2008-06-02, 15:10
Medlem
Har köpt ett WinTV-NOVA-TD-Stick för att ha med ute på sjön.

Köpte det för att enligt recension:
"WinTV-Nova-TD har gjort mycket bra ifrån sig i tester pga att det medföljer dubbla antenner"

Desvärre fungerar inte ens antennerna inne i stan så jag skickade tillbaka skiten efter att pratat med deras support som sa att det var trasigt.
Fick ett nytt kort hemskickat men samma skit. Inte EN kanal hittar jag och då har jag testat med 3 olika datorer på olika platser. Slutligen kopplade jag in takantennen och 2 sek senare hade jag superbild.....

Ringde supporten igen och fick svaret
"Det verkar bara som att mottagningen är för dålig i det område du befinner dig i för att det ska fungera. Kolla www.teracom.se för täckningskartor. Många andra faktorer kan även inverka på mottagningen. WinTV-Nova-TD har gjort mycket bra ifrån sig i tester, men det betyder tyvärr inte att den fungerar överallt."

Jo jag kollade på www adressen och jag bor inte ens 1 km från mottagaren

Tänkte bara varna lite för detta kortet. Och nu hoppas jag att nån vänlig själ kan rekommendera en bra antenn jag kan köpa till med bra mottagning
Citera
2008-06-02, 15:12
Medlem
Squalos avatar
Det handlar om hur långt ifrån sändaren du bor. Och om du har teckningsskugga.
Citera
2008-06-02, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Det handlar om hur långt ifrån sändaren du bor. Och om du har teckningsskugga.

Jo jag fattade det men du tycker inte man ska få bild nånstans när jag bor i täckningszonen även självklart testat utomhus

Men bra att du berättade vad det handlade om
Citera
2009-01-31, 21:43
Medlem
Cates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smilie
Har köpt ett WinTV-NOVA-TD-Stick för att ha med ute på sjön.

Köpte det för att enligt recension:
"WinTV-Nova-TD har gjort mycket bra ifrån sig i tester pga att det medföljer dubbla antenner"

Desvärre fungerar inte ens antennerna inne i stan så jag skickade tillbaka skiten efter att pratat med deras support som sa att det var trasigt.
Fick ett nytt kort hemskickat men samma skit. Inte EN kanal hittar jag och då har jag testat med 3 olika datorer på olika platser. Slutligen kopplade jag in takantennen och 2 sek senare hade jag superbild.....

Ringde supporten igen och fick svaret
"Det verkar bara som att mottagningen är för dålig i det område du befinner dig i för att det ska fungera. Kolla www.teracom.se för täckningskartor. Många andra faktorer kan även inverka på mottagningen. WinTV-Nova-TD har gjort mycket bra ifrån sig i tester, men det betyder tyvärr inte att den fungerar överallt."

Jo jag kollade på www adressen och jag bor inte ens 1 km från mottagaren

Tänkte bara varna lite för detta kortet. Och nu hoppas jag att nån vänlig själ kan rekommendera en bra antenn jag kan köpa till med bra mottagning

Jag köpte precis WinTV Nova-T idag. Antar att det är samma... Min funkar perfekt! Inga problem alls. Jag fick bara med en liten antenn osv.
Citera
2009-02-01, 00:18
Moderator
MondoBizarros avatar
ÖDOI -> Ms Windows

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem