om man skall bedömma den senaste tidens aktioner där syftar jag på nu.

EDIT: i övrigt anser jag att en mod skall kunna sinm del som denna styr, men men FB verkar ju ha spårat ur ganska mycket tyvärr, men nog om detta, detta handlar om RYS och vad som är tillåtet och ej.

Du milde! Denna tråd är fascinerande, inte så mycket för sakinnehållet som för att se hur lång tid det tar innan du begriper ett smack av vad folk försöker förklara för dig.

Det är när man läser sådana här trådar som man önskar att det fanns någon slags "insamlingstråd" där man kunde ge pengar till de stackars satarna till moderatorer så att de kunde köpa på sig ett lastbilsflak Cipramil och/eller Rohypnol, som rimligtvis behövs för att stå ut ibland.

För övrigt håller jag med TS. Det som uppenbart är olagligt/stulet ska bort. Sen är ju den stora frågan hur man löser problemet och gör det möjligt för moderatorerna att bedöma det hela. Kanske är det olösligt?
Citera
2008-06-06, 12:02
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Det är när man läser sådana här trådar som man önskar att det fanns någon slags "insamlingstråd" där man kunde ge pengar till de stackars satarna till moderatorer så att de kunde köpa på sig ett lastbilsflak Cipramil och/eller Rohypnol, som rimligtvis behövs för att stå ut ibland.

Alla moderatorer har sponsoravtal med Astra Zenica.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in