Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-06-02, 17:40
Moderator
Evil Eds avatar
Det heter ju Recycle YOUR Stuff, men nu har det börjat bli vanligare med stulna konton, kreditkort och annat som egentligen inte är deras prylar som skänks.

Varför inte en regel som säger att man endast ger bort det man själv äger och inte andras egendom. Synd när ett bra delforum med en sund tanke blir till ett tattar-tillhåll för tjuvar och hälare.

Självklart kan man inte hålla koll på att användare X verkligen äger den GB-glasskylt som han vill ge bort, men när användare Y skänker 30 Swebits-konton eller kreditkortsnummer så känns det ganska självklart.

Det är i alla fulla fall min ståndpunkt.
Citera
2008-06-02, 17:43
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Jag är klart benägen att hålla med. Fast det är trevligt när folk skänker bort invites till torrenttrackers (inte stulna konton dock)...
Men jag skulle hellre se ett underforum till filderlning för just det (eller möjligen bara en tråd).
Citera
2008-06-02, 17:46
Moderator
Evil Eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Jag är klart benägen att hålla med. Fast det är trevligt när folk skänker bort invites till torrenttrackers (inte stulna konton dock)...
Men jag skulle hellre se ett underforum till filderlning för just det (eller möjligen bara en tråd).

Tror också att det skulle fungera bättre som ett underforum med just invites.
Självklart i fildelning.

Men invites ska självklart få förekomma.
Citera
2008-06-02, 19:27
Bannlyst
Även om sakerna inte är deras så kan man inte vara säker på om de har fått kontona av någon / äger de själva / eller snott.

Tror du att en tjuv som snott en lampa blir nekad att sälja den på blocket? Det är svårt att stoppa tjuvar, de finns överallt och det är svårt att vara säker på vem som äger vad.

Men visst håller jag med att om man kan fastställa att dom snott grejerna så borde tråden tas bort direkt och användaren få en tillsägelse.
Senast redigerad av arkehål 2008-06-02 kl. 19:30.
Citera
2008-06-02, 22:47
Medlem
tattoosandbeers avatar
Vet inte om jag är en Moraltant heller, men som sagt just det med knäckta pass och baxade kort nummer anser jag förkommer på alla passforum inte på detta som är till för att folk skall kunna dela med sig av SITT inte något som e stulet.... tycker faktiskt att tråden/delen har ballat ur en del....
Citera
2008-06-02, 22:56
Medlem
Tråknicks avatar
Håller med om att uppenbara stölder bör tas bort. Men invites är ju något man "äger" och kan ge bort därför bör de få vara kvar.
Citera
2008-06-03, 03:24
Medlem
tattoosandbeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tråknick
Håller med om att uppenbara stölder bör tas bort. Men invites är ju något man "äger" och kan ge bort därför bör de få vara kvar.

Ja invites e ju dina och du väljer vem som skall få dom, att baxa någons knäckta konto på torrent site e inte spec roligt för den som blir utsatt för detta, Med andra ord så borde alla Passdumpar ligga på pass avd eller på något annat forum anser jag.
Citera
2008-06-03, 15:49
Moderator
Evil Eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tattoosandbeer
Ja invites e ju dina och du väljer vem som skall få dom, att baxa någons knäckta konto på torrent site e inte spec roligt för den som blir utsatt för detta, Med andra ord så borde alla Passdumpar ligga på pass avd eller på något annat forum anser jag.

Jo, knäckta lösenord är okej så länge de finns i rätt avdelningar. RYS borde kanske ha lite hårdare moderering just då reglerna säger följande:

Citat:
* Alla saker som erbjuds ska vara lagliga - inga droger, stöldgods etc. Alla sådana inlägg kommer att raderas och dessutom resultera i en varning eller att användaren blir bannlyst (beroende på inläggets innehåll).

Tycker absolut inte att moderatorerna vf och Johnny gör ett dåligt jobb, problemet är snarare att denna fråga ej tagits upp tidigare.

RYS är ett utmärkt forum men det vore helt klart en förbättring om stulna konton osv. ej var tillåtet.
Citera
2008-06-03, 20:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Evil Ed
Tycker absolut inte att moderatorerna vf och Johnny gör ett dåligt jobb, problemet är snarare att denna fråga ej tagits upp tidigare.

RYS är ett utmärkt forum men det vore helt klart en förbättring om stulna konton osv. ej var tillåtet.

VF är en grymt bra mod, han delar ut tillsägelser till offtopic/egna regler numera vilket dom inte gjorde innan.
Citera
2008-06-03, 20:16
Medlem
Xombies avatar
Äh varför bryr ni er? jävla moralknäktar.
Citera
2008-06-03, 20:17
Medlem
Squalos avatar
Det man borde ha är ett krav på att det man skänker bort i RYS är materiella saker. Sen har man ett underforum för icke-materiella saker som inbjudningar till diverse torrentsidor och sånt.

Och folks kreditkortsnummer borde man inte få publicera på FB öht. Definitivt inte i RYS.
Citera
2008-06-03, 20:21
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xombie
Äh varför bryr ni er? jävla moralknäktar.

Jag tror inte vi bryr oss av moraliska skäl, jag gör det ivarjefall inte, utan mer för att inte kvaliteten på RYS ska sjunka.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in